loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 96 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

تحقیق مکانیک

تحقیق مکانیک دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

تأمین سوخت موتور به منظور احتراق مناسب و كنترل جریان سوخت مورد نیاز جهت استارت، شتاب‌گیری و پایداری در هنگام حركت بنابراین از یك یا چند پمپ سوخت استفاده می‌شود تا سوخت را به نازل‌های اسپری سوخت برسانند و می‌توانند سوخت را به سیستم سوخت‌پاش بپاشند

قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

تحقیق مکانیک

 

تقویت‌كننده‌های كنترل دما و سرعت، اطلاعات خود را از دماسنج‌های E.G.T می‌گیرند و در بعضی موارد از محورهای L.P می‌گیرند   اگر یكی از  یا   یا E.G.T از حد خود تجاوز كند خروجی تقویت كننده تغییر كرده و اتصال الكتریكی شیری را برقرار می‌سازد و البته می‌تواند یك محدود كننده متغییر را نیز راه‌اندازی كند.

 

فهرست

 

پیش درآمد

كنترل خودكار و غیرخودكار

سیستم‌های كنترل سوخت

كنترل فشار (موتور سوق‌دهنده توربو)

كنترل فشار (موتور جت توربو)

كنترل جریان

شتاب دهندگی تركیبی و كنترل سرعت

كنترل درجه فشار

كنترل الكترونیكی موتور

كنترل دما و سرعت تقویت كننده كنترل ناظر موتور می‌باشد

سیستم سوخت با فشار پایین

پمپ‌های سوخت

پمپ‌های سوخت از نوع مكنیه لاستیكی (پیستونی)

پمپ‌های سوخت از نوع دنده‌ای

نازل‌های اسپری سوخت

گرم كردن سوخت

تأثیرات تعویض سوخت

سوخت‌های توربین گازی

ملزومات سوخت

مسدود كردن گاز و جوشش

كنترل آلودگی سوخت

 

پیش‌درآمد

1- وظایف سیستم سوخت از قرار زیر می‌باشد:

تأمین سوخت موتور به منظور احتراق مناسب و كنترل جریان سوخت مورد نیاز جهت استارت، شتاب‌گیری و پایداری در هنگام حركت. بنابراین از یك یا چند پمپ سوخت استفاده می‌شود تا سوخت را به نازل‌های اسپری سوخت برسانند و می‌توانند سوخت را به سیستم سوخت‌پاش بپاشند. از آن جا كه میزان جریان سوخت متناسب با میزان هوای وارد شده به موتور می‌باشد و هم‌چنین برقرار كننده سرعت مناسب و فشار می‌باشد، كنترل‌كننده‌های این بخش به صورت كاملا اتوماتیك می‌باشند. البته استثنایی كه در این مورد وجود دارد مربوط به انتخاب قدرت موتور می‌باشد كه توسط سوپاپ‌های غیرخودكار و یا اهرم‌های قدرت صورت می‌گیرد. یك اهرم شیر مسدود كننده یا شیر (Cock) برای متوقف كردن موتور نیز به كار می‌رود. البته در مواردی این دو مورد تركیب شده و جهت عملكرد منفرد اهرم به كار می‌رود.

2- هم‌چنین لازم است كه سیستم خودكار امنیتی وجود داشته باشد كه دمای سوخت موتور، سیستم كمپرس و سیستم فشار را تحت كنترل خود قرار دهد.

3- توسط موتور سوق دهنده توربو، تغییرات در سرعت سوق دهنده و آهنگ آن حائز اهمیت است. زیرا بر قدرت خروجی موتور تأثیر می‌گذارند. هر چند معمول است كه اهرم‌های سوپاپ و كنترل كننده‌های سوق‌دهنده را با هم در ارتباط می‌دانند و حداكثر میزان سرعت موتور توسط كنترل‌كننده سرعت سوق‌دهنده صورت می‌گیرد و سرعت بیش از حد نیز توسط یك عامل در سیستم سوخت كنترل می‌شود.

سیستم سوخت، كاربردهای دیگری نظیر خنك‌سازی روغن و كنترل هیدرولیك سیستم‌های كنترلی مختلف موتور را به عهده دارد. به عنوان مثال بخش كنترل فشار جریان هوا.

كنترل غیرخودكار و خودكار

كنترل میزان قدرت سوخت توسط محدودسازی میزان سوخت پاشیده شده در محفظه احتراق صورت می‌گیرد. زمانی كه نیروی بیشتری نیاز باشد سوپاپ باز می‌شود و فشار نسبت به نازل‌های سوخت زیاد می‌شود زیرا جریان سوخت زیاد می‌شود و باعث افزایش دمای سوخت می‌شود و هم‌چنین باعث شتاب‌دهی به گاز داخل توربین می‌شود كه نتیجتا منجر به سرعت بالای موتور و تطابق بهتر میان سوخت و هوای وارد شده می‌شود و متعاقبا باعث افزایش قدرت در موتور می‌شود.

- این روابط میان جریان هوا و میزان سوخت در موتور با تغیرات دمای هوا و ارتفاع متغییر خواهد بود. این متغییرها چگالی هوای وارد شده به موتور را تغییر می‌دهند و متعاقبا با تغییر چگالی، حجم هوای وارد شده به موتور نیز تغییر می‌كند. برای بررسی بیشتر به نمودار 10-1 توجه كنید و برای بررسی تغییرات در سوخت به نمودار 10-2 توجه كنید.

این دو كمیت باید تغییر كنند در غیر این صورت باعث كمی یا زیادی سرعت استاندارد موتور خواهند شد.

- در زمان حركت پیوسته، مجرای سوپاپ در حالت هم‌ترازی با مجرای فشار قرار می‌گیرد و در مقابل سوپاپ كنترل فشار و نیروی جهشی قرار می‌گیرد و پمپ فشار، تنظیم كننده فشار سوخت 

نوع فایل:word

سایز : 16.7 KB   

تعداد صفحه : 20

قیمت فایل فقط 4,200 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق مکانیک , تحقیق مکانیک , مکانیک , كنترل خودكار و غیرخودكار , كنترل فشار , كنترل سوخت , كنترل جریان , كنترل سرعت , كنترل الكترونیكی موتور , كنترل دما , پمپ‌های سوخت , اسپری سوخت , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 89
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 169
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 338
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 491
  • بازدید ماه : 491
  • بازدید سال : 101,974
  • بازدید کلی : 1,403,699