loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 97 چهارشنبه 12 آبان 1395 نظرات (0)

اصطلاحات تخصصی اتومبیل

اصطلاحات تخصصی اتومبیل دسته: مکانیک
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 31 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 21

ABC Active Body Control سیستم هیدرو الكترونیكی مرسدس بنز كه جلوی خوابیدن بدنه اتومبیل به چپ و راست و جلو و عقب را میگیرد (در پیچها و هنگام ترمز این سیستم كمك بسیاری به پایداری اتومبیل دارد)

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

اصطلاحات تخصصی اتومبیل

 

4WD : 

Four wheel drive سیستم انتقال قدرت به 4 چرخ 

 

16V : 

موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سیلندر برای هر سیلندر 4 سوپاپ در سر سیلندر باشد كه موتورهای DOHC , SOHC نیز از این دسته هستند) 

 

1 DIN : 

1,12 sae 

 

1 KW : 

1,34 ece 

 

1 KW : 

1,35 PSdin 

 

ستون A : 

ستون در جلوی قسمت وسط بدنه اتومبیل كه سقف روی این ستون است و داخل آن عناصر ایمنی غیر فعال تعبیه شده. 

 

ABAT-VENT : 

شیشه جلوی كم ارتفاع و یا بر آمدگی باد شكن در اتومبیلهای Speedster 

 

ABAXIAL : 

ساختمان خارج محور 

 

ABC : 

Active Body Control. سیستم هیدرو الكترونیكی مرسدس بنز كه جلوی خوابیدن بدنه اتومبیل به چپ و راست و جلو و عقب را میگیرد. (در پیچها و هنگام ترمز این سیستم كمك بسیاری به پایداری اتومبیل دارد) 

 

ABS : 

Anti Blocker System. سیستم الكترونیكی كه قفل كردن چرخها را در هنگام ترمزهای شدید و ترمز روی سطوح لغزنده از قبل توسط سنسورها پیش بینی كرده و با شل و سفت كردن دیسكها در میلیونومهای ثانیه باعث میشود چرخها حداكثر چسبندگی را داشته باشند و بدین ترتیب در سختترین شرایط نیز حاكمیت فرمان دست راننده باشد.این سیستم در ترمزهای آنی نیز اجازه فرار از برخورد را نیز به راننده میدهد و امروزه بسیاری از تولید كنندگان اتومبیل انرا به صورت استاندارد روی محصولات خود ارائه میدهند و بعضی میز با درخواست مشتری آنرا روی اتومبیل خریدار نصب میكنند. 

 

AC : 

air condition ایركاندیش , كولر. شبیه به یخچال كار میكند ,توسط یك كمپرسور ماده گازی تحت فشار قرار گرفته گرم و تبدیل به مایع شده و سپس سرد میشود. بعد از بخار شدن سریع خنك میشود.برای كاركرد كمپرسور مصرف سوخت اتومبیل كمی افزایش میابد. 

 

ACC : 

Adaptive Cruise Control سیستم كه در ترافیك فاصله و سرعت اتومبیل را با اتومبیلهای دیگر تنظیم میكند.بخصوص این سیستم مانع تاثیر گذاری منفی وسایل نقلیه بار بر بر ایمنی جاده و ترافیك میشود. DaimlerChrysler سیستم دیگری را پیشرفت داده كه علاوه بر این فاصله را با خطوط جاده نیز تنظیم میكند. 

 

ACEA : 

اتحادیه تولید كنندگان اتومبیل اروپا. بزرگترین كار این اتحادیه تعیین یك نرم برای روغنهای موتور و راحتی كار رانندگان در پمپ بنزینها بود. 

 

ADB : 

Automatische Differantial Bremse. نوع الكترونیكی دیفرانسیلهای قفل دار 

 

ADEZYON : 

نیروئی كه باعث به هم چسبیدن مایعات و یا مواد به هم دیگر میشود. 

 

AERODINAMIK : 

علم جریان هوا یا همان علم باد كه برای اتومبیلها خیلی مهم است چون با مقاومت كم در برابر هوا مصرف بنزین هم كاهش میابد.بهترین مقدار مقومت در برابر هوا برای اتومبیلها cw=0,26 میباشد و آیرودینامیك بد اتومبیلهای SUV هم تا 0.45 میتواند باشد. 

 

AFS : 

Active Fahrwerks Stabilierung. در اصل همان كار ABC را انجام میدهد.این سیستم در Citroen Xantia Activa مورد استفاده قرار گرفته است. 

 

AIRBAG : 

كیسه هوا. در برخوردها و تصادفات حداكثر محافظت و ایمنی را برای سرنشینان تامین میكند. 

وقتی تصادف روی میدهد با اعلام سنسورها كیسه های هوا باز شده و جلوی وارد آمدن ضربات ناشی از تصادف را به سرنشینان میگیرند.(اگه زیاد بخوام توضیح بدم خودش یه مقاله میشه) 

 

Air Filter : 

فیلتر هوا. با عبور هوای ورودی به موتور از داخل این فیلتر كه از معمولا از جنس كاغذ مخصوصی ساخته شده جلوی ورود ذرات و گرد و خاك به موتور گرفته میشود تا تحت اثر این ذرات در موتور ساییدگی ایجاد نشود و همچنین حرارت هوای ورودی تنظیم میشود و صدای مكش هوا نیز تا حد زیادی كاهش میابد. 

 

Air Flow Meter : 

در داخل هواكش دریچه ای وجود دارد كه به نسبت شدت جریان هوا باز و بسته میشود و ECU نیز متناسب با این میزان پاشش سوخت را مشخص میكند. 

 

AQUA PLANNING : 

عبور اتومبیل از آب بطوری كه لاستیكها با زمین تماس نداشته باشند و آب از زیر پروفیل لاستیك خارج نشده بلكه به اطراف پخش شود. 

 

Acceleration : 

شتاب. 

 

Active Safety : 

تمام اجزایی كه ایمنی اتومبیل را بالا میبرند. مانند ABS , ESP , لاستیكها , ترمزها , شكل آیرودینامیك اتومبیل و ... 

 

نوع فایل:word

سایز :31.2 KB   

تعداد صفحه :21

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : اصطلاحات تخصصی اتومبیل , اصطلاحات تخصصی اتومبیل , سیستم انتقال قدرت , موتور 16 سوپاپ , اسب بخار , ساختمان خارج محور , سیستم هیدرو الكترونیكی , كولر , دیفرانسیلهای قفل دار , كیسه هوا , فیلتر هوا , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 430
  • بازدید ماه : 1,215
  • بازدید سال : 82,346
  • بازدید کلی : 1,384,071