loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 209 دوشنبه 25 مرداد 1395 نظرات (0)

قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 22 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27

طرح مساله قانونگذار در سال 1370 اصطلاح قتل در حكم شبه عمد را برای اولین بار در قوانین جزایی ایران مطرح نموده است با عنایت به عدم سابقه عنوان مذكور در قوانین در نوشتار حاضر سعی در تبیین و مقایسه آن با سایر انواع قتل در فقه و قوانین جزائی ایران می باشد

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی


طرح مساله قانونگذار در سال 1370 اصطلاح قتل در حكم شبه عمد را برای اولین بار در قوانین جزایی ایران مطرح نموده است با عنایت به عدم سابقه عنوان مذكور در قوانین در نوشتار حاضر سعی در تبیین و مقایسه آن با سایر انواع قتل در فقه و قوانین جزائی ایران می باشد .
مبحث اول : كلیات
1 _ انواع قتل در قانون مجازات عمومی سال 1304 باب سوم قانون مجازات عمومی سابق ایران مرتكب اختصاص به بیان جرایم جنایت نسبت به افراد داشت انواع قتل در قانون مزبور به شرح ذیل بوده است.
الف _ قتل عمد : ماده 170 قانون مذكور در مورد پیش بینی قتل عمدی مقرر می دارد: مجازات مرتكب قتل عمدی اعدام است مگر در مواردی كه قانوناً استثنا شده باشد چنانكه ملاحظه می شود قانونگذار جرم قتل را تعریف نكرده است لیكن حقوق دانان كیفری با استفاده از روح قانون و قواعد حقوق جزا قتل عمدی را بعنوان سلب عمدی حیات انسان دیگری تعریف نموده اند.
ب _ قتل در حكم عمد : قتل مزبور در ذیل ماده 171 پیش بینی شده است ماده مذكور می گوید هركس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورده كه منتهی به موت مجنی علیه گردد بدون اینكه مرتكب قصد كشتن را داشته باشد به حبس با اعمال شاقه از سه سال تا ده سال محكوم خواهد شد مشروط به این كه آلتی كه استعمال شده است قتاله نباشد و اگر آلت قتاله باشد مرتكب در حكم قتل عمدی است.
در این مورد نیز تعریف قتل عمدی صادق است نهایت اینكه استفاده از آلت قتاله بعنوان قائم مقام قصد كشتن یا قصد مطرح می باشد.
ج _ قتل شبه عمد : با عنایت به صدر ماده فوق الاشعار وقتی قتل شبه عمد محسوب می شود كه مرتكب دارای سو نیت عام ( قصد جرح و ضرب) روی جسم مجنی علیه باشد ولی بدون اینكه قصد نتیجه ( سلب حیات) موجود بوده و ضرب و یا جرح نوعاً كشنده باشد در عمل منجر به فوت وی می گردد بنابراین فعل مرتكب باید غیر مجاز یا عدوانی باشد در غیر این صورت قتل شبه عمد تحقق پیدا نمی كند مجازات این جرم سه سال تا ده سال حبس مقرر شده است.
د _ قتل غیر عمدی : قتل غیر عمدی در ماده 177 قانون پیش بینی شده و مقرر می دارد : در صورتیكه قتل عمدی بواسطه بی مبالاتی یا بی احتیاطی یا اقدام به امری كه مرتكب در آن مهارت نداشته یا عدم رعایت نظامات دولتی واقع شود به حبس تادیبی از یك سال تا سه سال محكوم خواهد شد بعلاوه ممكن است مرتكب از پنجاه الی پانصد تومان غرامت نیز محكوم شود.
از مفاد ماده مذكور معلوم می شود كه در قتل غیر عمدی مرتكب فاقد قصد فعل و نتیجه نسبت به مجنی علیه است ولی رفتاری را پیشه خود می كند كه مغایر با دقت و مراقبت می باشد و قتل حاصل رفتار مذكور است لذا از نظر روانی عنصر معنوی قتل غیر عمدی بی دقتی و عدم تفكر می باشد.
2 _ انواع قتل در فقه امامیه با توجه به این كه منبع عمده قانونگذار فعلی فقه امامیه است انواع قتل در فقه مذكور بیان می گردد.
الف _ قتل عمدی : بنابر آنچه مشاهیر فقهای امامیه در خصوص تبیین قتل عمدی مقرر داشته اند قتل عمدی وقتی محقق است كه فردی با انجام هر كاری خواه كشنده یا غیر كشنده قصد سلب حیات دیگری را داشته باشد و یا اینكه اگر قصد سلب حیات ندارد با كار نوعاً كشنده وی را از پای درآورد و به قتل رساند ویا اینكه هر چند كار نوعا كشنده نباشداما با در نظر گرفتن وضعیت موجنی علیه از قبیل پیری یا بیماری یا كودكی نسبت به او كشنده تلقی شود. از مفاد بیان مذكور می توان در تعریف قتل عمدی از دیدگاه فقه امامیه چنین گفت سلب عمدی حیات انسان دیگر در این تعریف قصد انجام كار نوعاً كشنده با علم به كشنده بودن آن و یا علم به كشنده بودن آن نسبت به وضعیت طرف( مجنی علیه) جانشین قصد سلب حیات یا قصد نتیجه می شود از نظر فقها تحقق علم مذكور ضرورت دارد و این علم همانند قصد سلب حیات است.
ب _ قتل شبه عمد : در قتل شبه عمد مرتكب به انجام كاری روی جسم مجنی علیه مبادرت می ورزد كه نوعاً كنشده نیست و بعلاوه قصد سلب حیات نیز ندارد اما در عمل منجر به مرگ وی می شود مثل اینكه شخص سالم و با جثه نسبتاً خوبی را از بلندی كوتاهی پرت كنند ولی اتفاقاً فرد مذكور پس از سقوط فوت كند فعل مذكور و قصد انجام آن اعم از این است كه مجاوز و یا غیر مجاز باشد شهید ثانی از فقهای امامیه در این خصوص تصریح به عدم لزوم عدوانی بودن فعل نموده است از این رو غالب فقهای طبیعی را كه حاذق می باشد و با اذن مریض مبادرت به عمل جراحی وی می نماید و موازین علمی و فنی را هم رعایت می كند در صورت فوت او مسئول می دانند وی می نماید و موازین علمی و فنی را هم رعایت می كند در صورت فوت او مسئول می دانند و این برخلاف دیدگاه قانون مجازات عمومی سابق می باشد كه عدوانی بودن فعل و سو نیت عام (یعنی قصد در انجام ضرب را روی جسم مجنی علیه) را در تحقیق قتل شبه عمد ضروری می دانست بنابراین از آنچه گفته شد. در تعریف قتل شبه عمد از دیدگاه فقه امامیه می توان چنین جسم مجنی علیه.

 

ج _ قتل خطای محض : در این نوع قتل مرتكب نه دارای قصد فعل روی جسم مجنی علیه و نه قصد سلب حیات اوست لیكن مبادرت به انجام كاری یا قصد روی سیئی یا شخصی یا موجود مورد نظر خود می كند كه اتفاقاً منجر به قتل وی می شود.
در این خصوص نیز كلام فقها اعم از این است كه كاری كه قصد آن شده از نظر قانون یا عرف مجاز بوده یا خیر, بی دقتی در آن شده است باشد و یا خیر, بنابراین فرقی ندارد كه شخص در شكارگاه مجاز و با رعایت احتیاط و مجوز به شكار بپردازد و اتفاقاً تیز او موجب قتل انسانی شود و یا اینكه غیر مجاز در شكارگاه وارد شود و تیر او دیگر را بكشد با عنایت به مباحث امامیه در بیان انواع قتل و توضیح و تبیین آنها عنوان قتل در حكم شبه عمد به شیوه ای كه قانونگذار بیان كرده است و تفصیل آن ذكر خواهد شد پیش بینی نشده است.
3 _ انواع قتل در قانون مجازات اسلامی : ماده 204 قانون مجازات اسلامی در مقام بیان انواع تقل می گوید : قتل نفس به سه نوع است عمد , شبه عمد , و خطای محض ماده 206 و بندهای الف و ب ماده 295 قانون مذكور به همان شیوه ای كه در بحث انواع قتل از دیدگاه فقه امامیه بیان شد به تعریف عناوین قتل عمد شبه عمد و خطای محض پرداخته است و لذا از تكرار مطالب خودداری می شود در عین حال قانون مزبور در تبصره 3 بند ج ماده 295 عنوان قتل در حكم شبه عمد را مقرر می دارد هرگاه بر اثر بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم مهارت و عدم رعایت مقررات مربوطه به امری قتل یاضرب یا جرح واقع بنحوی كه اگر آن مقررت رعایت می شد حادثه ای اتفاق نمی افتاد قتل و یا ضرب و یا جرح در حكم شبه عمد خواهد بود در مباحث آتی به شرح این نوع قتل مبادرت می شود.
مبحث دوم _ هدف , مبنا و عناصر قتل در حكم شبه عمد
1 _ هدف از تشریع : همانگونه كه خواهیم دید از مداقه در تبصره 3 بند ج ماده 295 كه قتل در حكم شبه عمد را پیش بینی نموده است معلوم می شود كه هرگاه قتل مزبور در اثر فعل مستقیم مرتكب واقع گردد از مصادیق قتل خطای محض است زیرا در قتل خطای محض كه مرتكب فاقد قصد فعل و نتیجه می باشد ممكن است مسامحه در رفتار مرتكب وجود داشته باشد یا نداشته باشد. بنابراین قتل در حكم شبه عمد كه مبنای آن مسامحه در رفتار با وصف مذكور است می تواند از مصادیق قتل خطای محض محسوب شود و با عنایت به این كه به موجب ماده 305 قانون مجازات اسلامی چنانچه قتل خطای محض باشد در صورتیكه با بینه یاقسامه یا علم قاضی ثابت شود بعهده عاقله است و این كه در غالب موارد در شرایط فعلی قتل با استناد به كارشناسی و قرائن و امارات و معاینات محلی از طرق علم قاضی ثابت می گردد و با توجه به این كه طبق ماده 307 دسترسی به آنان مشكل می باشد و به فرض كه به آنان دسترسی پیدا شود چه بسا فاقد امكانات مالی بوده و قادر به پرداخت دیه نباشند و در این صورت قطع نظر از اطاله دادرسی طبق ماده 312 دیه تجارب بدست آمده از اجرای قانون حدود و قصاص مصوب سال 61 كه همین رویه را پیش بینی نموده بود عنوان قتل در حكم شبه عمد را مطرح كرد تا بدین وسیله در مواردی كه قتل خطای محض توام با مسامحه در رفتار واقع می شود و درصد بالایی از قتلهای غیر عمدی خصوصاً به واسطه تخلف از مقررات رانندگی را تشكیل می دهد كه خود شخص قاتل دیه را پرداخ نماید وانگهی در قتل غیر عمدی ناشی از مسامحه در رفتار كه بخصوص در تخلفات رانندگی چنانچه گفته شد _ بحد وفور در جامعه اتفاق می افتد برخلاف منطق قضایی است كه قاتل مسامحه گر و سهل انگار در رفتار رها شود و عاقله بی خبر از حادثه كه چه بسا با قاتل ارتباطی هم ندارد و یا حتی با هم خصومت دارند مسئول دانسته شود.
2 _ مبنای وضع عنوان : مبنای وضع اصطلاح قتل در حكم شبه عمد در رویه قضایی ایران و متعاقب آن در قانون مجازات اسلامی فتوای حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در تحریر الوسیله است حضرت امام در جلد دوم تحریر الوسیله قائل ست به این كه در برخورد و وسیله نقلیه چنانچه حادثه ای رخ داده و قتلی حادث شود و یا مالی مختلف بشود هرگاه صاحب هر دو وسیله نقلیه مقصر شناخته شوند و فرض وجود منتقی باشد هر یكی از آنان باید نصف دیه اتلاف نفس و یا نصف قیمت اتلاف مالی را بپردازد و اگر یكی از آنان مقصر شناخته شود و اگر یكی از آنان مقصر شناخته شود مسئول پرداخت تمام دیه قتل یا تمام مال مورد اتلاف طرف مقابل می باشد و فرد اخیر به لحاظ عدم تقصیر هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

قیمت فایل فقط 4,500 تومان

خرید

برچسب ها : قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی , قتل , حكم شبه عمد , قانون مجازات اسلامی , قتل در حكم شبه عمد , قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی , پروژه , پژوهش , جزوه , مقاله , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود تحقیق

 

Google

About 131,000 results (0.44 seconds) 

Search Results

قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامي - Ghavanin.com : Iran Law ...

www.ghavanin.ir/PaperDetail.asp?id=239

Translate this page

طرح مساله قانونگذار در سال 1370 اصطلاح قتل در حكم شبه عمد را براي اولين بار در قوانين ... 3 _ انواع قتل در قانون مجازات اسلامي : ماده 204 قانون مجازات اسلامي در مقام بيان ...

قتل در حکم شبه عمد - علم حقوق

hoghoogh-abadan.persianblog.ir/post/65/

Translate this page

May 10, 2009 - طرح مساله قانونگذار در سال 1370 اصطلاح قتل در حکم شبه عمد را برای .... ماده 204 قانون مجازات اسلامی در مقام بیان انواع تقل می گوید : قتل نفس به سه ...

قتل شبه عمد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../قتل_شبه...

Translate this pagePersian Wikipedia

تعریف قتل شبه عمد در سیستم قضایی کشورهای مختلف متفاوت است، مثلا در ... در ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی مثال‌های این نوع جنایت اینچنین ذکر شده‌اند «مانند آنکه ...

قتل غیرعمد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../قتل_غیر...

Translate this pagePersian Wikipedia

مطابق ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی در صورتی که قتل غیر عمد به واسطه بی‌احتیاطی یا ... در حکم خطای محض ... قتل شبه عمد زمانی است که جانی قصد کشتن شخص را نداشته و فعل او نیز نوعأ کشنده نبوده اما فعل منجر به قتل را با نیت قبلی انجام داده است.

مقاله - قتل شبه عمد در قانون جدید مجازات اسلامی | شبکه اجتماعی حقوقدانان

talar.dadparvar.ir › ... › حقوق جزای عمومی

Translate this page

قتل شبه عمد در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 دارای چه ویژگی‌هایی است؟ ... قتل شبه ‌عمد را مورد اشاره قرار داده است درحالی‌که می‌توانست با پیش‌بینی یک حکم ...

وبلاگ مهدی فهیمیان - قتل شبه عمد از نگاه فقه و حقوق ایران

fahimyan.blogfa.com/post/25

Translate this page

به همین دلیل قانونگذار(ایران) به تبعیت از حکم قرآنی که فرمود یا ایهاالذین آمنوا کتب .... ماده 291 قانون مجازات اسلامی جنایت (قتل) شبه عمد را چنین تعریف میکند :.

چرا براي قتل شبه عمد حكم "زندان" صادر نمي‌شود؟ - باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir/.../چرا-براي-قتل-شبه-عمد-حكم-زندان-صادر...

Translate this page

May 25, 2013 - يكي از مهمترين نكات در صدور حكم قتل شبه عمد مربوط به آلتي قتاله در دست ... تنها شامل متهمان قتل عمد مي‌شود كه براساس ماده 612 قانون مجازات اسلامي، ...

انواع قتل ، عمد ، شبه عمد ، خطای محض ، وکیل قتل ، مجازات ، قصاص

www.dadgaran.com/article/32/index.htm

Translate this page

جرائم اشخاص قتل قتل عمد قتل شبه عمد ضرب و جرح قصاص سقط جنین راه های اثبات قتل قتل ... هر جرم دو عنصر دارد ركن مادي و معنوي و عنصر قانوني شرط جرم بودن عمل است با دو ركن گفته .... در اسلام از حالت در حكم مرده با حيات غير مستقره تعريف مي كنند.

حقوقدانان جزایی - بررسی قتل در حکم شبه عمد

criminal-lawyers.blogfa.com/post/62

Translate this page

بنابراین قتل درحکم شبه عمد یا قتل عمدی در حکم شبه عمد است یا قتل خطایی در حکم شبه عمد و این امر ثابت نمیشود مگر با مداقه در تک تک مواد قانون مجازات اسلامی .

تيترآنلاين - آشنایی با مفهوم قتل شبه عمد

titronline.ir/vdcf.vdtiw6devgiaw.html?5766

Translate this page

May 27, 2013 - اما در تقسیم بندی قانون قدیم، مصوب سال 70، انواع قتل به قتل در حکم عمد، قتل ... اگر می‌خواهید با تعریف قتل شبه عمد نیز در قانون مجازات اسلامی جدید ...

عنصر معنوی قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392

jclr.atu.ac.ir/article_2397.html

Translate this page

by مرادی - ‎2015

قانون مجازات اسلامی مصوب 11/02/1392 نیز بدون تعریف قتل عمدی به تصویب ..... تبصره ماده فوق را به یک مجازات تعزیری شدیدتر از قتل در حکم شبه عمدی تقلیل دهند.

کیفرخواست - قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی 1392

seyedrezafaghihi.blogfa.com/post/14

Translate this page

کیفرخواست - قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی 1392 - کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و وکیل دادگستری ... قتل در حکم شبه عمد ... رفتار کسی که عمداً کاری انجام دهد که نوعاً کشنده باشد هر چند که قصد کشتن نداشته باشد، در حکم عمدی محسوب می‌شود.

قتل در حکم شبه عمد - وبلاگ حقوقی محمد حسنی

paten.persianblog.ir/tag/قتل_در_حکم_شبه_عمد

Translate this page

قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی. - ۱۳۸٩/۱٠/۱۱. دکتر حسنعلی موذن زادگان عضو هیات علمی گروه حقوق دانشگاه علامه طباطبایی طرح مساله قانونگذار در سال 1370 ...

پرتال جامع علوم انسانی - قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

www.ensani.ir/fa/content/8125/default.aspx

Translate this page

قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی. حسنعلی موذن زادگان. فایل تمام متن: قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی (نوع: PDF حجم: 171KB). منابع (نشریه):.

تخصصی حقوق و فقه - قتل در حکم شبه عمد

hoghough85.blogfa.com/post-2610.aspx

Translate this page

مبنای وضع اصطلاح قتل در حکم شبه عمد در رویه قضایی ایران و متعاقب آن در قانون مجازات اسلامی فتوای حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در تحریر الوسیله است حضرت ...

[DOC]قتل عمد

www.ardabilprisons.ir/.../90850a8f010e4789251957c...

Translate this page

قتل در قانون مجازات اسلامي به مواردي همچون قتل عمد (بند الف م 204) قتل در حکم عمد .... وقتي قتل شبه عمد محسوب مي شود كه مرتكب داراي سوء نيت عام ( قصد جرح و ضرب) ...

قتل غیر عمدی - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/221929/قتل-غیر-عمدی

Translate this page

قانونگذار در قانون مجازات اسلامی در مبحث قتل، در دو مورد از این اصطلاحات استفاده نموده است: ۱- زمانیكه می‌خواهد بر بعضی از قتلها حكم قتل شبه عمدی را بار نماید.

قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی - پایگاه مجلات تخصصی نور

www.noormags.ir/view/fa/.../قتل-در-حکم-شبه-عمد-در-قانون-مجازات-اسلامی

حسن علی موذن زادگان ; مجله: دیدگاه های حقوق قضایی ; پاييز 1375 - شماره 3 ;

وکالت آنلاین - قتل شبه عمد از منظر فقه و قانون مجازات اسلامی

www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo...AID...

Translate this page

قانون گذار در قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1370 قتل را زمانی شبه عمد تلقی ... در آن قانون مصادیقی از قتل شبه عمد بیان شده بود اما یک حکم کلی که با استفاده از آن ...

عنصر معنوی قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ - بخش اول اجزاء ...

www.farsnews.com/newstext.php?...

Translate this pageFars News Agency

Jul 1, 2016 - ماده 616 قانون مجازات اسلامی قتل در حکم شبه عمدی یا غیرعمدی ناشی از خطای جزایی (بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی و عدم مهارت) را ...

انواع قتل در قانون مجازات اسلامی :: پایگاه اطلاع رسانی حقوق

monirekamran.blog.ir/.../انواع-قتل-در-قانون-مجازات-ا...

Translate this page

Oct 26, 2013 - این نوشتار به بررسی قتل در حکم شبه ‌عمد می‌پردازیم. اصولا در یک سیستم حقوقی، قانونگذار در جهت حفظ نظم عمومی با توجه به فرهنگ و اخلاق حاکم بر ...

تعريف و عناصر قتل در حكم شبه عمد - مشاوره حقوقی, کیفری و خانوادگی ...

irlaw.blogfa.com/post/183

Translate this page

ماده 346 قانون مجازات اسلامي نيز يكي از مصاديق بي‌احتياطي را متذكر شده است. ... مجازات مجازات قتل در حكم شبه‌ عمد در ماده 616 قانون تعزيرات و مجازات‌هاي بازدارنده ...

بررسی مبانی فقهی مجازات قتل عمد | کانون سردفتران و دفتریاران

www.notary.ir/node/439

Translate this page

غالباً حکم جنایات عدوانی و مجازات قتل عمد در فقه اسلامی، قصاص است. ... خطا» و در ماده 270 همین قانون آمده است: «قطع عضو یا جرح آن، سه نوع است: عمد، شبه‌عمد، خطا».

حقوق جزا و جرم شناسی - قتل شبه عمد -قسمت اول-

crimelaw.ir/post-265.aspx

Translate this page

[15] در قانون مجازات اسلامی آمده است که: قتل يا جرح يا نقص عضو که بطور خطا شبيه ... روشن است که جرائم در حقوق جزای اسلامی حسب نوع مجازات و شدت و ضعف و حکم شرعی ... در مذاهب مختلف فقه اسلامی در خصوص عنصر مادی جرم قتل شبه عمد و وسايل انجام آن ...

مفهوم خطای محض - حقوقدانان

sn-59.blogfa.com/post/8

Translate this page

با دقت در تعریف قانون مجازات اسلامی و تعاریف فقهای از قتل خطای محض كه ... در رابطه با حكم قتل ارتكابی توسط صغیر و مجنون چنین آمده است: «جنایت عمد و شبه عمد ...

مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

tubasoftk.blogroom.ir/post/2280

Translate this page

Jul 2, 2016 - امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید به صفحه دانلود فایل(مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات ...

قانون مجازات اسلامی1391|قانون مجازات اسلامی

www.ghanoonbaz.com/anavin/kaifary/mojazat.htm

Translate this page

قانون مجازات اسلامی،تخفیف مجازات،تعلیق مجازات ، آزادی مشروط ،حدود ، قصاص ، دیات ... در کلیه‌ی امور جزایی دادگاه نیز باید ضمن صدور حکم یا قرار یا پس از آن، اعم از ...... ب- قتل شبه‌عمد یا خطا با شهادت دو مرد عادل یا یک مرد عادل و دو زن عادل یا یک مرد عادل و ...

بررسی قتل شبه عمد و در حکم شبه عمد در حقوق جزای ایران

ganj.irandoc.ac.ir/articles/10311

Translate this page

قتل شبه عمد و در حکم شبه عمد از جمله تاسیسات حقوق جزی اسلامی می‌باشد. ... در قانون مجازات اسلامی از لحاظ مجازات و احکامی که بر آن بار خواهد شد به قتل شبه عمد ملحق شده ...

مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی - تاپ دانلود

toopdlco.hamrahblog.com/post/1018

Translate this page

لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بررسی ...

تحقیق در مورد قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی - دانلود مطالب علمی

www.docs.blogsky.com/1395/05/09/post-12588/

Translate this page

Jul 30, 2016 - لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه:30 فهرست مطالب قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات ...

قتل غیرعمد و دیه نفس | گروه وکلای دادستا

dadseta.co/وکیل-دعاوی.../قتل-غیر-عمد-و-دیه-نفس

Translate this page

مطابق ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی در صورتی که قتل غیر عمد به واسطه بی‌احتیاطی ... قرار گیرد و حادثه قتل اتفاق افتد در این صورت قتل در حکم شبه عمد تحقق مییابد.

مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

baranmweb.boldfa.com/post/610

Translate this page

Jun 6, 2016 - لحظات خوشی را برای شما آرزومندیم اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل ...

دپارتمان حقوق انجمن علمی پویش - قتل شبه عمد و در حكم شبه عمد

hoogog.blogfa.com/post-91.aspx

Translate this page

در قانون مجازات اسلامي از لحاظ مجازات و احكامي كه بر آن بار خواهد شد به قتل شبه عمد ملحق شده و تحت عنوان قتل ماده در حكم شبه عمد يا بمنزله شبه عمد مطرح گرديده‌اند اين نوع ...

عنصر معنوی قتل عمدی در قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 - بخش اول اجزاء ...

www.ghatreh.com/.../عنصر-معنوی-قتل-عمدی-قانون-م...

Translate this page

Jun 30, 2016 - قانون مجازات اسلامی مصوب 11/02/1392 نیز بدون تعریف قتل عمدی به ..... فوق را به یک مجازات تعزیری شدید تر از قتل در حکم شبه عمدی تقلیل دهند.

قانون مجازات اسلامی ایران/کتاب ۳ - قصاص - ویکی‌نبشته

https://fa.wikisource.org/.../قانون_مجازات_اسلامی.../کت...

Translate this page

Mar 6, 2015 - قانون مجازات اسلامی ایران/کتاب ۳ - قصاص. از ویکی‌نبشته. < قانون مجازات .... عمد[ویرایش]. ماده ۲۰۴[ویرایش]. قتل نفس بر سه نوع است: عمد، شبه‌عمد، خطا.

آیا مجازات قتل همیشه قصاص است؟ - پایگاه خبری تحلیلی هراز نو

haraznews.com/.../آیا-مجازات-قتل-عمدی-اصالتا-قصاص...

Translate this page

Oct 26, 2011 - مجازات قتل عمدی اصالتا” قصاص است اما همیشه اینطور نیست ،یعنی صرف ... به آن استنادکردبلکه توسل به دفاع مشروع وفق ماده ۶۱ قانون مجازات اسلامی منوط به ... فقط می تواند مردن به قتل برساند حکم ضرب و جرح در این مورد مانند قتل است . ... علیه آن ها مى باشد و در صورتى که شهادت بر قتل عمد یا شبه عمد باشد، دیه بر دو ...

قواعد قتل و قصاص در قانون مجازات اسلامی

www.goodarzilawyer.ir/print.php?ToDo...AID...

Translate this page

براساس قانون جدید مجازات اسلامی قتل به عمد، شبه‌عمد و خطای محض تقسیم می‌شود که ... قتل «در حکم عمد» تلقی می‌شود و مجازات آنها با یک درجه تخفیف نسبت به مجازات ...

قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی - شاهین عبدالخانی

www.abdolkhani.com/.../قتل-در-حکم-شبه-عمد-در-قانو... - Translate this page

قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران · پرنال وزارت دادگستری · بانک جامع قوانین و مقررات کشور · دانلود لوح حق · دانلود قانون همراه. جستجو. جملات مفید حقوقی. آیا می‌دانید؟

برخي مواد قانوني مرتبط با پزشکي

luimc.com/g13.htm

Translate this page

برخي مواد قانوني مرتبط با پزشکي در قانون مجازات اسلامي ... که اگر آن مقررات رعایت می شد حادثه ای اتفاق نمی افتد قتل و یا ضرب و یا جرح در حکم شبه عمد خواهد بود.

قانون دیه

www.ejoo.ir/services/law/ghanoon-diye

Translate this page

... رعايت ميشد حادثه اي اتفاق نمي افتاد قتل و يا ضرب و يا جرح در حكم شبه عمد خواهد بود . ... اصلاحی مطابق قانون الحاق يك تبصره به ماده (297) قانون مجازات اسلامي مصوب 1370 مصوب 1382 ... ماده 304 - در قتل عمد و شبه عمد مسوول پرداخت ديه خودقاتل است .

قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی - وبلاگ حقوقی علی کلانتری ...

kalantarilawyer.mihanblog.com/post/258

Translate this page

Jun 23, 2012 - _ انواع قتل در قانون مجازات اسلامی : ماده 204 قانون مجازات اسلامی در مقام بیان انواع تقل می گوید : قتل نفس به سه نوع است عمد , شبه عمد , و خطای محض ماده ...

زوایای حقوقی قتل غیرعمدی ناشی از حوادث رانندگی در قانون جدید مجازات ...

dad-law.blogfa.com/post/4638

Translate this page

Oct 15, 2013 - امیر جوانبخت ادامه مي‌دهد: قتل مطابق ماده 290 به بعد قانون مجازات اسلامی 1392 ... یا عدم مهارت راننده تعریف کرده است می‌توان آن را در شمار قتل‌های شبه‌عمد آورد، .... که به موجب حکم دادگاه از رانندگی وسایل نقلیه موتوری ممنوع باشد به رانندگی ...

کیفر سقط جنین و ضرورت اصلاح مادة 622 قانون مجازات اسلامی

www.hawzah.net/.../کیفر-سقط-جنین-و-ضرورت-اص...

Translate this page

در موارد خطای محض و شبه عمد، چه جنین روح پیدا کرده باشد و چه نکرده باشد، دیه ... یا خود او شخصاً می پردازند (مادة 492)، اما حکم سقط جنین عمدی درقوانین جزائی ایران چیست؟ ... جرائم علیه تمامیت جسمانی از قبیل قتل و جرح از موضوعاتی است که قانونگذار سخت به ... مادة 489 قانون مجازات اسلامی مصوب 1370 می گوید: « هرگاه زنی جنین خود را سقط ...

مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

framenavar.ruzblog.com/post3395.php

Translate this page

Jun 14, 2016 - ما بهترین محصولات را برای رضایت شما گرد آورده ایم اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی)) وارد ...

دادستان عمومی و انقلاب - بررسی تحلیلی اقسام قتل در قانون مجازات و ...

www.dadsetan.blogfa.com/post-40.aspx

Translate this page

بررسی تحلیلی اقسام قتل در قانون مجازات اسلامی و بررسی تطبیقی آن در لایحه مجازات اسلامی و قانون ..... اعمالی هم در حکم شبه عمد و در حکم خطای محض دانسته شده اند .

[PDF]ﻗﺘﻞ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﺭ ﻫﺪﻑ ﻭ ﻫﻮﻳﺖ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﺎﺩﻩ ۲۹۶ ﻕ . ﻡ . ﺍ

lot.jrl.police.ir/.../d06c0c346caa2ee88f6fa7a8284a217...

Translate this page

ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﻧﻈﺮ ﻣﻘﻨﻦ ﺑﺮﺍﻳﻦ ﺑﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﻣﺎﺩﻩ ۲۹۶ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﺠﺎﺯﺍﺕ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺭﺍ ﺣﮑﻢ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ. ﺩﺭ ﻫﻮﻳّﺖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﺪ، ﭘﺲ ﭼﻪ .... ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺘﺎﺭ ﺳـﻮﻡ: ﺁﻳﺎ ﻗﺘﻞ ﻧﺎﺷـﯽ ﺍﺯ ﺍﺷـﺘﺒﺎﻩ ﺩﺭ ﻫﺪﻑ، ﻋﻤﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻳﺎ ﺷﺒﻪ ﻋﻤﺪ ﻳﺎ ﺧﻄﺎﯼ.

مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی — دانلود ...

internship20.ir/?p=1847

Translate this page

Jun 1, 2016 - اینک شما با جستجوی ((مقاله بررسی موضوعی قتل در حکم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -مقاله بررسی موضوعی قتل در ...

criminal low - قتل غیرعمد

farhaad-criminallow.blogfa.com/post-4.aspx

Translate this page

در قوانين قبل از انقلاب اسلامي مجازات ارتكاب قتل عمد اعدام بود. ... قتل غير عمدي ناشي از تصادفهاي رانندگي نيز به مرجب قانون تشديد مجازات رانندگان ۱۳۲۸ دو تا .... البته علت اينكه ايشان در جواب فرموده‌اند حكم شبه عمد را دارد اين است كه قتل موضوعاً خطاي ...

حقوق

ali-mohebbi.blogfa.com/

Translate this page

در تطبیق این مورد با قانون مجازات اسلامی ، تبصره 306 قابل ذکر است که مقرر می دارد ... با حذف عنوان قتل در حکم شبه عمدی که در نتیجه نسخ ماده 295 سابق حاصل گردید، ...

قواعد قتل و قصاص در قانون جديد مجازات اسلامي | پایگاه خبری تحلیلی ...

www.vakilemelat.ir/fa/news/view/132630

Translate this page

براساس قانون جديد مجازات اسلامي قتل به عمد، شبه‌عمد و خطاي محض تقسيم مي‌شود که ... است که در قانون مجازات عمومي بسياري از کشورهاي جهان، اين نوع قتل «در حکم عمد» ...

Searches related to قتل در حكم شبه عمد در قانون مجازات اسلامی

 

در حکم شبه عمد

 

تعریف جرم شبه عمد

 

ماده 290 قانون مجازات اسلامی

 

خطای محض چیست

 

جنایت شبه عمد

 

مجازات تصادف منجر به فوت

 

مجازات شبه عمد

 

تعریف جرم عمد

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 3,199
  • بازدید سال : 84,330
  • بازدید کلی : 1,386,055