loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 269 دوشنبه 15 شهریور 1395 نظرات (0)

مالـكیت زمانی در حقـوق ایران

\"مالـكیت دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 79 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 72 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

رواج تایم شرینگ یا مالکیت زمانی در برخی از کشورهای اروپایی و نقشی که این شیوه در جذب سرمایه¬ ها و جلوگیری از اتلاف منابع دارد، برخی از شرکتهای ایرانی را بر آن داشته است تا این روش را الگوی فعالیتهای خود قرار دهند، اگر چه این شرکتها برای تطبیق فعالیتهای خود بر موازین حقوقی و قوانین جاری، از قراردادهایی چون بیع مشاع و صلح منافع کمک گرفته¬اند، اما ب

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

\"خرید\"

شرح مختصر:

تعاون و همکاری بشر در بهره برداری از منابع تازگی ندارد، برای نمونه می­توان به قدمت و ماهیت شرکتهای مدنی و تجاری اشاره نمود. در شرکتهای مدنی چند نفر با هم به نحو مشاع سهیم هستند، از یک سو همگی مالکند و می­توانند در مایملک خود تصرف کنند و از سوی دیگر تصرف هر یک از این مالکان، بی اذن همه مالکان روا نیست. برای آنکه همه شرکا بتوانند از این مال استفاده کنند، با همکاری هم، برای اداره مال مشاع مدیری انتخاب می­کنند. در شرکتهای تجاری این همکاری به گونه دیگر دیده می­شود. با توجه به گسترده­تر شدن روابط تجاری و در بیشتر موارد کافی نبودن سرمایه­های اندک افراد، این فکر در ذهن بشر خطور کرد که سرمایه ها در یکجا جمع شود و یک شخصیت حقوقی با توانمندی بالا به جای چندین شخصیت حقیقی با توان اندک به تجارت بپردازد.

هر یک از این شرکتها به یکی از این دو جنبه بهای بیشتری می­دهند: توجه به تمایل انسان نسبت به «دارا شدن و اختیار داری» و «عدم نیاز به اذن تمامی مالکان نسبت به تصرف در مال». در شرکت مدنی حاکمیت اراده تک تک افراد محترم شمرده می­شود تا آنجا که ماده 576 قانون مدنی مقرر می­دارد: «طرز اداره کردن اموال مشترک تابع شرایط مقرره بین شرکا خواهد بود». برای تصرف در مال مشاع، اذن یا اجازه تمامی مالکان لازم است، اما در شرکتهای تجاری این حاکمیت اراده به نحو چشمگیری اهمیت خود را از دست می­دهد و اراده اکثریت بر اراده اقلیت غالب می­آید، تا آنجا که ورقه سهم حاکی از آن است که نسبتی از دارایی شرکت متعلق به شریک می­باشد، نه قسمتی از اموال شرکت.

چه بسا بتوان با تاسیسی نو اهمیت هر دو جنبه را همسنگ ساخت: هم به احساس « دارا بودن و اختیار داری» انسان پاسخ درخور داده شود و هم «بی نیازی از اذن تمامی مالکلان برای تصرفات» تامین گردد. تاسیسی که می­تواند استفاده بهینه از منابع محدود را به ارمغان آورد، از سویی فرد، مالک است تا با این احساس در حفظ مال کوشاتر باشد و از سوی دیگر هر چند با سایر مالکان سهیم است، برای تصرف نیازی به اذن آنان ندارد، البته تصرفاتی که به نابودی موضوع مالکیت نینجامد. این تاسیس، تایم شرینگ، مالکیت موقت، مالکیت زمانی و یا سهیم شدن زمانی خوانده می­شود.

آیا ممکن است چند نفر با یکدیگر در مالی سهیم باشند و حصه هر کدام بر اساس قید زمان مشخص گردد و در عین حال تمامی مالکان اختیارات مالکانه، به جز اختیار از بین بردن آن مال را داشته باشند و بی اذن یکدیگر بتوانند در چنین مالی تصرف نمایند؟

مثلاً دو کشاورز که هر کدام برای دوره معینی به زمین نیاز دارند. فعالیتهای کشت، داشت و برداشت بیش از شش ماه به طول نمی­انجامد. تمامی امکانات جز یک قطعه زمین کشاورزی مهیاست. هر کدام به تنهایی به خرید زمین قادر نیستند و از سوی دیگر اجاره زمین همیشه با مشکلاتی مواجه بوده و هست، گذشته از آنکه احساس مالکیت و دارا بودن تاثیر بسزایی در استفاده بهینه از امکانات دارد. حال اگر این دو کشاورز بتوانند زمینی را بخرند که هر کدام در دوره­ای شش ماهه مالک آن باشند، هم امکان و توانمندی هر کدام در جای خویش به کار گرفته شده و هم هر دو مالکند تا با آن احساس « دارا شدن »، بهره­وری از توان و امکانات خویش را به نهایت درجه ممکن برسانند.

سودمندی این تاسیس منحصر به زمینهای کشاورزی نیست، می­توان از این تاسیس در ساختمانها نیز استفاده برد. انسان طالب تفریح و گردشگری است، می­خواهد تا آنجا که می­تواند رنج سفر را اندک سازد. برای این منظور گاه در برخی از مناطق، ساختمانی را می­خرد تا برای یک هفته یا یک ماه در سال با آسودگی خاطر در آن محل به سر ببرد، بقیه ایام سال ساختمان خالی و بی استفاده است. حال اگر چنین شخصی بتواند با این سرمایه به جای خرید یک خانه در یک نقطه برای همیشه، در چند منطقه، منازلی را خریداری کند که برای مدت زمان خاصی مالک آنها باشد، هم زمینه­ای برای گردشگری بیشتر خویش را مهیا ساخته است و هم به دیگران امکان خانه دار شدن را در آن مناطق می­دهد. این گونه مالکیت، در مناطق توریستی و تفریحی از کارآمدترین راه­هاست. مهمترین مانع پذیرش این تاسیس، دائمی انگاشتن مالکیت است، چه در نگاه اول به نظر می­رسد که موقت بودن ملکیت با ویژگی دوام مالکیت در تضاد است.

از طرف دیگر باید در نظر داشت که دانش حقوق که رسالت قانونمند کردن فعالیتهای فردی و گروهی را در جامعه بر عهده دارد، نباید در مقابل پدیده­های نو حالت انفعالی و تاثیر پذیری یک طرفه داشته باشد. بنابراین انتظاری بی جاست که حقوق کشور همواره بر اساس مسائل مستحدثه تغییر یابد، بلکه باید هر مساله جدید و بی سابقه­ای را با مبانی مورد قبول و اصول پذیرفته شده فقهی و حقوقی سنجید و چنانچه مغایر آن شناخته شد، از اجرا و رواج آن در کشور جلوگیری وگرنه در مسیر قانونمند کردن آن باید کوشید. البته این سخن به معنای جمود و تعصب بر تاسیسات و پدیده­های حقوقی کهن و عدم پذیرش مطلق نهادها و تاسیسات جدید نیست، بلکه سخن ما آن است که مبانی مسلم فقهی و اصولی را نباید در راه توجیه یک پدیده جدید قربانی ساخت.

راه حل صحیح و منطقی در برخورد با یک پدیده جدید یا تاسیس حقوقی ناشناخته-که از سیستم دیگری به کشور ما وارد شده- این است که اولاً ماهیت آن در کشور مبدا شناخته شود و آثار و نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، ثانیاً با توجه به ماهیت و آثار و احکام آن، به بررسی و کاوش در حقوق کشور پرداخته شود تا صحت یا بطلان آن روشن شود.

فهرست مطالب

مقدمه

مبحث اول: تعریف مالکیت زمانی، بیان اوصاف و سابقه آن در ایران

گفتار اول: تعریف مالکیت زمانی

گفتار دوم: اوصاف و ویژگیهای قرارداد مالکیت زمانی

گفتار سوم: سابقه مالکیت زمانی در ایران

مبحث دوم: بررسی صحت و اعتبار مالکیت زمانی در بخش قراردادها

گفتار اول: جایگاه مالکیت زمانی در عقود معین

بند اول: عقد بیع

فراز اول: تعریف بیع و ویژگیهای آن

فراز دوم: بررسی صحت و مشروعیت عقد بیع موقت

فراز سوم: نظرات فقهای معاصر در خصوص امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب بیع

فراز چهارم: نظریه ادره حقوق قوه قضائیه

بند دوم: عقد شرکت

فراز اول: تعریف عقد شرکت

فراز دوم: مهایات در شرکت

فراز سوم: تعریف لغوی و اصطلاحی مهایات

فراز چهارم: مبانی مشروعیت فقهی و حقوقی مهایات

فراز پنجم: نظرات ارئه شده در خصوص ماهیت مهایات

فراز ششم: نظرات فقهای معاصر

بند سوم: عقد اجاره

فراز اول: تعریف عقد اجاره و ویژگیهای آن

فراز دوم: دلایل لزوم موقت بودن اجاره

فراز سوم: بررسی امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب عقد اجاره

فراز چهارم: نظرات فقها

بند چهارم: عقد صلح

فراز اول: تعریف عقد صلح و ویژگیهای آن

فراز دوم: صلح

فراز سوم: نظرات فقهای معاصر در خصوص امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب صلح

گفتار دوم: جایگاه مالکیت زمانی در عقود نامعین

مبحث سوم: احکام و آثار قرارداد مالکیت زمانی

گفتار اول: رابطه مالکان با یکدیگر

گفتار دوم: حدود اختیار مالکان

مبحث چهارم: مالکیت زمانی در حقوق خارجی

گفتار اول: ویژگیهای قرارداد بیع زمانی در حقوق کشورهای مختلف

گفتاردوم: شکل قرارداد

گفتار سوم: محتوای قرارداد

گفتار چهارم: حق انصراف

نتیجه

نمونه­ای از قرارداد تایم شرینگ

منابع

قیمت فایل فقط 9,900 تومان

\"خرید\"

برچسب ها : مالـكیت زمانی در حقـوق ایران , مالـكیت زمانی در حقـوق ایران , مالکیت زمانی , عقود , تایم شرینگ

 

Google

About 638,000 results (0.57 seconds) 

Search Results

مالـكيت زماني در حقـوق ايران - راسخون

rasekhoon.net › ... › مالـكيت زماني در حقـوق ايران

Translate this page

در خصوص تأسيس حقوقي «مالكيت زماني» با توجه به وضع فرهنگي مردم ايران و ابعاد رواني ... 1. ممكن است حق مالكيت مالك در يك قطعه زمين مطلق نباشد و ديگران در ملك او از ...

نگاهی مختصر به مالکیت زمانی | کانون سردفتران و دفتریاران

www.notary.ir/node/138

Translate this page

نگاهی مختصر به مالکیت زمانی1. د‌‌کتر سلیمان فدوی 2. چکیده. یکی از مسایل بسیار حایز اهمیت در حقوق ایران، برخورد و رو در رویی قواعد و مقررات داخلی و فقه اسلامی از ...

[PDF]مالکیت زمانی

www.fgasia.org/files/filebox/7943/p15.pdf

Translate this page

وضعيت مالكيت زماني در ايران ... مالكیت زمانی یا زمان بندی شده، اصطالح رایج و مرسومی در ادبیات ایران نبوده، بلكه ..... دوره مقدماتی حقوق مدنی،ج 1،اشخاص و خانواده - اموال. چ.

بررسی ماهیت حقوقی مالکیت زمانی در حقوق آمریکا

clk.journals.pnu.ac.ir/article_597_126.html

Translate this page

Key word: ownership, tenancy in common,timesharing. Objective rights. 1- مقدمه: نهاد حقوقی مالکیت زمانی، از سال 1373 مورد توجه حقوقدانان ایران قرار گرفت. در این ...

مالـكیت زمانی در حقـوق ایران

proje202020.rozblog.com/.../مالـكیت-زمانی-در-حقـوق-ا...

Translate this page

Jun 22, 2016 - مالـكیت زمانی در حقـوق ایران دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 72 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 45 رواج تایم شرینگ ...

مالکیت موقت (زمانی) (1)

www.hawzah.net/fa/Article/View/79982

Translate this page

20و22/8/75 اطلاعیه ای در روزنامه ایران توجه بسیاری - بویژه آشنایان با قواعد حقوقی - را به خود جلب کرد که در آن از «مالکیت زمانی برای اولین بار در ایران » نام برده بود.

اداره كل امور حقوقی، مجلس و استانها-مالکيت زماني - سازمان ثبت احوال کشور

https://www.sabteahval.ir/oh/tab-6026.aspx

Translate this page

نمونه هایی از مشارکت زمان بندی شده در فرهنگ ایران از دیر باز وجود داشته است .... [1] -سلسله پژوهش های فقهی و حقوق بیع زمانی ،معاونت آموزش قوه قضائیه ،ص 73.

[PDF]بررسی مبانی مشروعیت مالکیت دوره‌ای در فقه و حقوق ایران

ijrj.baboliau.ac.ir/.../admin-A-10-1-53-f107ffc.pdf

Translate this page

ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺒﺎﻧﯽ ﻣﺸﺮوﻋﯿﺖ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ دوره. اي در ﻓﻘﻪ و ﺣﻘﻮق اﯾﺮان. 1. ﻣﺠﺘﺒﯽ زاﻫﺪﯾﺎن. *. ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ ﯾﺰداﻧﯽ. *. *. ﭼﮑﯿﺪه ... اﺳﺘﻔﺎده از ﻧﻬﺎد ﺣﻘﻮﻗﯽ ﺗﺎزه ﺗﺄﺳﯿﺲ ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ زﻣﺎﻧﯽ رﻫﻨﻤﻮن ﺳﺎﺧﺘﻪ و اﯾﺸﺎن را ﺑﺮآن داﺷﺘﻪ ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﻘﯿﯿﺪ ﻧﻬﺎد.

مالـکیت زمانی در حقـوق ایران - ایران‌بوم

www.iranboom.ir › تازه‌ها › خبر

Translate this page

Nov 26, 2012 - شما اینجا هستید: رویه نخست تازه‌ها خبر مالـکیت زمانی در حقـوق ایران .... 1ـ اطلاق: یعنی مالکیت حق همه گونه تصرف در ملک را به مالک می‌دهد (ماده 30 ق.م).

بررسی ماهیت قرارداد قرارداد مالکیت زمانی یا تایم شرینگ - عباس بشیری

www.vakilbashiri.com/.../بررسی-ماهیت-قرارداد-مالکی...

Translate this page

Mar 10, 2013 - (3) مالکیت زمانی یک عقد رضایی است، چرا که در نظام حقوقی ایران اصل .... ویژگیهای اساسی عقد بیع را می¬توان به شرح ذیل برشمرد: (1) عقد بیع از ...

[PDF]ﺑﯿﻊ زﻣﺎﻧﯽ و ﺟﺎﯾﮕﺎه آن در ﻓﻘﻪ و ﺣﻘﻮق اﯾﺮان و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ي ﺑﺮر

ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/536769

Translate this page

ﮔﺮوه. ﻓﻘﻪ و ﻣﺒﺎﻧﯽ. ﺣﻘﻮق اﺳﻼﻣﯽ. ﺑﺮرﺳﯽ. ﺑﯿﻊ زﻣﺎﻧﯽ و ﺟﺎﯾﮕﺎه آن در ﻓﻘﻪ و ﺣﻘﻮق اﯾﺮان و ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ ي. آن ﺑﺎ ﺣﻘﻮق اروﭘﺎ ..... ﺗﻮﺟﯿﻪ. ﮔﺮ. ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ. زﻣﺎﻧﯽ. (. اﺻﻞ. اﺑﺎﺣﻪ،. اﺻﻞ. ﺻﺤ ﺖ،. اﺻﻞ. ﺗﺴﻠﯿﻂ. ) .. 117. 1. اﺻﻞ اﺑﺎﺣﻪ.

بررسی فقهی وحقوقی مالکیت زمانی - حقوق خصوصی -حقوق تجارت و حقوق ...

hasanilaw.blogfa.com/post/342

Translate this page

در حقوق ایران این قراردادها از اوایل دهه 70 وارد نظام حقوقی ما شد و چون قبل از ورود به محافل .... 1-ادب، مرتضی، مقاله نگاهی به مالکیت زمانی و بررسی قوانین اسپانیا، ماهنامه ...

مالـكيت زماني در حقـوق ايران

www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...

Translate this page

Apr 11, 2012 - كلمات كليدي : مالـكيت زماني، حقـوق ايران نوع مقاله : نشريات ... عناصر مالكیت. 1ـ اطلاق: یعنی مالكیت حق همه گونه تصرف در ملك را به مالك می‌دهد (ماده 30 ق.

مالکیت زمانی - کلینیک حقوقی دانشگاه آزاد دامغان

law123.blogfa.com/post/24

Translate this page

کلینیک حقوقی دانشگاه آزاد دامغان - مالکیت زمانی - آشنایی با کلینیک حقوقی دانشگاه آزاد و برنامه های آن ... بررسی تقیید نهاد مالکیت با عنصر زمان در فقه و حقوق ایران .... [1]. ه – پرسش هاي تحقيق. الف) آيا مالکيت قابليت زمان پذيري دارد يا خير؟

مقایسۀ مالکیت زمانی با مهایات در فقه و حقوق ایران - دانلود پایان نامه و ...

arshadha.ir/پایان-نامه-ارشد-حقوق-مقایسۀ-مالکیت-زما/

Translate this page

پایان نامه ارشد حقوق : مقایسۀ مالکیت زمانی با مهایات در فقه و حقوق ایران. بهمن ۷, ۱۳۹۴ /در حقوق /توسط admins .... 2-1-3 بررسی مبانی مشروعیت مالکیت زمانی …

وکالت آنلاین - مالـکیت زمانی در حقـوق ایران

www.vekalatonline.ir/print.php?ToDo...AID=5451

Translate this page

در خصوص تأسیس حقوقی «مالکیت زمانی» با توجه به وضع فرهنگی مردم ایران و ابعاد روانی ... 1ـ اطلاق: یعنی مالکیت حق همه گونه تصرف در ملک را به مالک می‌دهد (ماده 30 ق.

بيع زماني يا انتقال مالكيت زمان‌بندي شده (1)

www.hoghooghdanan.com/index.php?...1...

Translate this page

1- مسئله «تايم شر» به طور مشخص از زماني در ايران مطرح شد كه شركتي به نام ... محافل حقوقي گرديد چرا كه عنوان بيع زماني و مالكيت زماني در حقوق ايران و خصوصا در فقه، ...

پایان نامه مقایسه تاسیس حقوقی مالکیت زمانی با مهایات در فقه وحقوق ایران

lawfile.ir/پایان-نامه-مقایسه-تاسیس-حقوقی-مالکیت-ز/

Translate this page

Jul 7, 2016 - 2تاریخچة مالکیت زمانی امروزه هرگاه از مالکیت زمانی به طور مطلق یاد می‌شود بیش از هر چیز دیگر، ذهن متوجه استفاده از املاک و مستغلات، مخصوصاً در ...

طنین عدالت (فرهنگی-حقوقی) - بیع زمانی

hajaminv.blogfa.com/post-15.aspx

Translate this page

عمدتاً بر اساس نظريه مشهور در حقوق فرانسه و ايران مالكيت داراي چهار ويژگي‌ مهم است.5. الف: جامع ... 1- بيع غير موقت به عبارتي نسبت به توقيت به شرط لازم مي باشد. 1.

بررسی ابعاد حقوقی «مالکیت زمانی» در نگاه فقها و حقوقدانان

www.yjc.ir/.../بررسی-ابعاد-حقوقی-مالکیت-زمانی-در-...

Translate this page

Sep 10, 2014 - باید دید از دیدگاه حقوقی، مالکیت زمانی در چه قالبی می‌گنجد آیا افراد به صورت ... آمده در حقوق ایران و قوانین جاریه پیش‌بینی نشده است و سابقه ندارد.

کتاب مطالعه تطبیقی مالکیت زمانی در حقوق ایران و انگلستان(چاپ1 ...

https://www.gisoom.com/.../کتاب-مطالعه-تطبیقی-مال...

Translate this page

کتاب مطالعه تطبیقی مالکیت زمانی در حقوق ایران و انگلستان اثر علی رحیمی بوده و چاپ 1 آن در سال 1390 توسط انتشارات سرافراز منتشر شده است.موضوعات کتاب ...

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران هنری چاپ 1 جنگل - قیمت ...

https://selzir.com/.../4281592-حقوق-مدنی-مالکیت-زمان...

Translate this page

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران هنری چاپ 1 جنگل محدوده قیمت از 3800 تومان از فروشگاه فروشگاه کتاب شهر دانش فروشگاه کتاب شهر دانش.

بررسی وضعیت حقوقی شرط تأخیر در انتقال مالکیت مبیع در فقه و حقوق ...

law.tabrizu.ac.ir/article_2061.html

Translate this page

by حسینی - ‎2014

اما علیرغم این هم رتبه بودن، تقدم و تأخر زمانی دو تعهد یا دو تملیک ممکن است، زیرا دوگانگی زمان امور اعتباری به ما ... بررسی وضعیت حقوقی شرط تأخیر در انتقال مالکیت مبیع در فقه و حقوق ایران ... 1استادیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران.

کتابفروشی فردا - مطالعه ماهیت و آثار حقوقی مالکیت زمانی در حقوق ایران ...

www.fardabook.com/مطالعه-ماهیت-و-آثار-حقوقی-مالک...

Translate this page

1- مفهوم شناسي 2- مفهوم مالکيت زماني و پيشينه ي آن 3- ماهيت حقوقي مالكيت زماني در حقوق آمريکا و ايران 4- ماهيت حقوقي مالکيت زماني در حقوق آمريکا.

مالکیت زمانی در حقوق ایران - پایگاه مجلات تخصصی نور

www.noormags.ir/view/fa/articlepage/.../مالکیت-زمانی-در-حقوق-ایران

مالکیت زمانی در حقوق ایران. نویسنده: قشونی،امیر؛. آذر و دی 1390 - شماره 89 (7 صفحه - از 22 تا 28). چکیده مقالات مرتبط پیشنهاد دیگران مراجع استنادات. از آنجایی که ...

علامت تجاری - پایگاه اطلاع رسانی مرکز مالکیت معنوی

iripo.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=3588

Translate this page

1- تسلیم اظهارنامه علامت تنها از طریق فایل الکترونیکی امکان پذیر بوده و ... داشتن برخي حقوق، غيراز حق مالكيت، نسبت به علامتي باشد كه اظهارنامه ثبت آن تسليم ... تبصره 3- چنانچه معترض مقيم ايران نباشد، مهلت‌هاي مذكور در اين ماده به دو برابر افزايش مي‌يابد. ... متقاضي مي‌تواند تا زماني كه اظهارنامه او هنوز ثبت‌نشده‌، آن را مسترد كند.

نقش قبض در انتقال مالکیت انواع مبیع در حقوق ایران و انگلیس

jol.guilan.ac.ir/article_604.html

Translate this page

by ابهری - ‎2011 - ‎Related articles

در این نظام حقوقی، اگر مبیع در وضعیت قابل تسلیم باشد با انعقاد عقد، انتقال مالکیت ... در این تحقیق، نقش قبض در انتقال مالکیت در انواع مبیع در حقوق ایران و انگلیس ... دوره 4 (1392). دوره 3 (1391). دوره 2 (1390). شماره 2. شماره 1. دوره 1 (1389) ... ownership will transferred in the time that seller or buyer put the sold goods in the ...

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران هنری چاپ 1 جنگل - Selz.ir

https://selz.ir/.../4281592-حقوق-مدنی-مالکیت-زمانی-در...

Translate this page

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران هنری چاپ 1 جنگل محدوده قیمت از 3800 تومان از فروشگاه فروشگاه کتاب شهر دانش فروشگاه کتاب شهر دانش.

کتاب مطالعه ماهیت و آثار حقوقی مالکیت زمانی در حقوق ایران با ... - بای بوک

iranbuybook.com › ... › حقوق › حقوق خصوصی - Translate this page

خرید کتاب مطالعه ماهیت و آثار حقوقی مالکیت زمانی در حقوق ایران با تطبیق در حقوق آمریکا - نویسنده : الهه پارسا - انتشارات مجد. ... نوبت چاپ : 1 تاریخ نشر : 94/06/09

مطالعه راهبردی مالکیت زمانی در ایران

tiau.ac.ir/portals/0/umag/p8.3.pdf - Translate this page

ﯽ و ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ. ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ راﻫﺒﺮدي ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ زﻣﺎﻧﯽ در اﯾﺮان. دﮐﺘﺮ. ﻣﺤﻤﺪ رﺿﺎ اﻣﯿﺮ ﻣﺤﻤﺪي. 1. -. ﻣﯿﻼد ﭘﺎرﺳﺎ ... ﻧﺸﺪه ﻟﺬا ﻣﯽ ﺗﻮان در ﺧﺼﻮص ﻣﺎﻫﯿﺖ و آﺛﺎر آن در ﺣﻘﻮق اﯾﺮان ﺑﺪﯾﻦ ﻧﺤﻮ ﺑﺤﺚ ﺷﻮد؛ زﯾﺮا ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ. ﻣﺪﻋﯽ.

ماهيت حق ناشی از قرارداد مالکيت زمانی در حقوق ایران و انگلستان | قاسمی ...

scj.sbu.ac.ir/index.php/researchejuridique/article/.../56...

Translate this page

by عباس قاسمی حامد

امروزه افزايش جمعيت و محدوديت در امکانات طبیعی و لزوم بهره برداری هرچه بیش تر و بهتر از امکانات موجود، اتخاذ تدابیری چون تاسطس نهاد مالکيت زمانی را همراه داشته است ...

بیع زمانی یا((انتقال مالکیت زمان بندی شده )) 01 - حرفهایی از حقوق

hoghoogh2000.persianblog.ir/post/8/

Translate this page

1- مسئله «تایم شر» به طور مشخص از زمانی در ایران مطرح شد که شرکتی به نام ... و اعتبار قرارداد انتقال مالکیت زمان‌بندی شده (بیع زمانی) در حقوق ایران و فقه باید در سه ...

قرار داد مالکیت زمانی تایم شرینگ چیست؟ | آموزین

amoozin.com/.../قرار-داد-مالکیت-زمانی-تایم-شرینگ-...

Translate this page

Jul 22, 2016 - بررسی ماهیت قرارداد مالکیت زمانی یا تایم شرینگ را شرح دهید و دید شرکت های .... according to time, for example one week per year would be a 1/52 interest. ... (۴) مالکیت زمانی یک عقد لازم است، این امر در حقوق مدنی ایران از اصل لزوم ...

ثبتی و حقوقی - بیع زمانی یا تایم شر چیست؟

mpirouti.blogfa.com/post/48

Translate this page

1 مسئله «تایم شر» به طور مشخص از زمانی در ایران مطرح شد که شرکتی به نام ... ایران اگرچه در تبلیغات خود از عناوین بیع زمانی و مالکیت زمانی استفاده نموده اما به ...

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران - هنری - چاپ 1 - جنگل

shahredanesh.com/.../913-کتاب-حقوق-مدنی-مالکیت-ز...

Translate this page

حقوق مدنی مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران - هنری - چاپ 1 - جنگل.

مقاله - مالـكیت زمانی در حقـوق ایران | شبکه اجتماعی حقوقدانان

talar.dadparvar.ir › ... › حقوق خصوصی › حقوق مدنی

Translate this page

[h=2]مالـكیت زمانی در حقـوق ایران[/h] امیر قشونی دانشجوی كارشناسی ارشد مقدمه با گسترش تعاملات افراد در عرصه*های مختلف اجتماعی، گرایش*های جدیدی در حوزه حقوق ...

[DOC]20130901153124-9747-58.docx

www.ensani.ir/.../20130901153124-9747-58.docx

Translate this page

Sep 1, 2013 - کليد واژه: 1ـ مالکيت زماني 2ـ بيع زماني 3ـ مهايات 4ـ عقود معين ... مهم ترين مسئله اي كه حقوق دانان ايران با آن روبرو هستند، عدم تدوين قانون در خصوص ...

آدینه بوک: حقوق مدنی: مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران ~امیر هنری ...

www.adinehbook.com/gp/product/9649816241 - Translate this page

حقوق مدنی: مالکیت زمانی در قوانین موضوعه ایران ~امیر هنری - 978-964-981-624-1 - بزرگترین فروشگاه اینترنتی کتاب در ایران - خرید و ارسال کتاب.

بررسی بیع زمانی و جایگاه آن در فقه و حقوق ایران و

thesis.um.ac.ir/moreinfo-54267-pg-1.html

Translate this page

مالکیت زمانی قراردادی است که در آن مالکان سهمی در ملکی طبق زمان معین شده خواهند داشت. این قرارداد، قراردادی جدید است و زادگاهش کشورهای اروپایی می‌باشد. در کشور ما ...

مطالعه ماهیت و آثار حقوقی مالکیت زمانی در حقوق ایران با ... - خانه کتاب

www.ketab.ir/modules.php?name=News&op...

Translate this page

کتاب مطالعه ماهیت و آثار حقوقی مالکیت زمانی در حقوق ایران با تطبیق در حقوق آمریکا ... 1 ... در حقوق ایران مالکیت زمانی هیچ‌گاه بدون مال باقی نمی‌ماند و حتی پس ار فوت ...

پایان نامه بررسی تأثیر حفاظت از حقوق مالکیت بر سرمایهگذاری ...

www.payanname.net/پایان-نامه-بررسی-تأثیر-حفاظ...

Translate this page

Jun 26, 2016 - ... بررسی تأثیر حفاظت از حقوق مالکیت بر سرمایهگذاری خصوصی در ایران طی دورهی زمانی 1388- 1350 ... 3-2-1- تعریف حقوق مالکیت و حفاظت از آن…

پرسش‌های حقوقی و قضایی‌تان را به وکیل‌آنلاین بفرستید

www.mizanonline.ir/fa/ads/redirect/a/552

خوانندگان گرامی می‌توانند سوالات حقوقی، قضایی و مالیاتی خود را در قسمت. ... پرداخت 20 میلیون ودیعه به کسی که مالک نبوده است/ پیش از اجاره ملک، مالکیت موجر را ..... Iran, Islamic Republic of. |. ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵. 1. 1. پاسخ. آیا می توان زمینی را که ..... و دو باب منزل که در کل دارای 360 متر مربع می باشد را زمانی که در قید حیات هستند .

[PDF]قراردادبيعزماني - پژوهشنامه حقوق خصوصی عدالت - دانشگاه عدالت

jplrjournal.edalat.ac.ir/article_13152_90f81027be3f6...

Translate this page

مستحدثه و نو پیدا با ادبیات حقوقي » بیع زماني « یا » مالکیت موقت « ذهن حقوقدانان را ... عمدتاً بر اساس نظریه مشهور در حقوق فرانسه و ایران مالکیت داراي چهار ویژگي مهم است. ... بیع در مقایسه با زمان ســه حالت دارد 1- بیع غیر موقت به عبارتي نسبت به ...

حقوقی - قولنامه وماهیت حقوقی آن

shahriyarr68.blogfa.com/cat-1.aspx

Translate this page

است همچنین استاد مسلم حقوق جناب دکتر ناصر کاتوزیان در تعریف قولنامه می .... سند رسمي الزامي است و اين موضوع از نص بند 1 ماده 46 و ماده 22 و 48 قانون ثبت كه .... ۷- تا زمانی که مورد معامله را دریافت نکرده یا با سند رسمی به وی منتقل نشده از ... اگر خریدار یا فروشنده از حضور در دفترخانه اسناد رسمی و انتقال سند مالکیت مورد معامله خودداری.

تحلیل شرط تقدیم انتقال مالکیت مبیع و آثار آن در حقوق ایران

jplr.atu.ac.ir/article_1318.html

Translate this page

by قاسم زاده - ‎2015

در نظام حقوقی ایران، عقد بیع متشکل از دو تملیک متقابل است که با هم به وجود می آیند و ... موضوعی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته آن است که طرفین می توانند به اراده خویش توافق به تقدیم «زمانی» انتقال مالکیت ... 1استا دانشگاه علوم قضایی.

پایان نامه بررسی تأثیر حفاظت از حقوق مالکیت بر سرمایهگذاری ...

payan20.ir/پایان-نامه-بررسی-تأثیر-حفاظت-از-حقوق-ما/

Translate this page

Jun 26, 2016 - طی دورهی زمانی 1388- 1350 ... از حقوق مالکیت بر سرمایهگذاری خصوصی در ایران طی دورهی زمانی 1388- ... 3-2-1- تعریف حقوق مالکیت و حفاظت از آن…

[DOC]1. جايگاه امور حسبي و حقوق ثبت در حقوق ايران

icbar.ir/Portals/0/PapersFiles/J1SZamani.doc

Translate this page

بحث در خصوص اسناد در حقوق موضوعه ايران ( جزوه مربوط ) و تحليل مقررات مواد 47 و ..... دادگاه ابطال نشده است معتبر شناخته خواهد شد و سند مالكيت ثبت موخر تا زماني كه ...

پایان نامه رشته حقوق مالكيت دوره‌اي در فقه و حقوق ايران

www.bestofday.ir/shop/text/201608121358045368

Translate this page

Aug 12, 2016 - پایان نامه رشته حقوق مالكيت دوره‌اي در فقه و حقوق ايران دانلود پایان نامه آماده دانلود. ... برگه های تبلیغاتی خود از عنوان تایم شر مالکیت زمانی بیع زمانی استفاده نمود. ... در حقوق ایران وفقه باید در سه قسمت به بررسی و تحقیق بپردازیم: 1 ...

بررسي تطبيقي مالكيت معنوي در حقوق ايران و سازمان تجارت جهاني | معرفت

marifat.nashriyat.ir › معرفت شماره 106 - مهر 1385

Translate this page

Aug 18, 2010 - با بررسي تطبيقي بين اين دو (حقوق ايران و سازمان جهاني تجارت) مي توان به ..... مالكيت فكري(wipo): بدون شك، حمايت قانون ملّي از حقوق مالكيت معنوي تا زماني ..... 30 وحيد بزرگى، «حقوق مالكيت فكرى در سازمان تجارت جهانى»، ش 1، سال ...

[PDF]: آموزشی جزوه برند ثبت و معنوی مالکیت حقوقی مفاهیم با آشنایی ( ) برند ...

www.jobportal.ir/Information/Inc/10-603-1.pdf

Translate this page

با. مفاهیم. حقوقی. مالکیت. معنوی. و. ثبت. برند. دبیرخانه. کمیسیون. تخصصی. نشان. تجاری. (. برند. ) ... حقوق. مالکیت. صنعتی. در. ایران. : .1. قانون. ثبت. عالیم. تجارتی. ایران ... 1031 .2. آیین. نامه ..... متقاضی می. تواند تا زمانی که اظهارنامه او هنوز ثبت.

Searches related to مالـكیت زمانی در حقـوق ایران 1

 

نمونه قرارداد مالکیت زمانی

 

بیع زمانی

 

مقاله مالکیت زمانی

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 3,027
  • بازدید سال : 84,158
  • بازدید کلی : 1,385,883