loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 83 یکشنبه 24 مرداد 1395 نظرات (0)

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 30 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به سن بلوغ جنسی و شرعی رسیده اند ، از رشد عقلی و فكری لازم در مسائل كیفری برخوردار نیستند

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران

 

چكیده

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد . زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به سن بلوغ جنسی و شرعی رسیده اند ، از رشد عقلی و فكری لازم در مسائل كیفری برخوردار نیستند .

دراینجا ابتدا به تبیین مفهوم رشد و رابطه آن با جنون و بلوغ پرداخته و اثبات می شود كه در اصطلاح روایی رشد تنها به مفهوم خاص مدنی اختصاص نداشته و قابل تعمیم به مسائل غیرمالی از جمله امور كیفری نیز می باشد .

در ادامه مبانی و ادله لزوم احراز رشد از منظر آیات و روایات در مسئولیت كیفری و هم چنین ادله عقلی این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است . [1]

« سن مسئولیت كیفری » از جمله مسائل مهم و مطرح درحقوق كودك است قوانین كشورهای مختلف سنین متفاوتی را برای مسئولیت كیفری در نظر گرفته اند از جمله در انگلستان ده سالگی به عنوان سن مسئولیت كیفری شناخته شده است .

با عنایت به اینكه روند جهانی دانش حقوقی از جهتی به سوی همگرایی نظام های حقوقی كشورها برای رسیدن به یك استاندارد جهانی شمول است و از سوی دیگر تلاش های جهانی و ملی درجهت صیانت و حمایت از حقوق اطفال جریان دارد و این تحقیق درصدد تبیین علمی ضرورت ارتقاء سن مسئولیت كیفری در حد معقول و شاعب با وضعیت كودكان می باشد . [2]

مقدمه

تاریخ پیدایش انسان نشان می دهد كه این موجود خاكی و با استعداد ، از بدو خلقت ، در معرض لغزش و انحراف و جنایت قرار داشته است . تعیین كیفرهای الهی و بشری نیز در جهت پیشگیری از این گونه لغزش هاست .

داستان لغزش اولین انسان ( آدم علیه السلام ) و همسرش در تناول میوة ممنوعه و مجازات آنها و داستان ارتكاب اولین جنایت بشری ، قتل هابیل توسط قابیل .

اما در این زمینه ، جامعه بشری همیشه شاهد افراط و تفریط هایی بوده است . به طوری كه اصول حاكم بر جرائم و مجازات ها كه امروزه به عنوان اصول بدیهی و غیرقابل انكار پذیرفته شده ، درجوامع مختلف رعایت نمی شود چنان كه جامعه بشری ، شاهد مجازات كودكان و مجانین بوده است .

در این تحقیق به بررسی حدود مسئولیت كودكان بزهكار و سن تفكیك كودكی از بزرگسالی و سن مسئولیت كیفری از دیدگاه حقوق اسلام خواهیم پرداخت . چرا كه اولاً : حقوق اسلام به عنوان منبع اساسی قانون مجازات جمهوری اسلامی ایران است و قانون اساسی نیز در اصل چهارم ، بر این مطلب تصریحكرده است . ثانیاً : سن مسئولیت كیفری ، از مسائل فقهی مورد اختلاف فقهای عظام می باشد و شایسته است مورد بحث قرارگیرد و نظریه درست به قانونگذار ارائه شود . ثالثاً ، این مسأله ، از مسائل زیربنایی بسیاری از احكام مدنی و جزایی است و رابعاً : وجود سیاهه جرائم و انحرافات كودكان بزهكار از یك طرف و اهمیت اصلاح و تربیت آنان از طرف دیگر ایجاب می كند كه مسئولیت كیفری كودكان از دیدگاه اسلام ، مورد بررسی قرارگیرد و قواعد ضوابط و مقررات سنجیده مفید و مؤثری تدوین شود و شیوه های مؤثر و روشهای كارآمدی در برابر بزهكاری كودكان در سنین مختلف به قانون گذار ارائه شود .

در ادامه : سن مسئولیت كیفری را از منظر قرآن ، سنت و فقها و حقوق كشورهای مختلف مورد بررسی قرار می دهیم . [3]

1-1- تاریخچة مسئولیت جزایی اطفال

مطالعة تاریخ حقوق كیفری نشان می دهد كه تا قرن هفدهم در قوانین جزایی كشورهای اروپایی اطفال مانند بزرگسالان افراد بالغ از نظر جزایی مسئول و قابل مجازات بودند . چنانچه كودكان جرمی مرتكب می شدند آنها را مانند افراد بالغ محاكمه و به مجازات محكوم می كردند .

بنابرآنچه حقوقدانان كیفری نوشته اند ، درانگلستان در قرن هفدهم كودك 9 ساله ای را به علت كشتن دوست خود به اعدام محكوم كردند .

دراین قرن در سایر كشورهای اروپایی نیز وضع كودكان از لحاظ ارتكاب جرم بدین منوال بوده است . تا اینكه در فرانسه و بعد از انقلاب كبیر ، به موجب قانون سال 1810 عدم مسئولیت جزایی كودكان مورد توجه قرار گرفت .

بر طبق این قانون كودكان تا سن 12 سالگی چنانچه به جرمی مرتكب می شدند ، مبری از مسئولیت جزایی شناخته می شدند و اطفال بیش از 12 سال تا سن 18 سالگی نیز در صورت ارتكاب جرم از عدم مسئولیت جزایی نسبی بهره مند شده بودند .

در انگلستان طبق قانون سال 1935 دادگاههای عمومی نسبت به كودكان تا سن 17 سال ، به جای مجازات ، تدابیر تربیتی اتخاذ می كردند . در آلمان نیز طبق قانون سال 1940 دامنة اقدامات تربیتی نسبت به كودكان توسعه یافته بود .

در حقوق اسلام ، دوازده قرن قبل از حقوق موضوعة كشورهای اروپایی ، مسألة مسئولیت جزایی اطفال مورد توجه قرار گرفته است زیرا براساس قاعده شرایط عامه تكلیف بلوغ جنسی افراد ذكور و اناث ملاك مسئولیت جزایی است .

برطبق این قاعده اطفالی كه به مرحله بلوغ جنسی و توانایی مواقعه و آمیزش با جنس مخالف خود نرسیده اند ، چنانچه مرتكب جرمی شوند از مسئولیت كیفری مبری هستند . این قاعده كه در عصر ما در كلیه نظامات كیفری در مورد تشخیص مسئولیت جزایی اطفال لازم الرعایه است در آن ایامی كه در كشورهای اروپایی اطفال بی گناهی كه هنوز به بلوغ جنسی نرسیده بودند به خاطر ارتكاب جرم ، مانند بزرگسالان مجازات می كردند .

در حقوق اسلام این گونه اطفال بزهكار غیرمسئول مصون از تعقیب و مجازات بوده اند . [4]

1-2- تعریف سن مسئولیت كیفری

1-2-1- سن و سال

چیزی كه اطفال و نوجوانان بزهكار را از مجرمین بزرگسال جدا می نماید همین عامل سن است . این مسأله از گذشته های در مورد توجه ملل مختلف قرار گرفته و لذا در قانون گذاری های مختلف سعی برآن گردیده كه با تعیین یك محدوده سنی خاص میزان مسئولیت اطفال و نوجوانان را در قبال اعمال معارض قانون آنان مشخص نمایند .

در حقوق روم قدیم ، سن اطفال و میزان مسئولیت آنان در ارتكاب جرائم مورد توجه قرار گرفت و در قوانین كیفری مجازات اطفال بزهكار خفیف تر از مجازات بزرگسالان پیش بینی شد . در این قانون تشخیص قوه تمیز با توجه به سن به قرار زیر تعیین گردیده بود :

1)  كودكان كمتر از 7 سال اعم از دختر و پسر غیر مسئول اعلام و در صورت ایجاد ضرر و زیان پدر ملزم به جبران خسارت بود .

2)    كودك غیرممیز و غیربالغ : 7 تا 9 سال برای دختران 7 تا 10 سال برای پسران .

3)  كودك ممیز غیربالغ : 9 تا 13 سال برای دختران و 10 تا 14 سال برای پسران كه برای این دسته اخیر مسئولیت كیفری و مدنی مقرر گردیده بود .

در قرن سیزدهم میلادی ، سن لویی فرمان داد كه اطفال تا ده سال غیرمسئول اعلام و مجازات بزهكار تا 14 بصورت پرداخت تاوان و تنبیه و شلاق تعیین شود . همچنین قانون كار كارولین در سال 1530 به دستور ( شارل كن ) پادشاه اسپانیا و امپراتور اتریش تدوین شد . اطفال تا 14 سال را غیرمسئول اعلام و مجازات اطفال بزهكار را جریمه و شلاق و نگهداری در مؤسسات تربیتی با سیستم انفرادی تعیین نمود .

با توجه به همین مسأله است كه سن و سال عنصر مهمی در زمینه قانون گذاری تلقی می گردد . در قوانین كلیه كشورها بین وضعیت صغار و كبار تفكیك قائل می شوند كه این موضوع حاصل مشاهدات تجربی است كه به موجب آنها در قلمرو مسائل كیفری آستانه های سنی مختلفی وجود دارد در طفولیت ( كودكی ) از بسته شدن نطفه آغاز می گردد و به بلوغ ختم می شود ، شرایط فیزیولوژیك زمینه ساز ارتكاب جرم برای طفل نیست از آغاز سنین 7 تا 8 سالگی است .

كه احتمالاً ممكن است مسائل مجرمانه مطرح شود لیكن عمدتاً از آغاز نوجوانی است كه این مسائل ممكن است به صورت جدی درآید در عمل بزهكاری از حدود دوازدهمین سال زندگی آغاز می گردد لیكن تا سن 16 سالگی نسبتاً ضعیف است و در بین سنین 16 تا 18 سالگی بزهكاری خود را مستقر           می نماید.

براین مبنا 1810 فرانسه سن تشخیص جزایی را شانزده سال تعیین نموده بود   ( یعنی اطفالی كه سن شان كمتر از 16 سال بود ، می توانستند از رژیم مخصوص این قانون برخوردار گردند همچنین موافق این قانون در صورتی كه طفل تا قبل 16 سالگی مرتكب جرم می شد در صورتی كه محكومیت جزایی پیدا می نمود كه در دادگاه مسلم می گشت كه دانسته و با تشخیص عمل نموده بود پس از ثبوت مجرمیت از ( علل مخففه صغیر بودن ) استفاده می كرد كه میزان مجازاتش را به نحوه قابل توجهی تخفیف می داد .

ولی هرگاه ندانسته وبدون تشخیص مرتكب جرم شده بود تبرئة می گردید . قانون 1906 فرانسه ، سن تشخیص جزایی را از 16 سال به 18 سال تغییر داد .

منظور از سن مسئولیت كیفری سنی است كه اطفال تا قبل از رسیدن به آن سن از مسئولیت كیفری مبری بوده و نمی توان با آن برخورد جزایی نمود . به عنوان مثال در قانون مجازات اسلامی كه سن مسئولیت كیفری را با توجه به قانون مدنی 9 و 15 سال تمام قمری برای دختر و پسر قرار داده ارتكاب جرم تا قبل از این سنین طفل را در معرض مجازات قرار نداده و به عبارتی طفل تا قبل از رسیدن به این سنین فاقد مسئولیت كیفری شناخته می شود این درتایلند ، سوئیس ، و كویت و چند كشور دیگر 7 سال و در زلاندنو ، سیرالئون و انگلستان 10 سال ، در آلمان و فنلاند به ترتیب 14 و 15 سال می شد با این تفاوت كه این سن تنها سن مسئولیت كیفری بوده و سن بلوغ با آن متفاوت     می باشد . [5]

 

 


[1] - سید حسین هاشمی ، دختران ، سن رشدومسئولیت كیفری ، فصل نامه شورای فرهنگی اجتماعی ، شماره 23 ، بهار 1383 ، ص 1

[2] - محمد تقی مناقبی ، سن مسئولیت كیفری ، كتاب گفتمان حقوقی ، فصل نامه دانشجویی ، سال دوم ، شماره هفتم ، زمستان 83 ، ص 1

[3] - عبدالرضا اصغری ، سن مسئولیت كیفری در حقوق اسلام ، نشریه : مجله دانشگاه علوم اسلامی رضوی ، شماره 37 ، ص 2 و 3

[4] - ولیدی ، محمد صالح ، حقوق جزای عمومی ، مسئولیت جزایی ، مشاركت و مساعدت در جرم ، جلد سوم ، چاپ اول ، تابستان 1373

[5] - حجتی ، مهدی ، منبع اینترنت ، قوانین معاونت آموزشی دادگستری استان تهران 

قیمت فایل فقط 6,000 تومان

خرید

برچسب ها : احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران , احراز رشد , مسئولیت كیفری دختران , احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

 

Google

About 111,000 results (0.63 seconds) 

Search Results

دختران سن رشد و مسئولیت کیفری

www.hawzah.net/.../دختران-سن-رشد-و-مسئولیت-کی...

Translate this page

چکیده: احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. زیرا بسیاری از دختران و پسرانی که تازه ...

پرتال جامع علوم انسانی - دختران سن رشد و مسئولیت کیفری

www.ensani.ir/fa/content/91137/default.aspx

Translate this page

چکیده: احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد. زیرا بسیاری از دختران و پسرانی که تازه ...

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران - ایران دانشجو

irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/12108

Translate this page

6 days ago - احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد زیرا بسیاری از دختران و پسرانی ...

دختران سن رشد و مسئوليت کيفري

www.alhassanain.com/persian/...wa.../001.html

Translate this page

احراز رشد در مسئوليت کيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است که بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد. زيرا بسياري از دختران و پسراني که تازه به سن ...

دختران سن رشد و مسئوليت كيفري - معاونت پژوهش

pooyesh.whc.ir/.../دختران-سن-رشد-و-مسئوليت-كيفر...

Translate this page

احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي‌رسد. زيرا بسياري از دختران و پسراني كه تازه به سن ...

مسئوليت کيفري تدريجي دختران / سام سوادکوهي / سيد علي کاظمي / ص 225

iranpress.ir/iranwomen/template1/News.aspx?NID...

Translate this page

دختران، مسئوليت كيفري تدريجي، بلوغ، رشد، سن .... در اين بحث مسأله سن، معيارهاي احراز و تدريجي بودن مسئوليت كيفري دختران در اسناد بينالمللي مورد بررسي قرار ...

تخصصی حقوق و فقه - دختران سن رشد و مسئولیت كیفری

www.hoghough85.blogfa.com/post-610.aspx

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می‌رسد. زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به سن ...

دختران، سن رشد و مسئولیت كیفری - ایران دانشجو - سل یو

irandaneshjoo.test.com/product-63174-دختران-سن-رشد...

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نو ظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به سن ...

اسفند ۱۳۹۱ - حقوق جزا وجرم شناسی - رشد کیفری - blogfa.com

kamkendex2.blogfa.com/1391/12

بسیاری از حقوقدانان هم معتقد بودند شناسایی مسئولیت کیفری برای دختر 9 ساله و ..... احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است که بررسی ...

خرداد ۱۳۹۱ - حقوق جزا وجرم شناسی - رشد کیفری - blogfa.com

kamkendex2.blogfa.com/1391/03

Translate this page

احراز رشد در مسئوليت کيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است که بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد. زيرا بسياري از دختران و پسراني که تازه به سن ...

فرهنگی-آموزشی - بررسي شرط رشد در پذيرش مسئوليت كيفري

mohammadzadehrahni.blogfa.com/post-15.aspx

Translate this page

آيا ملاك هاي رشد در مسئوليت كيفري به مقتضي عوامل محيطي، زمان، مكان، خصوصيات فردي و. .... به عنوان نمونه علامه حلی پس از آن که رشد را در ازدواج دختر شرط نمی داند درباره ..... در سن مسئوليت كيفري بلوغ شرط است يا علاوه بر آن، احراز رشد نيز لازم است؟

تحقیق مسئولیت جزایی اطفال - فروشگاه دات فایل

dotfile.ir/product-2444-ghanon.aspx

Translate this page

چكیده احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به ...

[PDF]Gradual criminal responsibility of girls - Sid

www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/48713884507.pdf

Translate this page

پیشنهاد تغییر و تدریجي بودن سن مسئولیت کیفري دختران متناسب با رشد. عقلي و قوه ... در افراد قابل احراز اســت و با این معنا مســئولیت كیفري به معناي قابلیت.

تحقیق در مورد دختران؛ سن رشد و مسئولیت کیفری - اینو دیدی

inodidi.blogsky.com/.../تحقیق-در-مورد-دختران؛-سن-ر...

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نو ظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. زیرا بسیاری از دختران و پسرانی که تازه به سن ...

[DOC]5-1) مسئوليت كيفري تدريجي

zn.farhangoelm.ir/.../0da5c897-f2ef-4e83-9b1e-6fb17...

Translate this page

دختران، مسئوليت كيفري تدريجي، بلوغ، رشد، سن ..... در اين بحث مسأله سن، معيارهاي احراز و تدريجي بودن مسئوليت كيفري دختران در اسناد بينالمللي مورد بررسي قرار ...

دختران؛ سن رشد و مسئولیت كیفری

proje202020.rozblog.com/.../دختران-سن-رشد-و-مسئو...

Translate this page

دختران؛ سن رشد و مسئولیت كیفری دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 احراز رشد در مسئولیت…

تحقیق مسئولیت جزایی اطفال-2

dl.searcharticle.ir/product/28353

Translate this page

May 3, 2016 - چکیده کوتاه: چکیده: احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد .

مسئولیت کیفری - پورتال ( پرتال ) حقوق - پرشین بلاگ

thelawportal.persianblog.ir/tag/مسئولیت_کیفری

Translate this page

دختران ۹ سال و پسران ۱۵ سال تمام قمری را همانند بزرگسالان مسوول کیفری ... اصلی حقوق کیفری اطفال همانند سن رشد جزایی (سن مسوولیت کامل کیفری) حداقل سن عدم ... آنکه تبصره دو آن ماده، رسیدن به سن بلوغ را موجب احراز رشد نمی داند، مگر این امر

وضعيت سن رشد و بلوغ در قوانين فعلي ايران - تبیان

www.tebyan.net/weblog/elnaz1373/post/5

Translate this page

مجمع تشخیص مصلحت سن مسوولیت کیفری را مشخص کند. ... گفت: متاسفانه ما درباره‌ی بلوغ و رشد مسوولیت مدنی و کیفری در مورد دختران با مشکلات و قوانین ... او داد که رشد او ثابت شده باشد بنابراین اگر دادگاه به این موضوع رسیدگی و احراز کرد که این ...

[PDF]ﻫﺎ و ﮐﻤﺒﻮدﻫﺎی ﺣﻘﻮق ﮐﯿﻔﺮی اﯾﺮان در ﺣﻤﺎﯾﺖ راﺑﻄﻪ ﺑﺎ ﺣﻘﻮق

ganj.irandoc.ac.ir/articles/download_sparse/505781

Translate this page

ﺗﻮان ﺑﻪ ﻋﺪم ﺗﻨﺎﺳﺐ ﺳﻦ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﮐﯿﻔﺮی ﺑﺎﻧﻮان ﺑﺎ واﻗﻌﯿﺖ، ﻧﺎﺑﺮاﺑﺮی زن و ﻣﺮد در اﺟﺮ. ای ... ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺳﻦ رﺷـﺪ و ﻣـﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﮐﯿﻔـﺮی ﺑـﺎﻧﻮان ﻣﻄﻠـﻮب ﺗـﺸﺨﯿﺺ داده. ﻧـ. ﺸﺪ و ...... ﻟﺰوم اﺣﺮاز رﺷﺪ در آﯾﺎت و رواﯾﺎت.

660- پروژه آماده بررسی و مطالعه دختران؛ سن رشد و مسئولیت کیفری - 17 ...

doc4u.ir/1395/05/03/post-2973/

Translate this page

Jul 24, 2016 - چکیده احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نو ظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. زیرا بسیاری از دختران و ...

660- پروژه آماده بررسی و مطالعه دختران؛ سن رشد و مسئولیت کیفری – 17 ...

wikipost.ir/?p=27330

Translate this page

Jul 26, 2016 - چكيده. احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نو ظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد. زيرا بسياري از دختران و ...

مسئولیت کیفری تدریجی دختران [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران

www.daneshju.ir/forum/sitemap/t-171425.html

Translate this page

Sep 25, 2012 - 33 posts - ‎1 author

مسئولیت کیفری تدریجی دختران طرح مسأله تحول در دیدگاههای کیفری ... در مقوله سن مسئولیت کیفری، علاوه بر بلوغ جسمی، احراز رشد فکری را نیز ...

بررسی حقوقی سن ازدواج و رشد دختران - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/article/.../بررسی-حقوقی-سن-ازدواج-و-رشد-دخت...

Translate this page

بنابراین در حال حاضر در حقوق ایران، علاوه بر رسیدن به سن بلوغ، احراز رشد شخص ..... دختر خود را به عقد ازدواج دیگری درآورد، فاقد مسئولیت کیفری و نیز حقوقی است.

سن مسئولیت کیفری دختران - ثبت فردا - ثبت شرکت

sabtefarda.com › ... › متفرقه کیفری

Translate this page

قانون مجازات جدید ضمن آنکه همچون گذشته سن مسئولیت کیفری را برای دختران ۹ سال ... این اقدام، صرف نظر از ابهام در واژه «کمال عقل» و ایراد‌های وارد بر روش ‌های احراز رشد ...

تحقیق احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران - irdanesh.net www ...

irdanesh.net/.../تحقیق-احراز-رشد-در-مسئولیت-کیف...

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نو ظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. زیرا بسیاری از دختران و پسرانی که تازه به سن ...

مقاله مسئولیت جزایی اطفال

bankmaghale.ir/مقاله-مسئوليت-جزايي-اطفال/

Translate this page

۱-۳- احراز رشد در مسئولیت کیفری.. ۱۶ ... ۱-۳-۲- تفسیر اشد به رشد عقلی و فکری. ... ۱) هاشمی ، حسین ، دختران ، سن رشد و مسئولیت کیفری ، فصل نامة شورای فرهنگی ...

مرکز تحقیقات استراتژیک - کتاب - سن اهلیت و مسئولیت قانونی در فقه ...

www.csr.ir/departments.aspx?abtid=08...49...

Translate this page

تعدد نصاب‌های سنّی برای برخورداری از حقوق اِحراز مسئولیت‌های کیفری و مدنی و تعارض میان این ... آیا بلوغ جنسی و جسمی در دختر یا پسر به معنای رشد کامل عقلی است؟

وبلاگ شخصی مرتضی فراهانی - ماده 1210 قانون مدنی در مورد سن بلوغ

www.mortezafarahani2012.blogfa.com/post/1

Translate this page

متاسفانه ما درباره‌ي بلوغ و رشد مسووليت مدني و كيفري در مورد دختران با مشكلات و ... را دليل بر رشد قرار دادند اما در امور مالي اين امر استثنا شد كه رشد بايد احراز شود.

مجازات کودکان-فتاوای آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدظله) - پورتال انهار

portal.anhar.ir/node/16379/?ref=sbttl

Translate this page

سؤال: از آن جا که در عرف قانون حقوقي کشور ما و بسياري از کشورهاي جهان سن رشد متعاملين براي ذکور و ... ٣ – لزوم رشد عقلی برای مسئولیت کیفری ... نسبت به فرد تازه به بلوغ رسیده (دختر 9 ساله و پسر 15 ساله) منوط به احراز رشد عقلانى آنها مى باشد؟

داستان لغزش اولين انسان - ادعیه برای انواع حاجات

hamejoordoa.samenblog.com/.../داستان-لغزش-اولين-ا...

Translate this page

احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد . زيرا بسياري از دختران و پسراني كه تازه به سن ...

دین آنلاین - قانون جدید صراحتاً رشد كیفری را نپذیرفته

www.dinonline.com/doc/news/fa/1512/

Translate this page

Aug 19, 2013 - یعنی در مورد دختران 9 سال تمام قمری و در مورد پسران 15 سال تمام قمری به ... قانون مجازات اسلامی سال 92 صراحتاً مسأله رشد كیفری را نپذیرفته اما ... در مسائل كیفری هم مثل مسؤولیت مدنی، علاوه بر بلوغ، احراز رشد از لحاظ عقلی هم لازم است.

دانلود فایل دانلود مقاله دختران؛ سن رشد و مسئولیت کیفری - فایل یاب

file-yab.ir/دانلود-مقاله-دختران؛-سن-رشد-و-مسئولیت-2/

Translate this page

7 days ago - چکیده: احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نو ظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد. زیرا بسیاری از دختران ...

تحقیق در مورد دختران؛ سن رشد و مسئوليت كيفري - 8ll8| مرجع کامل ...

8ll8.ir/تحقیق-در-مورد-دختران؛-سن-رشد-و-مسئوليت-ك/

Translate this page

احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نو ظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد. زيرا بسياري از دختران و پسراني كه تازه به سن ...

[PDF]معیار سن کیفری دختران در فقه و حقوق موضوعه - مطالعات حقوق تطبیقی

https://jcl.ut.ac.ir/article_36313_f7cb0b0928101f789d...

Translate this page

by ساریخانی - ‎2014

رشــد بدون توجه به نظر مشــهور در قوانين مقرر شده است، سن مسئوليت كيفري هم با ... در فقــه، دختر صغير يكی از محجورين اســت، ولی اگر پيش از بلوغ به حدي ..... لكن اينكه براي احراز بلوغ راه هايي تعيين شــده باشــد، به آن معني نيست كه بلوغ امري.

پروژه و پایان نامه دانشجویی آماده - مطالب ابر سن مسئولیت كیفری

isi-article5.mihanblog.com/.../سن%20مسئولیت%20ك...

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت كیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است كه بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد . زیرا بسیاری از دختران و پسرانی كه تازه به سن ...

وضعيت سن رشد و بلوغ در قوانين فعلي ايران - موسسه حقوقی همای عدالت ...

hoghoogh46.blogfa.com/post/26

Translate this page

مجمع تشخيص مصلحت سن مسووليت كيفري را مشخص كند. ... متاسفانه ما درباره‌ي بلوغ و رشد مسووليت مدني و كيفري در مورد دختران با مشكلات و قوانين مختلف و ... به سن بلوغ را دليل بر رشد قرار دادند اما در امور مالي اين امر استثنا شد كه رشد بايد احراز شود.

پروژه تحقیق مقاله فارسی - دانلود رایگان پروژه مسئوليت جزايي اطفال

www.oloomsara.com/پروژه.../22712.aspx

Translate this page

Jul 29, 2014 - احراز رشد در مسئوليت كيفري دختران از جمله مباحث نوظهوري است كه بررسي فقهي در اين زمينه ضروري به نظر مي رسد . زيرا بسياري از دختران و ...

5 نگرشي نو به سنّ مسئوليت کيفري در فقه شيعه ابراهيم باقري - اندیشه قم

www.andisheqom.com/public/application/.../view?c...

Translate this page

مسئله مسئوليت کيفري که به ويژه در ساليان اخير نقل محفل جرم شناسان و .... مگر آن پسر به سن پانزده سالگي و دختر به سن نه سالگي برسند مشروط بر آن که از صفت رشد ... جرايم از سويي و لزوم درد مجازات يا شبهه، به اولويت احراز رشد در امور جزايي شد؟

سن مسؤولیت كیفری در حقوق اسلام

hbadvi.farsedu.ir/portal/show.aspx?page=10738

Translate this page

در مسؤولیت كیفری، علاوه بر بلوغ، رشد كیفری نیز شرط است. مقدمه ..... به حالت احتلام و در دختران، رسیدن به سن رشد زنانگی كه با احراز خون حیض صورت می گیرد، است.

طفولیت در پرتو قانون مجازات اسلامی جدید - به سایت خانه وکالت خوش آمدید

vekalatonline.blogfa.com/post/203

Translate this page

عده اي از فقهاي شيعه، سن 9 سالگي را در دختران براي بلوغ كافي دانسته اند. ... نظر به اینکه کلیه مباحثی که در بررسی نقش سن رشد در مسئولیت کیفری مطرح ..... وجود دارد که در صورت احراز رشد عقلی می تواند منجر به محکومیت نوجوانان به مجازاتهای خشن و ...

حقوق جزا وجرمشناسی.ایران اسلامی - 29-حقوق جزای کیفری اطفال :

jazaa.blogfa.com/cat-29.aspx

Translate this page

اسلامي و در نتيجه، عدم امكان پذيرش سن ۹ سال (براي دختران) و ۱۵ سال قمري (براي پسران) ... از ديگر روش هاي علمي در مورد تعيين سن رشد جزايي، قبول سن مسووليت كيفري .... فاقد توجيه قانوني و مبناي حقوقي است، زيرا مبناي احراز سن بلوغ در قانون مدني، ...

حقوق - کودک و مسئولیت کیفری در قانون جدید مجازات اسلامی

esmaelmahabad.blogfa.com/post/17

Translate this page

بسیاری از حقوقدانان هم معتقد بودند شناسایی مسئولیت کیفری برای دختر 9 ساله .... که در صورت احراز رشد عقلی می تواند منجر به محکومیت نوجوانان به مجازاتهای خشن و ...

زنان و قانون جدید مجازات اسلامی - مهرخانه

mehrkhane.com › صفحه نخست › حقوق

Translate this page

قانون مجازات جدید ضمن آنکه همچون گذشته سن مسئولیت کیفری را برای دختران ۹ سال ... این اقدام، صرف نظر از ابهام در واژه «کمال عقل» و ایراد‌های وارد بر روش ‌های احراز رشد ...

نسخه چاپی - پارسینه

www.parsine.com/fa/print/284484

Translate this page

تجاوز به یک دختر ۹ساله در زنجان باعث شد تا بار دیگر خشونت جنسی و بیماری ... روش ‌های احراز رشد عقلی گامی مثبت تلقی می ‌شود، ولی همچنان می ‌تواند دختران ۱۸-۹ سال را ... قانون مجازات جدید ضمن آنکه همچون گذشته سن مسئولیت کیفری را برای دختران ۹ ...

گزارش سمینار بررسی وضعیت حقوقی اطفال در لوایح کیفری - سپهر عدالت

www.sepehredalat.ir/NewsDetais.aspx?id=320

Translate this page

به عبارت دیگر تا زمانی که ، رشد احراز نشده ، می توان عدم مسئولیت را استصحاب کرد . ... در واقع بر طبق ماده ی 146 ، دختران بین 9 تا 15 سال مسئولیت کیفری دارند ، اما ...

دانلود پایان نامه بررسی مسئوليت جزايي اطفال - پروژه | پایان نامه | استخدام

collegeprozheh.ir/دانلود-پایان-نامه-بررسی-مسئوليت-...

Translate this page

احراز رشد در مسئولیت کیفری دختران از جمله مباحث نوظهوری است که بررسی فقهی در این زمینه ضروری به نظر می رسد . زیرا بسیاری از دختران و پسرانی که تازه به سن ...

حقوق قانون -وکیل و مشاوره حقوقی - ثبت - سن رشد یا سن بلوغ

www.uninlaw.ir/post/295

Translate this page

این در حالی است که جایگزین کردن سن رشد در مجازات های کیفری نه تنها خواسته ... در مورد مسوولیت کیفری دختران، اظهار داشت؛ «عمده مشکل ما درباره مسوولیت کیفری ...

وضعیت سن رشد و بلوغ در قوانین فعلی ایران - وبلاگ حقوقی ...

daftarevekalat.persianblog.ir/post/96/

Translate this page

Apr 3, 2012 - آل‌اسحاق ادامه داد: در مورد عبادت با توجه به این‌که رشد فکری دختران زودتر از پسران ... پیدا کند اما درباره‌ی امور مالی، رشد شرط است یعنی باید در دادگاه احراز شود که ... مدرس حقوق دانشگاه: چندگانگی در سن مسوولیت کیفری باعث صدور آرای ...

بلوغ و مسئوليت كيفري

www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...

Translate this page

كلمات كليدي : بلوغ، مسئوليت كيفري، سن بلوغ، طفل ... 15 سال قمری و ورود به 16 سالگی و در نزد دختران تمام شدن 9 سال قمری و ورود به 10 سال می‌دانند. .... در امور مدنی دخل و تصرف فرد در امور مالی خود منوط به احراز رشد، یعنی تمییز هم می‌باشد و رشید کسی ...

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 123
  • بازدید ماه : 3,144
  • بازدید سال : 84,275
  • بازدید کلی : 1,386,000