loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 121 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما

مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 11 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

در طول مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما به منظور حصول اطمینان از اینكه طرح نهایی مطابق با ویژگی هایی مفهومی درنظرگرفته شده وهمچنین ظرفیت جریان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزدیكی میان طراحی ‌، ساخت ،مراحل تولید و پشتیبانی محصول برقرار است

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید

 مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما 

 

مقدمه:

 1. در طول مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما به منظور حصول اطمینان از اینكه طرح نهایی مطابق  با ویژگی هایی مفهومی  درنظرگرفته شده وهمچنین ظرفیت جریان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزدیكی میان طراحی ‌، ساخت ،مراحل تولید و پشتیبانی محصول برقرار است .

2.  عملكرد این نوع موتور ، با ظرفیت بالای توازن وزنی آن ،نیازمند بهترین عملكرد ممكن اجزإ آن است . در راستای این موضوع همچنین ، هرجزء باید با كمترین وزن وهزینه ممكن  ساخته شود و نیز باید از لحاظ مكانیكی درست ساخته شود تا مدت زمان زیادی قابل استفاده  باشد .در نتیجه ،شیوه های ساخت گوناگون بوده وروابط كاری كه هر قطعه باید انجام دهد مشخص می شوند .

3 . هیچگونه تكنیك یا پروسه ای كه به شكلی سود آور است كنار گذاشته نمی شود واغلب روش ها وپروسه های مفهومی در دسترس وساخت این موتورها بكار گرفته می شود در برخی موارد، تكنیك یا پروسه  مذكور ممكن است به واسطه برخی استانداردها پر طول وتفصیل وقت گیر یا هزینه بر شناخته شود امّا در صورتیكه ثابت شود حداكثر عمر قطعات را درمقایسه با نتایج آزمایشات دستگاه تضمین می كند ،پذیرفته خواهد شد 

 4. قطعات موتور از فولاد سخت كشش پذیر و نیكل سخت با حرارت با لا وآلیاژ كبالت و آهن ساخته می شود .بخشی از اجزاء به وسیله فرایند ریخته گری ، ریخته گری می شوند در حالی كه بخشی از تولید ات كه مقدار روبه افزایش را تشكیل می دهند از موادی چون فولاد ،ضد زنگ ،تیتا نیوم وآلیاژهای نیكل واز طریق تكنیك های جوشكاری مدرن همچون جوشكاری گازخنثای تنگستن ، جوشكاری پوششی ، جوشكاری پخش الكترون وبرنج دمای بالا در كوره های خلاء ، بدست می آیند .

5 . روش های ساختن اجزاء موتور شامل آسیا كردن ، چرخاندن ، سوراخ كردن ، در هر زمان ممكن است با سخترین ابزارها و اشكالی كه با دستگا ه تخلیه الكتریكی ،الكترو شیمیای وایجاد سوراخ با لیزر وكاهش شیمیایی به دست می آیند ،می با شند.

 6. زمانی كه از مواد كامپوزیت برای ساختن اجزاء ساختاری چون اسپویلر سرد ، حلقه های مكانی ولوله های جانبی استفاده می شود وزن آن ها كاهش چشمگیری می یابد .

7 . علاوه بر بسیاری روش های ساخت وتولید ، فرایند های گرمایی و شیمیایی نیز برای اجزاءتمام شده یا نیمه تمام به كار می روند .این روش ها شامل حرارت مستقیم ،آب دادن الكتریكی فلز ، آب بندی با كروم ،واكنش های شیمیایی ،آندیزه كردن برای پیشگیری از فرسودگی ،پاكسازی شیمیایی ومیكانیكی ، جلا دادن خشك ومرطوب، اسپری كردن پلاسما ، حكاكی الكترولیتیك وصیقل دادن برای مشخص كردن نقایص متالوژیكی است . همچنین مقداری از روش های دورانی  برای جلاء دادن سطح نیز وجود دارد . اغلب این روش ها در ارتباط  با تغیرات  سطح فلز هستند ، برخی پوشش در مقابل زنگ زدگی هستند وبرخی دیگر برای جلوگیری از فشارهای شدید نا مطلوب به سطح فلز طراحی شده اند .

8 . ساختار اصلی موتور توربین  گازی هواپیما از روكش های دایره ای شكل تشكیل  شده است ،كه به یكدیگر به وسیله اتصالات  وپیوندهای كنار مهره و اتصا لات اصلی متصل و محكم  شده اند در این نوع موتورها از كوپینگ ها ( پیوندهای ) قوی به منظور ایجاد یك شكل دایره ای متحد المركز كه به نوبه خود اپراتور پرواز را در زمان كنترل كمك می كند ، استفاده می شود .

استراتژی  ساخت :

9.  (شیوه) ساخت در حال تغییر است و به همین منوال  ادامه خواهدیافت تا تقاضاها ی روز افزون  اجزاء موتور های هواپیما با مصرف سوخت كه همراه با كاهش وزن و هزینه های مربوط را پاسخ دهد و بتواند موادی را كه برای این اهداف مورد نیاز هستند تولید نماید .

10.  با پیدایش ریزپردازنده ها و گسترش روز افزون كامپیوتر ، اتوماسیون تولید این اجزاء در خانه در كنار گروه های پشتیبانی استراتژی تولید در نظر گرفته می شود . دیگر اجزاء نیز در داخل شبكه جهانی پشتیبانی  ذخیره می شوند .

نوع فایل:word

سایز :11.4 KB

تعداد صفحه : 12

قیمت فایل فقط 3,400 تومان

خرید

برچسب ها : مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما , مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما , موتور توربین گازی هواپیما , توربین گازی , هواپیما , اجزاء موتور , الكترو شیمیایی , كامپوزیت , واكنش های شیمیایی , آندیزه كردن , استراتژی , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 104
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 364
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 1,032
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,185
  • بازدید ماه : 1,185
  • بازدید سال : 102,668
  • بازدید کلی : 1,404,393