loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 111 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

تحقیق مکانیزه

تحقیق مکانیزه دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 333 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 14

جابجاكننده ها و سیستم های انبار و تخلیه نظیر كامیونهای صنعتی ، چرخهای دستی، لیفت تراك ها و مسیر های فعالیت آنها بیش از 40% فضای كارخانه رااشغال می نماید

قیمت فایل فقط 3,600 تومان

خرید

تحقیق مکانیزه

 

چكیده

جابجاكننده ها و سیستم های انبار و تخلیه  نظیر كامیونهای صنعتی ، چرخهای دستی، لیفت تراك ها و مسیر های فعالیت آنها بیش از 40% فضای كارخانه رااشغال می نماید. علاوه بر اینها، نیاز به ابزارها و ماشین‌های گران‌قیمت، نگهداری دقیق در محیطهای كاری و جلوگیری از صدمه‌پذیری نیز بعنوان معضل روشهای سنتی، نظر هر مهندسی را به خود جلب خواهد نمود. روشی كه در این مقاله ارائه خواهد شد تمامی مسائل فوق را حل نموده و مزایایی را جایگزین آنها خواهد نمود. در این مقاله ابتدا پارامترهای ضروری مكانیزه نمودن كارخانجات و سپس از این میان جابجایی بعنوان مهمترین معیار اتوماسیون صنایع انتخاب خواهد شد. بعد روش AS/RS بعنوان آخرین یافته علمی در زمینه انبار ، تخلیه و جابجایی موادتعریف خواهد شد سپس نیازمندی سیستم های انبار و تخلیه مكانیزه یا AS/RSبیان خواهد شد و نهایتا آخرین كاربرد روش فوق و مزایای آن ارائه خواهد گردید.

واژه های كلیدی:انبار و تخلیه ، مكانیزه ،جابجایی، AS/RS

دیباچه

كارخانه مكانیزه، انتقال كنترل‌شونده و پیوسته مواد و فرایند ها را عملی می‌كند. در واقع سیستم انتقال مواد، مناطق تومات شده که مانند جزیر ه هایی در نقاط مختلف کارخانه متمرکز شده اند را بهم پیوند داده و تولید حداکثر را با صرف منابع حداقل به ارمغان می آورد ، بطور کلی نتایج اتوماسیون یک کارخانه در موارد زیر خلاصه می‌شود : 

1ـ كاهش زمان سیكل2 

2ـ كاهش جزئیات كارها 3

3ـ كارخانه فیزیكی كوچكتر 

4ـ استفاده بهینه از سرمایه و كارگر 

واحدهای تولیدی بزرگ پروسه‌ها را با انواع نرخهای عملیاتی و قابلیت اطمینان تركیب می كند. در هر مسئله تولیدی بایستی مواد در ایستگاههای مختلف ذخیره شود لذا در این مرحله اهمیت سیستم های انبار و جابجایی مشخص می‌گردد.  در یك كارخانه مكانیزه شش فرایند عمده جهت سهولت ساخت و تولید كه در آنها انتقال و جابجایی مواد، یك واحد ضروری بنظر می رسد و باعملیات دیگری مرتبط است وجود دارد و عبارتند از:دریافت ،بازرسی، انتخاب 4،تولید 5، مونتاژ  و  فروش6 

پنج عملیات برای یك كارخانه مكانیزه در ارتباط با سیستم جابجایی و انبار وجود دارد. 

1ـ اتوماسیون داده : 

روشهای سنتی جمع‌كردن دستی، ثبت، چك و كنترل، اصلاح و به روزكردن هزینه‌بر، كند و غیردقیق می باشد و در اثر این کار كنترل جزئیات به روز 7همه مواد در انبار و گذر 8 با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

 در كارخانه مكانیزه ، ورود و حس تجهیزات یا داده‌ها از روی پایانه صفحه كلید اسكنرها، كلیدهای محدودكننده، وند 9مغناطیسی و . . . سریع و دقیق خواهد بود. 

2ـ كنترلهای شبكه : 

امروزه كنترل خودكار تجهیزات جا افتاده می باشد ولی در كارخانجات مكانیزه، تجهیزات بایستی در تداخل و ارتباط مستقیم با داده‌های دیگر از تمامی عملیات مانند انبار و سیستم های انتقال، مدیریت و ... یك شبكه كنترل را تشكیل دهد.

3ـ اتوماسیون عملیات : 

اتوماسیون عملیات شامل استفاده از ماشینهای مكانیزه جهت جوشكاری ، ریخته‌گری ، رنگرزی، ماشینكاری، مونتاژ و سیستم حمل و نقل و .... می باشد و در مورد  سیستم های مكانیزه جابجایی و انبار ، به دو مقوله تأمین خودكار ابزار و تأمین خودكار قطعه و انبار آن در بین عملیات توجه كافی بایستی مبذول شودكه مورد بحث این تحقیق خواهد بود.  

4ـ انعطاف‌پذیری  : 

تقریباً 75% از تمامی ساخت‌ها در آمریكا در حال حاضر بصورت تولید انفرادی 10یادسته ای 11می باشد و عنصر انعطاف‌پذیری در كارخانه مكانیزه خیلی  ضروری و اساسی به نظر می رسد بطوریكه ،توانایی تغییر سریع در فرایندهای كارخانه یك كار مقدماتی برای نصب سیستم‌های كنترل تجهیزات مكانیزه می‌باشد. انعطاف‌پذیری همچنین توانایی جدایش ماشین‌ها موقعی كه نیاز به تعمیر و سرویس دارد بدون قطع كلی سیستم و جابجایی موثر مواد را بین ایستگاههای كاری مقدور خواهد ساخت. 

نوع فایل:word

سایز : 333 KB  

تعداد صفحه : 14

قیمت فایل فقط 3,600 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق مکانیزه , تحقیق مکانیزه , مکانیزه , لیفت تراك , مكانیزه نمودن , انبار و تخلیه , مكانیزه , جابجایی , ASRS , اتوماسیون , كنترلهای شبكه , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 252
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,066
  • بازدید ماه : 2,898
  • بازدید سال : 84,029
  • بازدید کلی : 1,385,754