loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 122 دوشنبه 01 شهریور 1395 نظرات (0)

مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 16 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 226 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 213

پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در قالب 2 فصل و 213 صفحه با فرمت ورد

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

 

بخش اول


       تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل

     - برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی
     - برداشت نوین از مفهوم امنیت ملی

بخش دوم

تغییر برداشت جمهوری اسلامی ایران از امنیت ملی

-    امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران قبل از
                            پایان جنگ سرد
                                               (دهه اول انقلاب اسلامی)

         - امنیت ملی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بعد از
                                    پایان جنگ سرد

مقدمه:

شرح و بیان مساله پژوهش:
    مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط سیاسی تغییر پذیر هستند، بدین علت دانشمندان علوم انسانی به اتفاق معتقدند، مفاهیم علوم انسانی از ویژگی نسبیت برخوردارند. بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یكی از مفاهیم سیاسی از این امر مستثنی نیست. همانطور كه می دانیم، تولد اصطلاح امنیت ملی به زمان ظهور دولت – ملت ها بوسیله قرارداد وستفالیا در سال 1648 م بر می گردد. به مجرد اینكه ما بین دولت – ملت ها مرزبندی شد، منافع و امنیت ملی بر اساس مرزها ترسیم گردید. هرگونه تغییر در مرزها، تجاوز محسوب گردیده، امنیت ملی را به مخاطره می كشید. بهمین علت دولت – ملت ها در پی حفظ امنیت خود به تقویت قدرت نظامی، دست زدند. در این زمان،چنین تصور می شد كه برتری قدرت نظامی نسبت به سایر همسایگان امنیت ملی را تضمین خواهد ساخت. بنابراین هر دولت – ملتی بدنبال افزایش قدرت نظامی بود.    
    در این دوره زمانی تنها بعد نظامی و سیاسی مفهوم امنیت ملی از برجستگی خاص برخوردار بود و ابعاد دیگر چندان اهمیتی نداشتند. اما درحال حاضر، مفهوم امنیت بتدریج از انحصار ماهیت بكلی سیاسی آن خارج شده و رفته رفته عوامل غیرسیاسی یا بشدت سیاسی كمتر مطرح می شود.رفاه داخلی و اقتصادی نسبت به مسایل سنتی دفاعی تقدم یافته است. گستردگی مفهوم امنیت نیز ناشی از تغییر و تحولات نظام بین الملل و ساختاربندی جدید در صحنه بین الملل می باشد. بعد از جنگ جهانی دوم با ظهور قطب های اقتصادی نظیر آلمان غربی وژاپن، بعد اقتصادی امنیت ملی مورد توجه قرار گرفت. اما بدلیل اینكه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاكم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.
پس از فروپاشی شوروی سابق، مسایل امنیتی حوزه های وسیع تری را شامل شده است. امنیت دیگر یك فرایند یك جانبه و محدود نیست كه فقط با ازدیاد قدرت نظامی بتوان آنرا افزایش داد. امروزه مسایل امنیتی، آلودگی محیط زیست، غذا، بهداشت، تامین شغل و مسكن، توسعه، رفاه، افزایش جمعیت، خطرفقر، مسایل فرهنگی و موارد دیگر را شامل می شود كه این مسایل راه حل ها و همكاری های فوق ملی را نیز می طلبد.
با فروپاشی شوروی،امنیت بر پایه مؤثر نظامی خارج شده است، البته هنوز هم تهدیدات نظامی می تواند مهم باشد، زیرا توانایی تغییرات اساسی و زیر بنایی در جامعه را داراست. هم اكنون، ابزار نظامی بعنوان پشتوانه قدرت سیاسی بعضی كشور ها بویژه قدرت های بزرگ مطرح است، ولی در حال حاضر امنیت كشورها ممكن است از لحاظ نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد تهدید قرار گیرد كه ابزار مقابله با اینها، تنها قدرت نظامی نیست. ویژگی تهدیدات جدید باعث گردید تا كشورها به همكاری وتعامل با یكدیگر در سطح جهانی روی آورند‏‏‏، چرا كه این تهدیدات، جدا از اینكه یك دولت- ملت را بخواهد تهدید بكند، منطقه وجهان را نیز به مخاطره می اندازد. بنابراین با تغییر وتحولاتی كه در روابط بین الملل پس از دهه 90م بوجود آمد.، مفهوم امنیت را نیز دچار تحول نمود. از یك طرف مفهوم امنیت ملی، گسترده تر شد. از طرف دیگر برای تامین و دستیابی به آن از رقابت و برخورد به همكاری و تعامل در این زمینه، تغییر مفهوم داد. قبل از دهه 90 امنیت یك كشور ناامنی سایرین محسوب می گردید. امنیت، «حاصل جمع صفر» معنی می شد. بنابراین همواره درگیری و رقابت نظامی در صحنه بین الملل حاكم بود، در صورتیكه اكنون نه تنها امنیت یك واحد سیاسی، ناامنی سایرین محسوب نمی گردد، بلكه امنیت یكی، امنیت دیگران نیز است. امروزه تهدیدات از ویژگی جهانی برخوردارند، بطوریكه یك واحد سیاسی به تنهایی قادر به مقابله با آن نیست و علاوه بر آن تهدیدی که یك واحد سیاسی را به چالش کشانده، امکان سرایت به سایر واحد های سیاسی را دارد.
به همین علت، نظام بین الملل متوجه تهدیدات نرم افزاری و جدید شده است، بطوریكه اگر هر یك از كشورها با این تهدیدات جدید ارتباط داشته باشند مورد تحریم و حتی تجاوز قرار می گیرد. بویژه، دسته بندی كه در دوران جنگ سرد وجود داشت دیگر وجود ندارد، همه كشورها در راستای هم حركت می كنند. در این بین كشورهای كوچك و جهان سومی قادر نیستند در جهت مخالف عملكرد نظام بین الملل حركت كنند، نظام بین الملل تمام واحدهای سیاسی را تحت تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به انعطاف نموده است، امروزه دیگر هیچ دولتی نمی تواند بدون در نظر گرفتن صحنه بین الملل به تصمیم گیری بپردازد.
در دهه 1990 م دگرگونی های بنیادینی كه در عرصه روابط و سیاست بین الملل رخ داد، صاحب نظران را در این عرصه به فكر باز بینی در بسیاری از ارزیابی های خود در مورد مفاهیم و طرق ایفای نقش و همچنین شیوه های دستیابی منافع ملی و امنیت ملی، انداخت. بطوریكه استراتژی ها و تاكتیك های جدیدی برای پیگیری منافع ملی در كشورهای مختلف طرح ریزی شد.
بین واحد سیاسی و نظام بین الملل همواره ارتباط متقابل و دیالكتیك وجود دارد. از طرفی واحد سیاسی بر محیط بین المللی تاثیر می گذارد و از طرف دیگر واحد سیاسی از محیط بین الملل تاثیر می پذیرد. در صورت تغییر و تحول، در ساختار و ترتیبات نظام بین الملل منجر به تحول در نظام واحد سیاسی نیز خواهد شد. ساختار سیستم بین الملل از جمله عواملی است كه بر امنیت ملی تمامی كشورها،به ویژه كشورهایی كه ازتوانایی كافی برای شكل دهی به نظام بین الملل برخوردار نیستند، تاثیر درحد توجهی دارد. واحدهای سیاسی درپی سازگاری وانطباق هدفمند بامحیط جهت تامین اهداف و منافع ملی می باشند، آنچه در فرایند سازگاری مورد توجه واحد سیاسی می باشد، عبارت از بكارگیری رویه های مطلوب و استفاده از موقعیت ها وفرصت های محیط عملیاتی جهت نیل به هدف می باشد. در این راستا شرط موفقیت در محیط بین الملل اجتناب از تكرار مواضع غیر واقعی و رویه ها و اقدامات غیر منطقی است.
جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از واحدهای سیاسی، عضو جامعه بزرگتری بنام «نظام بین الملل» می باشد. هرگونه دگرگونی كه در جامعه بزرگتر رخ بدهد، اعضای خود (كه واحدهای سیاسی) را تحت تاثیر گذاشته و موجب دگرگونی در آنها چه از نظر ماهیتی چه از نظر ساختاری، می شود. بنابراین جمهوری اسلامی ایران نیز تحت تاثیر روند تغییر و تحولات قرار گرفت. در این برهه زمانی پارادایم واقع گرایی بر صحنه بین الملل حاكم بود وقدرت نظامی نسبت به ابعاد دیگر مفهوم امنیت ملی بیشتر ایفای نقش می نمود، مفهوم نظامی امنیت ملی ویژگی تهاجمی سیاست امنیتی جمهوری اسلامی ایران را توجیه می كرد.
جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاست امنیتی ای را اتخاذ نمود كه جو بین المللی می طلبید. بدین معنی كه ایران اسلامی بعنوان كشوری، تازه انقلابی با آرمان های انقلابی بویژه بر پایه مكتب اسلام بنیان نهاده شده بود، سعی در تحقق آرمان های خود داشت و امنیت خود را در امنیت جهان اسلام تعریف می كرد. دهه اول انقلاب اسلامی با دوران جنگ سرد و اوج رقابت های دو ابرقدرت همزمان بود. در این زمان كشورها كه به دو بلوك شرق و غرب تقسیم شده بودند، خروج كشوری از  یك بلوك منجر به ورود بلوك رقیب می شد، بدین ترتیب هر دو ابرقدرت چنین اتفاقی را به زیان امنیت خود محاسبه می كردند. به همین دلیل سعی در حفظ متحدین خود داشتند.
    ایران كه قبل از انقلاب در بلوك غرب قرار داشت و حتی نقش پایه نظامی سیاست منطقه ای نیكسون را بر عهده داشت، به محض پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها از بلوك غرب خارج گردید، بلكه آنرا به چالش فرا خواند. بدین خاطر ضربه سنگینی برای ایالت متحده آمریكا محسوب می گردید. این كشور به این انتظار كه جمهوری اسلامی ایران را دوباره جذب نماید و یا حداقل مانع جذب در بلوك شرق شود، در مواقع بسیار حساس نسبت به سیاست های انقلابی جمهوری اسلامی ایران، سیاست منعطفی را اتخاذ می نمود. همچنین ابرقدرت شرق نیز به امید اینكه این كشور را كه از بلوك غرب خارج گردیده، در مقابل غرب استفاده نماید، سیاست منعطفی را در برابر كشور انقلابی داشت، كه به سیاست صبر و انتظار معروف می باشد.  جمهوری اسلامی ایران از این موقعیت استفاده نموده و در پیشبرد اهداف نظامی خود تلاش می نمود.اما باتغییر و تحولات در نظام بین الملل كه مفهوم امنیت ملی راتحت تاثیر قرار داد، واحد سیاسی را مجبور به باز تعریف در سیاست امنیتی شان نمود. جمهوری اسلامی ایران در اثر این تغییرات و همچنین تحولاتی كه در داخل صورت گرفت، در برداشت نسبت به امنیت ملی خود و شیوه تعقیب آن، تغییرات قابل توجهی بوجود آورد. در این پژوهش كه «تاثیر روند تغییر مفهوم امنیت ملی در روابط بین الملل بر برداشت امنیت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» می باشد، به چگونگی این تاثیر خواهیم پرداخت. ضمن بررسی این تاثیر، فرضیه اصلی را به آزمون می گذاریم. برای آزمون فرضیه لازم دیدیم كه شمایی از سیر فرآیند تغییر مفهوم امنیت ملی بیان گردد اما تمركز اصلی تحقیق بیشتر مقطع زمانی 2002-1979 (1381-1357 ) می باشد.

قیمت فایل فقط 10,000 تومان

خرید

برچسب ها : مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل , مقاله رشته حقوق , پژوهش رشته حقوق , تحقیق رشته حقوق , پروژه رشته حقوق , دانلود مقاله رشته حقوق , دانلود پژوهش رشته حقوق , دانلود تحقیق رشته حقوق , دانلود پروژه رشته حقوق , دانلود رساله رشته حقوق , دانلود پایان نامه رشته حقوق , دانلود رساله رشته حقوق , پایان نامه رشته حقوق , رساله رشته حقوق , پایان نامه دانشجویی , رساله دانشجویی , مقاله , پژوهش , تحقیق , پروژه , دانل


Google
About 676,000 results (0.60 seconds)
Search Results
روندهای نظام بین الملل و امنیت ملی ایران - مهمترین اخبار ایران و جهان
vista.ir/.../روندهای-نظام-بین-الملل-و-امنیت-ملی-ایران
Translate this page
به همین علت، شناخت روندهای نظام بین الملل و تأثیر آن بر امنیت ملی کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. اما پیش از ورود به بحث اصلی، لازم است تا مفهوم ...
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل 1 - جدیدترین های اینترنت
jadidtarinsite.rozblog.com/.../مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام...
Translate this page
17 hours ago - مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 11 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: 226 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 213 پایان ...
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - فروشگاه فایل
irandaneshjoo.filenab.com/product-57181-low.aspx
Translate this page
پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل. بخش اول تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی - برداشت نوین از ...
پایان نامه مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم سیاسی ...
www.payanname.net › علوم انسانی › رشته حقوق
Translate this page
May 29, 2015 - اما بدلیل اینکه نظام دو قطبی و رقابت بین دو ابرقدرت، بر نظام بین الملل حاکم بود، همچنان بعد نظامی مفهوم امنیت ملی بر دیگر ابعاد، رجحان داشت.
مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/5367
Translate this page
Aug 1, 2016 - پایان نامه رشته حقوق با موضوع مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل. بخش اول تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - برداشت سنتی از مفهوم امنیت ملی
امنيت در تئوری‌‌های روابط بين‌الملل - پارسینه
www.parsine.com/.../امنيت-در-تئوری‌‌های-روابط-بين‌ال...
Translate this page
در ميان نظريات رايج در روابط بين الملل، واقع گرايان کلاسيک، فقدان تهديد را به مثابه .... که امنيت ملي و امنيت بين المللي به وسيله امنيت منطقه اي معنا و مفهوم مي يابد.
تفسیر جدید از صلح و امنیت بین المللی و تاثیر آن بر مفهوم حاکمیت ملی
qjpl.atu.ac.ir/article_255.html
Translate this page
by اشرافی - ‎2015
صلح وستفالی در سال 1648 و شکلگیری نظام دول ت- مل ت، مفهوم امنیت ملی در روابط بین المللی مطرح شد و با گذشت زمان و تعمیق روابط بین المللی، مفهوم امنیت بین ...
پايداري :: مقاله :: امنيت ملي در سياست بين المللي معاصر بررسي نظري
dsrc.ir/view/article.aspx?id=708
Translate this page
براي جواب دادن به چنين پرسشي ابتدا به تعريف و تبيين مفهوم «امنيت ملي» مي ... 7)حميد بهزادي مي نويسد: «امنيت در روابط سياسي و بين المللي غالباً به معني احساس ...
امنيت بين الملل international security
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...
Translate this page
كلمات كليدي : امنيت، امنيت بين الملل، روابط بين الملل، امنيت جهاني، علوم سياسي ... از امنيت جهانى و امنيت بينالمللى، همانند مفهوم امنيت، همواره با تحولات نظام جهانى، .... پیشنهاد «صلح ابدی» وی بر پایهی این اعتقاد استوار بود که نظام دولتهای ملی و ...
تحول مفهوم امنیت بین‌الملل - مهرورزی
hamiandr.persianblog.ir/post/31/
Translate this page
Nov 15, 2008 - پس از انعقاد قرارداد وستفالیا در سال ١۶۴٨ و شکل‌گیری نظام دولت - ملت، مفهوم امنیت ملی برجسته گردید. با گذشت زمان و تشدید تعاملات میان دولت ...
تحول مفهوم امنيت بين‌الملل - زندگی
www.zendagi.com/new_page_289.htm
Translate this page
پس از انعقاد قرارداد وستفاليا در سال ١٦٤٨ و شكل‌گيری نظام دولت - ملت، مفهوم امنيت ملی برجسته گرديد. با گذشت زمان و تشديد تعاملات ميان دولت - ملتها مفهوم امنيت ...
مقاله تاثیر تحول مفهوم امنیت در نظام بین الملل بر بازتعریف مطالعات ...
www.civilica.com/Paper-TNCF01-TNCF01_120=تاث...
Translate this page
مقاله تاثیر تحول مفهوم امنیت در نظام بین الملل بر بازتعریف مطالعات امنیت گردشگری, در همایش ملی گردشگری، سرمایه های ملی و چشم انداز آینده (National Conference ...
ساختار نظام بین الملل و امنیت ملی با تاکید بر جهان سوم - پژواک اندیشه
k1-iran.blogsky.com/1392/04/24/post-51/
Translate this page
سؤال اصلی این است که نظام بین المللی تا چه حد بر امنیت ملی کشورها تاثیرمی گذارد؟ برای پاسخ ... مفهوم نظام بین الملل{که البته در مقاله قبلی تا حدی توضیح داده شد.
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
jahanpardazesh.nisblog.ir/post/32
Translate this page
Aug 8, 2016 - طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران - <-BlogAndPostDesc->
امنیت در روابط بین - علم سیاست و روابط بین الملل
hnoshadi.blogfa.com/cat-15.aspx
Translate this page
مفهوم تجاوز در حقوق بين الملل ... تاملی در مفهوم قدرت در سیاست بین الملل ... نوشتار حاضر، نگاهی است به مهمترین مطالب کتاب استراتژی امنیت ملی امریکا در قرن 21، ...
[PDF]همبستگي اجتماعي در گروههاي قومي به عنوان عامل تقويت كننده امنيت ملي
quarterly.risstudies.org/article_1052_a2ed792500597...
Translate this page
by یزدان‏ فام - ‎2008
ﺩﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺩﺭ ﻧﻈﺮﻳﻪ. ﻫﺎ ﻭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺑﻴﻦ. ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ. ﻣﺤﻤﻮﺩ ﻳﺰﺩﺍﻥ. ﻓﺎﻡ. 0F. *. ﭼﻜﻴﺪﻩ. ﺍﻣﻨﻴﺖ. ،. ﺍﺻﻠﻲ. ﺗﺮﻳﻦ ﻭﻇﻴﻔﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻠﻲ ﻭ ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻋﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ. ﻛﻨﻮﻥ ﻣـﻮﺭﺩ. ﺗﻮﺟﻪ ﺩﺍﻧﺸﻮﺭﺍﻥ ﺭﻭﺍﺑﻂ ﺑﻴﻦ. ﺍﻟﻤﻠﻞ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ. ﺍﺳﺖ.
امنیت در روابط بین الملل - پایگاه تخصصی سیاست بین الملل ( INPO )‌
political.ir/cat-14.aspx
Translate this page
امنیت‌ با تعریف‌ مفهوم‌ مخالف‌ یعنی‌ ناامنی‌ وبیان‌ شاخصهای‌ وضعیت‌ فقدان‌ امنیت‌ نیز قابل‌ تقریب‌ به‌ ذهن‌ هست‌. .... امنیت ملی از دیدگاه مکاتب گوناگون روابط بین الملل.
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - سل یو
test.com/product-60695-طرح-تحقيقاتي-تاثير-دگرگ...
Translate this page
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران.
پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل
rngincaman.aslblog.ir/post/2677
Translate this page
Jun 17, 2016 - دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید نام محصول دانلودی: پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل درجه کیفی و رضایت از ...
ساختار نظام بین الملل و امنیت ملی با تأکید بر جهان سوم - پایگاه مجلات ...
www.noormags.ir/.../ساختار-نظام-بین-الملل-و-امنیت-ملی-با-تأکید-بر-...
محمد ترابی ; مجله: علوم سیاسی - دانشگاه باقرالعلوم (ع) ; تابستان 1379 - شماره 9 ;
پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل
atlasworld20.ruzfa.ir/post/1181
Translate this page
کاربران گرامی درود بر شما.به سایت خودتان خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل_خوش ...
حقوق بشر مفهوم امنیت ملی را متأثر کرده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ...
www.mehrnews.com/.../حقوق-بش...
Translate this pageMehr News Agency
Mar 2, 2015 - دکتر مهدی ذاکریان استاد روابط بین الملل دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در این همایش به بررسی موضوع «تحل مفهوم امنیت ملی در پرتو تحولات بین ...
پایان نامه ها - پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/StaticPage.aspx?id=825
Translate this page
پایان جنگ سرد و تاثیر آن بر مفهوم امنیت ملی (با تاکید بر کشورهای جنوب ... تأثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین‌الملل بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ...
165- پروژه آماده مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل رشته حقوق و علوم ...
filedanesh.ir/165-پروژه-آماده-مفهوم-امنیت-ملی-در-نظام-...
Translate this page
Aug 4, 2016 - مقدمه : 1- شرح و بیان مساله پژوهش : مفاهیم سیاسی به تبع محیط سیاسی (داخلی و جهانی) بوجود می آ یند، وبا توجه به هرگونه تغییر در شرایط محیط ...
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
ccdownload.ir/.../طرح-تحقیقاتی-تاثیر-دگرگونی-م...
Translate this page
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران. ارسال شده در جولای 11th, 2016 موضوع دسته‌بندی نشده ...
تاثیر ساختار نظام بین الملل بر امنیت ملی کشورها (با تاکید بر امنیت ...
www.hawzah.net/.../تاثیر-ساختار-نظام-بین-الملل-ب...
Translate this page
جمهوری اسلامی ایران با توجه به شرایط خاص فرهنگی و ماهیت نظام سیاسی و تاریخی برای همگام شدن با تحولات جدید نیازمند به تعریف مفهوم امنیت ملی و اجماع در درک درست ...
SID.ir | امنيت زيست محيطي و تحول مفهوم امنيت در قرن 21
fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=170869
Translate this page
by علي زاده عمران
دگرگوني نظام بين الملل پس از جنگ سرد به طور کلي مفهوم امنيت ملي را دچار دگرگوني نمود. از جمله مهمترين مشخصه هاي اين دگرگوني، نياز به تعيين جايگاه امنيت زيست ...
مولفه‌هاي ‌امنيت‌ ملي - JameJamOnline.ir
www1.jamejamonline.ir/newstext.aspx?newsnum...
Translate this page
بوزان هم می‌گوید: سیاستمداران از این که مفهوم امنیت را مبهم و نامشخص نگه دارند، کاملا .... با توجه به تغییرات موجود در نظام بین‌الملل و امنیتی شدن فضای نظام‌ بین‌الملل ...
نئولیبرالیسم و محوریت اقتصاد در مفهوم سازی نوین امنیت ملی - ir.csr.
www.csr.ir/center.aspx?lng=fa&abtid=04...329
Translate this page
نئولیبرالیسم و محوریت اقتصاد در مفهوم سازی نوین امنیت ملی ... (تجارت پیشه) باور دارند حضور و کارکرد نهادها و رژیمهای بین المللی افزایش گرایش دولتها به همکاری را ...
مقاله روابط بین الملل و اصول آن - آموزش مجازی
elearnpars.org/مقاله-روابط-بین-الملل-و-اصول-آن.html
Translate this page
قانونمندیهای رفتاری که موجب تامین قدرتمندانه امنیت ملی یا ارتقاء منزلت ملی از ... بر عکس نظام بین الملل، نظام سیاسی دولت ملی در عرصه داخلی، نظامی اقتدارگرا، ... 2- مفهوم نظام بین الملل در معنای انتزاعی آن عبارت است: از مناسبات و فرایندهایی که میان ...
طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر ...
farasoyekuhsar.fafablog.com/post/1824
Translate this page
Jun 28, 2016 - امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _طرح تحقیقاتی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ...
[PDF]ﻓﺪراﺳﯿﻮن روﺳﯿﻪ 2020 راﻫﺒﺮد اﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑﯿﻦ ﻣﻨﺎﺑﻊ __
ca.ipisjournals.ir/article_13822_0cba1d92e1b432e59d...
Translate this page
ﻫﺎي روﺳﯿﻪ در ﺗﻬﯿ. ﻪ ﺳﻨﺪ راﻫﺒـﺮد اﻣﻨﯿـﺖ ﻣﻠـﯽ. 2020. ﺑـﻪ. دﺳـﺖ. دﻫﺪ . ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺑﯿﻦ. اﻟﻤﻠﻠﯽ اﺛﺮﮔﺬار ﺑﺮ. ﺟﻬﺖ .... 2. ، ﻣﯿﺎﻧﯽ ﯾـﺎ دوﻟـﺖ. 3. و ﮐـﻼن ﯾـﺎ ﻧﻈـﺎم ﺑـﯿﻦ. اﻟﻤﻠـﻞ. 4. ﻣﻔﻬﻮم. ﺳﺎزي ﻣﯽ. ﻧﻤﺎﯾﺪ. (. Waltz, 1979:43. ).
امنیت ملی؛ مفهوم پیچیده و حیاتی در قلمرو سیاست - روزنامه افغانستان
dailyafghanistan.com/opinion_detail.php?post_id...
Translate this page
مقاله: در پیچیدگی مفهوم امنیت ملی تردیدی وجود ندارد، به رغم یکسانی تمامی ... توانایی اقتصادی اهرم فشار فوق العاده ای در جهت تحقق اهداف دولت ها در عرصه نظام بین الملل ...
تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی ...
arazprojects.com/.../طرح-تحقیقاتی-تاثیر-دگرگونی...
Translate this page
May 17, 2016 - تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل، بر برداشت امنیت ملی ... بنابراین مفهوم امنیت ملی نیز بعنوان یکی از مفاهیم سیاسی از این امر ...
تحول در معنا و مفهوم امنیت ملی
www.bstech.ir/.../344-1394-06-02-13-51-08
Translate this page
Aug 24, 2015 - برخی از دانشمندان بر این باورند که مفهوم امنیت ملی از اساسی ترین ... در نظام جهانی امروز و در نگاه اول، مفهوم امنیت بین المللی برای توصیف امور ...
پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل
havaiesharji.8n8.ir/post/1292
Translate this page
با سلام،محصول دانلودی +{{پایان نامه بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به ...
[PDF]جهانی شدن و آثار آن بر امنیت بین الملل
www.iirjournal.ir/index.php/fa/component/.../246.htm...
Translate this page
ﻣﻴﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻧﻴﺰ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﺭﻓﺘﻪ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺗﻲ ﭼﻮﻥ ﺍﻣﻨﻴﺖ. ﻣﻠﻲ، ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺑﻴﻦ ﺍﻟﻤﻠﻠﻲ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻭﺍﺭﺩ ﻗﺎﻣﻮﺱ. ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺍﻣﻨﻴﺘﻲ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺴﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﭘﻴﻤﺎﻥ. ﻭﺳﺘﻔﺎﻟﻲ ﺩﺭ 1648 ﻭ ﭘﺎﮔﺮﻓﺘﻦ ﻧﻈﺎﻡ ﺩﻭﻟﺖ ﻣﻠﺖ، ﻣﻔﻬﻮﻡ.
روابط بین‌الملل - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
https://fa.wikipedia.org/.../روابط_ب...
Translate this pagePersian Wikipedia
هدف روابط بین‌الملل، درک مسائلی همچون جهانی شدن، کشور مستقل، و امنیت بین‌المللی، پایداری زیست محیطی، گسترش سلاح‌های هسته‌ای، ملی گرایی، توسعه اقتصادی و ...
نشریه میهن | امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (بررسی مانیفست دولت روحانی)
mihan.net/1395/05/24/818/
Translate this page
7 days ago - «امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» کتابی است ۸۱۳ صفحه‌ای که در مرداد ۱۳۸۹ از .... فرهنگ های لغت در باره مفهوم امنیت، روی «احساس رهایی از ترس» و یا «احساس ... رخ داده در نظام بین الملل و هم چنین تغییرات ایجاد شده در مبانی قدرت و راه های ...
قرآن و مسأله امنیت ملی - دانشنامه موضوعي قرآن
www.maarefquran.org › ... › معارف قرآن
Translate this page
در دانشنامه بین المللی اجتماعی می خوانیم: امنیت ملی توان یك ملت در حفظ ارزش های داخلی ... ملی است تا از تهدیدات مستقیم ناشی از خارج نسبت به بقای رژیم ها، نظام شهروندی و ... هگ مك دونالد نیز كه تلاش داشت ابهام مفهومی امنیت را از میان ببرد، پس از كوشش ...
رهیافت امنیت ملی در روابط بین الملل - همه می توانند سیاستمدار باشند
www.andisheyesiyasi.blogfa.com/post-4.aspx
Translate this page
در فصل اول تعریف امنیت ملی بیان می شود. در فصل دوم مفهوم نظام بین الملل تبیین شده و مورد تحلیل قرار می گیرد.در فصل سوم دیدگاههای جدید مفهوم امنیت در تئوری ها و ...
نظریه های جدید امنیت در روابط بین الملل و ناکارآمدی آن - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › سیاسی › علوم سیاسی
Translate this page
Jul 1, 2008 - نظریه های جدید امنیت در روابط بین الملل و ناکارآمدی آن. ... به‌نظر می‌رسد بهترین روش برای تعریف مفهوم امنیت و عملیاتی‌کردن آن، اشاره به ... امنیت را می‌توان از منظر گستره مطالعاتی به دو حوزه امنیت ملی و امنیت بین‌المللی دسته‌بندی کرد.
بررسی تاثیر دگرگونی مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل - فایل فوری
filefori.ir/بررسی-تاثیر-دگرگونی-مفهوم-امنیت-ملی-...
Translate this page
چکیده : هدف اين رساله كه بررسي تغيير مفهوم امنيت ملي در نظام بين‌الملل در اثر تحولات دهه ۱۹۹۰م و تأثيري كه بر برداشت امنيتي جمهوري اسلامي ايران گذاشت، مي‌باشد.
پرتال جامع علوم انسانی - تاثیر رویکرد جدید مفهوم امنیت بر امنیت ملی ج ...
www.ensani.ir/fa/content/150350/default.aspx
Translate this page
از این‌ گذشته‌، امنیت‌ نظام‌ ملی‌ در ارتباطی‌ تنگاتنگ‌ با امنیت‌ نظامهای‌ فرعی‌ قرار دارد که‌ ... در یک‌الگوی‌ بسیار خام‌ رئالیستی‌ از سیاست‌ بین‌الملل‌ که‌ آن‌را صرفاً کشمکش‌ ...
دانلود پایان نامه بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر ...
vatanpdf.com/دانلود-پایان-نامه-بررسی-تغییر-مفهوم-ام/
Translate this page
Oct 26, 2015 - دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی بررسی تغییر مفهوم امنیت ملی در نظام بین الملل در اثر تحولات دهه 1990م و تأثیر آن بر برداشت ...
بررسی سه رهیافت در افزایش اقتدار بین‌المللی - ديگران - khamenei.ir
farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=23765
Translate this page
Sep 7, 2013 - در ادبیات نظری روابط بین‌الملل و در مقوله‌ی اقتدار، سه رویکرد و رهیافت کلی ... در ادبیات نظری روابط بین‌الملل و در مقوله‌ی اقتدار، سه رهیافت کلی به مفهوم قدرت وجود دارد. ... شاخص‌ترین نظریه‌ی روابط بین‌الملل که قدرت و اقتدار ملی را بر حسب .... نظام بین‌المللی افزایش می‌یابد که ضریب امنیت و اقتدار ملی آن را کاهش می‌دهد.
ICHSWA / همایش بین المللی امنیت انسانی در غرب آسیا :: مقاله های نهایی
www.birjand.ac.ir/.../farsi%20fin...
Translate this pageUniversity of Birjand
مفهوم امنیت از منظر پارادایم های اصلی روابط بین الملل: دکتر بهرام منتظری (6) - نقد نظری .... نقاط مرزی ايران و تاثير آن در آسيب پذيری امنيت ملی: اکرم ناصری (164)
رابطة امنیت ملی و تجارت بین‌الملل مطالعة موردی، امنیت اقتصادی جمهوری ...
ssgj.iranjournals.ir/article_7759.html
Translate this page
by موسوی زنوز - ‎2014
در این مقاله، رابطة متقابل امنیت ملی با تجارت بین‌الملل، مورد بررسی گرفته که بر اساس ... در دوران معاصر، پیچیدگی روابط در محیط داخلی و بین‌المللی دولت‌ها، موجب ... از امنیت اقتصادی ارائه کرده‌اند که هر یک مؤلفه‌هایی چند را برای این مفهوم برشمرده است.
تصـور تهدیـد و امنیـت ملـی روسـیه - بصیرت
basirat.ir/fa/news/.../تصـور-تهدیـد-و-امنیـت-ملـی-روسـ...
Translate this page
مساله اصلی، اتخاذ رویکرد جدید واقع گرایانه روسیه نسبت به روابط بین‌الملل و اجزای ... مفهوم دکترین و امنیت ملی در روسیه مهمترین دستورالعمل‌ها و اصول دولتی را در بر ...
magiran.com: فصلنامه علوم سياسي، - ماهنامه كشاورزي و غذا
www.agrifoodmagazine.ir/magtoc.asp?mgID...9...
Translate this page
تاثير تحريم هاي اقتصادي آمريكا بر امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران دكتر ابراهيم ... نيم نگاهي به مفهوم امنيت ... ساختار نظام بين الملل و امنيت ملي با تاكيد بر جهان سوم
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 92
  • بازدید امروز : 358
  • باردید دیروز : 191
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,172
  • بازدید ماه : 3,004
  • بازدید سال : 84,135
  • بازدید کلی : 1,385,860