loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 187 یکشنبه 24 مرداد 1395 نظرات (0)

مبنا و هدف حقوق

مبنا و هدف حقوق دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسیار است چندان كه می توان گفت تا كنون در هیچ یك از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفتگو نشده است كاوش در این باره كه حقوق بر چه مبنایی استوار است و هدف از قواعد آن چیست پیشینه ای درخشان دارد و از زمان حكیمان یونان تا كنون اندیشه هزاران نویسنده و متفكر و دانشمند را به خود مشغول داشته است

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

مبنا و هدف حقوق


درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسیار است, چندان كه می توان گفت تا كنون در هیچ یك از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفتگو نشده است. كاوش در این باره كه حقوق بر چه مبنایی استوار است و هدف از قواعد آن چیست, پیشینه ای درخشان دارد و از زمان حكیمان یونان تا كنون اندیشه هزاران نویسنده و متفكر و دانشمند را به خود مشغول داشته است.

 

این اختلاف را اسباب گوناگون دامن می‌زند؛ چنان كه پیروان مذاهب و دانشمندانی كه فكر ایجاد حقوق جهانی را در سر می‌پرورانند سهم بسزایی در این راه دارند, ولی, رابطه اصلی همه گفتگوها را باید در این دو نكته جستجو  و خلاصه كرد:

 

1-تاریخ زندگی بشر ستمهایی را كه حكمرانان زورگو بر مردم روا داشته اند هیچ گاه از یاد نمی برد. قربانیان این جنایات همیشه در پی آن بوده اند تا چاره ای برای این درد بیابند و به وسیله ای از خودكامگی فرمانروایان بكاهند. احترام به حقوق فطری یكی از این وسایل است: گروهی از خردمندان كوشیده اند تا با طرح این فكر كه << قواعدی برتر از اراده حاكم نیز وجود دارد و حقوق باید از آن قواعد عالی و طبیعی پیروی كند>> مانعی در راه تجاوز حكومت ایجاد كنند و قیام و مقاومت مردم را در برابر بی‌عدالتیها موجه سازند.

 

از سوی دیگر, طرفداران حكومت نیز بیكار ننشسته‌اند و در برابر پیروان حقوق فطری این فكر را پرورده‌اند كه مبنای اصلی حقوق اقتدار دولت است و حاكم نماینده خداوند و مامور اجرای فرمانهای اوست.

 

2-انسان موجودی است مستقل و با خواستها و نیازهای ویژه خود, شخصیتی ممتاز از دیگران دارد. ولی, زندگی همین فرد مستقل چنان به سرنوشت دیگران آمیخته است كه گویی پاره ای از اجتماع است و هیچ وجود مستقلی در برابر آن ندارد. زندگی فردی و اجتماعی انسان دو چهره گوناگون از حقیقت زندگی اوست و مهمترین مساله درباره هدف حقوق این است كه چگونه باید            ضرورتهای این دو زندگی را با هم جمع كرد و مقصود نهایی از قواعد حقوق تامین كدام یك از آنهاست؟

 

از همین جاست كه دو مكتب اصلی تمام مسائل حقوقی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است: بعضی طرفدار اصالت فرد و تامین آزادی او شده اند و بعضی دیگر منافع جامعه و ضرورتهای زندگی مشترك را بر حقوق فردی برتری داده‌اند.

 

بدیهی ترین مفهومی كه همه از حقوق و قانون دارند این است كه قواعد آن بر اشخاص تحمیل می‌شود و ایجاد الزام می‌كند. پس این پرسش در ذهن هر اندیشمند طرح می‌شود كه چرا باید از قانون اطاعت كرد؟ چه نیرویی پشتیبان آن است و چه جاذبه‌ای ما را به اجرای قواعد آن وادار می‌سازد؟ این نیرو و جاذبه پنهانی را <<مبنای حقوق>> می نامند.

 

گفته شد كه انسان موجودی اجتماعی است و برای نگاهداری اجتماع خود لازم دیده است كه قواعدی بر روابط اشخاص حكومت كند. پس, از لحاظ تاریخی, مفهوم حقوق با دولت (به معنی عام) ارتباط نزدیك دارد و هدف اصلی آن ایجاد نظمی است كه این همزیستی را تامین كند. ولی, با از بین رفتن حكومتهای خودكامه, این بحث به میان آمده است, كه آیا نقش حقوق تنها نگاهداری اجتماع و تضمین بقای حكومت است, یا باید بر پایه عدالت و انصاف باشد و برای هركس حق و تكلیفی را شناسد كه شایسته و سزاوار است؟

 

به این پرسش دو پاسخ گوناگون داده شده است:

 

1-مبنای اصلی حقوق عدالت است: بدین ترتیب, هم قانونگذار باید از قواعد عدالت پیروی كند و هم پیروان قانون در صورتی ناگزیر از اجرای آنند كه دستورهای حكومت را عادلانه بیابند. بر پایه این نظر, قاعده‌ای كه با مبنای اصلی خود (عدالت) در تعارض است, فقط صورت قانون را دارد و اگر به ظاهر نیز اشخاص ملزم به اطاعت از آن شوند, در وجدان خویش تكلیفی در این باب ندارند. لزوم احترام به اصول حقوقی ناشی از اراده حكومت نیست؛ به خاطر آن است كه انسان به حكم فطرت خویش خواهان دادگستری است و به اصولی كه این هدف را تامین كند احترام می‌گذارد.

 

به طور خلاصه, قاعده‌ای به عنوان ((حقوق)) قابل احترام است كه علاوه بر تامین آسایش و نظم عمومی, حافظ عدالت نیز باشد.

 

2-مبنای حقوق قدرت حكومت است نه عدالت: قاعده حقوقی، خود به خود و به دلیل پشتیبانی دولت، همیشه محترم است، خواه هدف آن حفظ نظم یا اجرای اصول عدالت باشد. پس هیچ كس نمی‌تواند به بهانه بی‌عدالتی از اجرای قاعده حقوقی سر باز زند یا در برابر آن مقاومت كند.

 

در این پاسخ, به حقایق مادی و خارجی بیش از آرمانهای حقوقی توجه می‌شود. گویندگان آن بی‌هیچ پیرایه‌ای اعلام می‌كنند كه آنچه حقیقت دارد این است كه طبقه حاكم سایرین را وادار به اجرای قواعد حقوق می‌كند و این گروه نیز ناگزیر از رعایت آن هستند.

 

آنان كه عدالت را مبنای حقوق می‌شمرند, معتقد به وجود قواعدی والا و طبیعی هستند كه برتر از اراده حكومت است و دولتها وظیفه دارند كه آن قواعد را به دست آورند و حمایت كنند. ولی, طرفداران نظر اخیر حقوق را ناپایدار و ناشی از وضع حكومت و سیر تاریخی هر جامعه می‌دانند به همین مناسبت, نظر گروه نخست را ((مكتب حقوق فطری یا طبیعی)) و نظر دیگر را ((مكتب تحققی)) می‌نامند.

 

ماهیت نظام حقوقی

 

رومیان حقوق را هنر دادگری می‌دانستند و پیروان مكتب تحققی آن را در شمار سایر علوم آورده‌اند. در میان نویسندگان كنونی نیز اختلاف است كه آیا حقوق را باید در زمره هنرها آورد یا در شمار علوم؟

 

درباره معنی درست علم و هنر و تفاوت این دو گفتگو بسیار است: مرسوم است كه گویند، علم شناسایی اصولی و منظم قواعدی است كه برطبق آنها حوادث جهانی كه در آن به سر می‌بریم رخ می‌دهد.

 

دانشمندان رویدادها را چنان كه در خارج هست, در نظر می‌گیرد و در پی استنباط قوانین حاكم بر پدیده‌ها و تشخیص رابطه علیت بین آنهاست؛ در حالی كه در نظام هنری برای رسیدن به هدف خاص تلاش می‌شود و بر پایه ابداع فكر بشر و شوق رسیدن به كمال مطلوب استوار است. هنرمند تاثر خود را از عالم خارج را مبنای كاوش قرار می‌دهد و تنها به دسته‌بندی حوادث خارجی قناعت نمی‌كند.

 

به نظر پیروان مكتب تحققی اجتماعی, وظیفه حقوق عبارت از كشف و مطالعه قواعدی است كه برگروههای انسانی حكومت دارد: یعنی حقوق علم محض است و موضوع آن بررسی حوادث اجتماعی و سیر تاریخی آنها و كشف قواعد حاكم بر رویدادهای اجتماعی است. ولی, چنان كه در مبنای حقوق دیدیم, باید انصاف داد كه در ایجاد قواعد حقوقی تنها مشاهده و تجزیه و تحلیل امور اجتماعی دخالت ندارد و دولت در هنر حكومت كردن و وضع قانون از شوق رسیدن به هدفها و آرمان خاص نیز الهام می‌گیرد.

 

وانگهی, این نكته مسلم است كه قانون نمی‌تواند حكم تمام وقایعی را كه در اجتماع رخ می‌دهد پیش‌بینی كند و خواه و ناخواه, دانشمندان حقوق و دادرسان باید قانون را تفسیر كنند و قواعد كلی را بر مصداقهای آن منطبق سازند, و در این راه بی‌تردید از آنچه موافق عدالت می‌بینند پیروی خواهند كرد و عقاید اخلاقی و مذهبی ایشان در ساختن و پرداختن احكامی كه به دست می‌آورند تاثیر فراوان دارد.

 

پس, بر مبنای تعریفی كه از علم و هنر شد, باید گفت نظام حقوقی هر دو جنبه را داراست. زیرا در ایجاد قواعد آن از حوادث اجتماعی و آرمانهای اخلاقی هر دو استفاده می‌شود: از طرفی باید نیازمندیهای اجتماع را با مشاهده وقایع خارجی تشخیص داد و به روش سایر علوم رابطه علیت بین حوادث را دریافت. از سوی دیگر, بایستی در پی بهترین قواعد بود و از میان مقرارت به دست آمده آن را برگزید كه با نیازمندیهای اجتماعی سازگارتر باشد. به گفته ژنی, حقوق هنری است كه بر مبنای علم استوار شده: بدین تعبیر كه هنر در گزینش نهایی به كار می‌رود، ولی قواعد به شیوه علمی به دست می‌آید.

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبنا و هدف حقوق , مبنا , هدف , حقوق , مبنا و هدف , مبنا و هدف حقوق , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

 

Google

About 743,000 results (0.36 seconds) 

Search Results

SID.ir | مبنا و هدف حقوق

fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=77694

Translate this page

by گندم كار رضاحسين

دانلود رایگان متن کامل مقاله علمی پژوهشی مبنا و هدف حقوق.

مقاله بررسی مبنا و هدف حقوق - ویکی پروژه

www.wikiproject.ir/1383-.html

Translate this page

مبنا و هدف حقوق درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در هيچ يك از مسائل اجتماعي بدين پايه بحث و گفتگو نشده است. كاوش در ...

مبنا و هدف حقوق - پژوهش‌های فلسفی کلامی - دانشگاه قم

pfk.qom.ac.ir/article_228_14.html

Translate this page

by گندمگار - ‎2007

یکی از مباحث مهم در علم حقوق و بویژه فلسفه حقوق بحث از مبنا و هدف حقوق است. در هر یک از نظام‌های حقوقی جهان معاصر به اعتبار دیدگاه‌های کلی نسبت به جهان و انسان ...

مبنا و هدف حقوق - پایگاه مجلات تخصصی نور

www.noormags.ir/view/fa/articlepage/345811/مبنا-و-هدف-حقوق

رضا حسین گندم کار ; مجله: پژوهش های فلسفی - کلامی ; پاییز 1386 - شماره 33 ;

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق - دانلود مطالب علمی

www.docs.blogsky.com/1395/05/09/post-12698/

Translate this page

Jul 30, 2016 - لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه:23 فهرست مطالب مبنا و هدف حقوق 1-مبنای اصلی ...

پرتال جامع علوم انسانی - مبنا و هدف حقوق

www.ensani.ir/fa/content/91285/default.aspx

Translate this page

مبنا و هدف حقوق. رضاحسین گندم کار. فایل تمام متن: مبنا و هدف حقوق (نوع: PDF حجم: 457KB). منابع (نشریه): پژوهش های فلسفی-کلامی 1386 شماره 33. نظرات بینندگان ...

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق | کانون صبای روستای رهن

www.canoonsaba.ir/محصول-4436-تحقیق-در-مورد-مبن...

Translate this page

Jul 23, 2016 - لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه:۲۳. فهرست مطالب. مبنا و هدف حقوق. ۱-مبنای اصلی ...

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق | کانون صبای روستای رهن

www.canoonsaba.ir/محصول-40-تحقیق-در-مورد-مبنا-و...

Translate this page

Jul 23, 2016 - لینک پرداخت و دانلود *پایین صفحه*. فرمت فایل : Word(قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه :۲۴. فهرست مطالب: مبنا و هدف حقوق. مبنای اصلی ...

حقوق - ویکی فقه

wikifeqh.ir/حقوق

Translate this page

Jump to ۸ - اهداف علم حقوق - موضوع مهم و اساسی دیگر، اهداف حقوق است، زیرا هر چند معیار ... که در یک نظام حقوقی، مقبول به شمار می‌رود، اما توجه به مبنای ...

مبنا و هدف حقوق - کتابخانه دیجیتالی تبیان

library.tebyan.net/fa/.../مبنا%20و%20هدف%20حقوق

Translate this page

مبنا و هدف حقوق. [منبع الکترونیکی]. افزودن به کتابخانه شخصی ... زبان : فارسی. نوع منبع : مقاله. موضوعات : هدف · حقوق‌ · حقوق‌ اسلامي‌ · فلسفه‌ حقوق‌. منابع دیجیتالی : ...

مبنا و هدف حقوق - مقاله فروشی

maghaleforoshi.com/.../mabna-va-hadaf-hoghugh

Translate this page

ردیف. عنوان. صفحه. 1. مبنا و هدف حقوق. 1. 2. ماهيت نظام حقوقي. 3. 3. رابطه حقوق با ساير علوم. 5. 4. رابطه حقوق و اقتصاد سياسي. 6. 5. رابطه حقوق و علوم سياسي. 7. 6.

تحقيق مبنا و هدف حقوق - شور باران - روز فا

shourebaran20.ruzfa.ir/post/725

Translate this page

Jul 6, 2016 - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((تحقيق مبنا و هدف حقوق)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقيق مبنا و هدف حقوق- شده اید.

تحقيق مبنا و هدف حقوق - صور فراز

sovarfraz.ruzfa.ir/post/2062

Translate this page

Jul 22, 2016 - محقق گرامی،شما با جستجوی تحقيق مبنا و هدف حقوق وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(تحقيق مبنا و هدف حقوق)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می ...

هدف حقوق در قرآن و مکاتب بشری

www.maarefquran.org › ... › معارف قرآن

Translate this page

بر این مبنا حقوق در قرآن ماهیت جامعه گرایانه پیدا می کند که نماد عینی آن همانا دوری از ظلم، تعاون، گذشت، دفاع از مظلوم و حمایت از دین خواهد بود. این اهداف وسیله ای است ...

مبنا و ريشه ي حقوق از كجاست - مدیریار....سایت جامع مدیریت

www.modiryar.com › ... › مدیریت و حقوق

Translate this page

Jan 31, 2009 - مبنا و ريشه ي حقوق از كجاست؟ درباره ي مبنا و هدف قواعد حقوق آراء و نظريات گوناگوني وجود دارد كاوش درباره ي اينكه حقوق و قانون بر چه مبنايي در جوامع ...

اصلی ترین هدف حقوق چیست؟ | مجله آنلاین حقوق

lawpdf.ir/?p=12764

Translate this page

Sep 17, 2013 - اصل ۶۱ قانون اساسی به صراحت عدالت را هدف نظام قضایی می‌نامد. ... از یک سو، دین را مبنای حقوق می‌دانسته‌اند و قائل به اصالت دین بوده‌اند و از سوی دیگر، ...

تحقيق مبنا و هدف حقوق

8h28wu.gooyadlc.ir/

Translate this page

سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((تحقيق مبنا و هدف حقوق)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقيق مبنا و هدف حقوق- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ...

تحقيق مبنا و هدف حقوق - پدیده هنر - هفت بلاگ

nikat.7blog.ir/post/2857

Translate this page

3 days ago - سلام.به وبسایت ما خوش آمدید. اینک شما با جستجوی ((تحقيق مبنا و هدف حقوق)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقيق مبنا و هدف حقوق- شده اید.

تحقيق مبنا و هدف حقوق - فایلود

test.com/product/9839/تحقیق-مبنا-و-هدف-حقوق/2428

Translate this page

بخشی از متن: درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در هيچ يك از مسائل اجتماعي بدين پايه بحث و گفتگو نشده است. كاوش در ...

I am for you to teach and advise you - مقدمه علم حقوق

www.ziajanhashimi.blogfa.com/cat-22.aspx

Translate this page

2- منشا حقوق چیست؟ 3- مبنا – هدف – ماهیت. 4- قواعد حقوقی. 5- منابع حقوقی. 6- مفاهیم علم حقوقی. حقوق چیست ؟ جمع حق به معنی عدالت ،راستی و هر شئی در جای خود بودن ...

تحقيق مبنا و هدف حقوق - قاصدک پرواز

ghasdkparvaz.fafablog.com/post/713

Translate this page

Jul 26, 2016 - محقق گرامی،شما با جستجوی تحقيق مبنا و هدف حقوق وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(تحقيق مبنا و هدف حقوق)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می ...

طنین حق - مقدمه علم حقوق

www.tanine-hagh.blogfa.com/post-14.aspx

Translate this page

مقدمه علم حقوق-استاد شمس.منبع:مقدمه علم حقوق از دکتر ناصر کاتوزیان تاصفحه ی205 ... جواب به این چرایی ها مبنا و هدف قواعد حقوق را تشگیل میدهد. مبنای قواعد حقوق:.

بررسی مبنا و هدف حقوق در فصل‌نامه پژوهش‌های فلسفی كلامی - IQNA

www.iqna.ir/.../بررسی-مبنا-و-هدف-حقوق-در-فصل‌نامه-... - Translate this page

Mar 11, 2016 - به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، اين مقاله در دو بخش كلی؛ هدف و مبنای حقوق تحرير يافته و حسب مورد، نظام‌ها گوناگون در آن بررسی شده است؛ ...

دریافت فایل تحقيق مبنا و هدف حقوق - پرداخت و دانلود آنی - نیکان دانلود

nikanpro.webilion.ir/.../دریافت-فایل-تحقيق-مبنا-و-ه...

Translate this page

4 days ago - بیننده گرامی سلام.به وب ما خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقيق مبنا و هدف حقوق_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از تحقيق مبنا و هدف ...

[PDF]مقدمه علم حقوق

vu.iaubc.ac.ir/law/images/mehdrk.pdf

Translate this page

ﺣﻘﻮق دﯾﻮاﻧﯽ .4. ﻋﻠﻢ ﺣﻘﻮق. : داﻧﺶ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻗﻮاﻋﺪ ﺣﻘﻮﻗﯽ. ﺑﺨﺶ ﻧﺨﺴﺖ. : ﻗﻮاﻋﺪ ﺣﻘﻮق. ﻓﺼﻞ اول. : ﻣﺒﻨﺎ و ﻫﺪف ﺣﻘﻮق. ﻣﺒﺤﺚ اول. : ﻣﺒﻨﺎي ﺣﻘﻮق ü. در ﺧﺼﻮص ﻣﺒﻨﺎ و ﻫﺪف ﺣﻘﻮق اﺧﺘﻼف زﯾﺎدي وﺟﻮد دارد ﮐﻪ رﯾﺸﻪ. ي ﻫﻤﻪ آن.

مبنا و هدف حقوق » دانلود تحقیق ، پروژه کارآفرینی

mihandocs.com/14026-مبنا-و-هدف-حقوق.html

Translate this page

درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در هيچ يك از مسائل اجتماعي بدين پايه بحث و گفتگو نشده است. كاوش در اين باره كه حقوق ...

[DOC]برای دانلود این جا کلیک کنید.

www.safeeneh.ir/.../article/.../مباني%20علم%20حقوق....

Translate this page

به نظریه دانشمندانی که معتقدند مبنای حقوق و هدف آن عدالت و اجرای آن است، مکتب حقوق فطری (مکتب حقوق طبیعی[1]) گفته میشود. منظور از حقوق فطری (حقوق طبیعی) ...

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق - فایل مفید

filemofid.ir/تحقیق-در-مورد-مبنا-و-هدف-حقوق-2/

Translate this page

Jul 12, 2016 - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه:23 فهرست مطالب مبنا و هدف حقوق 1-مبناي اصلي ...

تحقيق مبنا و هدف حقوق - شمعدونیها

shamodunia.yarblog.ir/post/563

Translate this page

Jul 22, 2016 - محقق گرامی،شما با جستجوی تحقيق مبنا و هدف حقوق وارد این صفحه شده اید محصول دانلودی(تحقيق مبنا و هدف حقوق)شما را در رسیدن به اهدافتان یاری می ...

دانلود مقاله مبنا و هدف حقوق - فایل دانش - سایت فایل دانش

filedanesh.ir/دانلود-مقاله-مبنا-و-هدف-حقوق/

Translate this page

Aug 4, 2016 - :Word ( قابل ویرایش و آماده پرینت ) تعداد صفحه :۲۴ مبنا و هدف حقوق درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در ...

بایگانی برچسب: مبنا و هدف حقوق,حقوق,هدف حقوق,دانلود مبنا و هدف حقوق ...

iranfille.ir/.../مبنا-و-هدف-حقوقحقوقهدف-حقوقدانلود-مب...

Translate this page

دانلود رایگان تحقیق درباره مبنا و هدف حقوق ، مقاله ، تحقیق این محصول" تحقیق درباره مبنا و هدف حقوق "را از yahoo-market دانلود نمایید. توضیحات بیشتر » ...

دانلود تحقیق مبنا و هدف حقوق

paperdoc.ir/محصول/.../دانلود-تحقیق-مبنا-و-هدف-حقوق

Translate this page

مبنا و هدف حقوق درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسیار است, چندان که می توان گفت تا کنون در هیچ یک از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفتگو نشده است.

[DOC]فلسفه حقوق 123.doc

www.iausdj.ac.ir/.../فلسفه%20حقوق%20123.doc

Translate this page

فلسفه حقوق به الزام آور بودن قواعد، مبناى ارزش آنها، اهداف قواعد، تمايز قواعد حقوقى، اخلاقى و مذهبى و تمايز قانون .... مكاتبى كه مطرح مى كنيم توجه به همين دو مبنا دارند .

مبنا و هدف حقوق - برتر فایل - فایل ناب

bartarfile95.filenab.com/product-60664-مبنا-و-هدف-ح...

Translate this page

درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسیار است چندان كه می توان گفت تا كنون در هیچ یك از مسائل اجتماعی بدین پایه بحث و گفتگو نشده است كاوش در این باره كه حقوق ...

[PDF]حقوق و اخلاق پزشکی دکتر سادات اخوی.

shahed.ac.ir/.../حقوق%20و%20اخلاق%20پزشکی%20د...

Translate this page

مسو. ولیت انتظامی. الف. –. مبنای مسوولیت انتظامی. ب. –. هدف مسوولیت انتظامی. -ج. اثر مسوولیت انتظامی. چهار. –. مسوولیت اداری. •. پاره ای از اهم مسایل حقوق پزشکی ...

هدف حقوق در قرآن و مكاتب بشري

www.faslnamekothar.com/papers/Kothar.../Hadari.htm

Translate this page

تحقق هدف در حوزه رابطه انسان با خود و رابطه انسان با خدا، با هدف حقوق در حوزه رابطه انسان با انسان زمينه پيدا مي‌كند. بر اين مبنا حقوق در قرآن ماهيت جامعه‌گرايانه پيدا ...

حقوق، پشت در دادگاه - مبنا وهدف قواعد حقوقی از نظر دکتر کاتوزیان

judgment.blogfa.com/post-10.aspx

Translate this page

تحلیل مبنا وهدف قواعد حقوقی از نظر دکتر کاتوزیان: مبنا: نیروهای سازنده حقوق ← اراده دولت ← (قواعد حقوقی) ← هدف: استقرار نظم ← اجرای عدالت ← تعالی انسان.

مبنا و هدف مسؤولیت انتظامی پزشک خواستگاه و غایت اخلاقی حقوق پزشکی

www.ijmedicallaw.ir/browse.php?a...

Translate this page

by سادات اخوی - ‎2015

اما در کنکاش از هدف، منظور این است که بدانیم «برای چه» پزشک با مسؤولیت انتظامی مواجه می‌شود؟ پاسخ به این دو پرسش، به ویژه در مقایسه با مبنا و هدف مسؤولیت کیفری ...

مبنا و هدف حقوق بایگانی - فایل فوریفایل فوری

filefori.ir/tag/مبنا-و-هدف-حقوق/

Translate this page

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه۲۴ فهرست مطالب -مبناي حقوق قدرت ...

جدا انگاری مبنا و منبع

www.hawzah.net/fa/Book/.../جدا-انگاری-مبنا-و-منبع

Translate this page

شاید با توجه به مطالبی که تاکنون گفته شده، تفاوت های بین مبنا و منبع آشکارگردیده ... در نظام های حقوقی مبانی و منابع اعتبار قواعد حقوقی اهداف نهایی و ارزش های ذاتی ...

دانلود مقاله مبنا و هدف حقوق - بانک مقالات فارسی

papersky.ir/download/52309/مقاله-مبنا-و-هدف-حقوق/

Translate this page

دانلود مقاله مبنا و هدف حقوق مقدمه درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در هيچ يك از مسائل اجتماعي بدين پايه بحث و گ.

تحقیق در مورد مبنا و هدف حقوق – بزرگترین مرجع دانلود فایل

file.chessrostami.ir/تحقیق-در-مورد-مبنا-و-هدف-حقوق/

Translate this page

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * &nbsp; فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) &nbsp;&nbsp; تعداد صفحه24 &nbsp; فهرست مطالب &nbsp; -مبناي حقوق ...

: حقوق عمومی و حقوق خصوصی - دانشنامه رشد

daneshnameh.roshd.ir › جامعه و علوم اجتماعی › حقوق

Translate this page

هدف قواعد حقوق عمومی حمایت از منافع جامه است: یعنی هدف حقوق خصوصی تامین نفع ... بنا بر این حقوق مدنی را نباید یکی از رشته های حقوق خصوصی دانست زیرا مبنای ...

دانلود متن کامل پایان نامه رشته حقوق با موضوع مبنا و هدف حقوق | مرجع ...

www.payanname.net/دانلود-متن-کامل-پایان-نامه-رشته...

Translate this page

در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود نمائید: مبنا و هدف حقوق درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان.

فایل یاب مبنا و هدف حقوق فايل ورد 22ص - فایل یاب

file-yab.ir/مبنا-و-هدف-حقوق-فايل-ورد-22ص/

Translate this page

Jun 11, 2016 - مبنا و هدف حقوق درباره مبنا و هدف قواعد حقوق اختلاف بسيار است, چندان كه مي توان گفت تا كنون در هيچ يك از مسائل اجتماعي بدين پايه بحث و گفتگو ...

مبنا و هدف حقوق هدف قواعد حقوق – حقوق و دولت – اصاف قاعده حقوقي اقسام حق

www.dociran.com/حقوق_و_فقه/مقالات/.../7009.aspx

Translate this page

Feb 12, 2011 - مقدمه : مبناي حقوق; مكتب حقوق فطري يا طبيعي; مفهوم حقوق فطري و تحول آن : الف. عصر مذهبي; ب : خردگرايي; ج : عصر تجربي; هدف قواعد حقوق; اهميت هدف ...

فلسفه حقوق - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../فلسفه_...

Translate this pagePersian Wikipedia

فلسفه حقوق دانشی میان‌رشته‌ای و شاخه‌ای از علوم فلسفه و حقوق است که در مورد مبانی و اهداف قواعد حقوقی و تمایزات آن‌ها از یکدیگر و تشخیص قواعد صحیح بحث می‌کند. ... قواعد حقوقی به منزله اموری مقدس و لازم‌الاجرا درآمدند، بحث در مورد فلسفه و مبنای ارزش ...

تخصصی حقوق و فقه - مبنا و ريشه ي حقوق از كجاست ؟

hoghough85.blogfa.com/post-557.aspx

Translate this page

رباره ي مبنا و هدف قواعد حقوق آراء و نظريات گوناگوني وجود دارد كاوش درباره ي اينكه حقوق و قانون بر چه مبنايي در جوامع بشري استوار است و هدف از قواعد آن چيست سابقه اي ...

تحقیق مبنا هدف حقوق | جستجو |

takdokhtar.ir/list/تحقیق++مبنا+هدف+حقوق.html

Translate this page

[ad_1] تنها فروشگاه فروش فایل لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*<span style="c [ad_2] از فروشگاه فایل 4رروش اینجا کلیک کنید تحقيق در مورد مبنا و هدف حقوق ...

پایه و مبنای حقوق عمومی چیست؟ - باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir/fa/news/.../پایه-و-مبنای-حقوق-عمومی-چیس...

Translate this page

Sep 15, 2014 - به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در حالی رئیس دیوان عدالت اداری بر گسترش حقوق عمومی تاکید دارند که در این حقوق، تنها هدف ...

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 515
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 515
  • بازدید ماه : 3,536
  • بازدید سال : 84,667
  • بازدید کلی : 1,386,392