loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 120 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 21 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26

در این مقاله از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأكید بر جنبة حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته شده است در ابتدا رژیم حقوقی دریاها و دریاچه ها از دیدگاه حقوق بین الملل تبیین و سپس وضعیت حقوقی دریای خزر بر مبنای قوانین بین المللی تحلیل شده است

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی

 

در این مقاله از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأكید بر جنبة حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته شده است. در ابتدا رژیم حقوقی دریاها و دریاچه ها از دیدگاه حقوق بین الملل تبیین و سپس وضعیت حقوقی دریای خزر بر مبنای قوانین بین المللی تحلیل شده است. از آنجا كه معاهدات، نقش مهمی در تعیین رژیم حقوقی یك دریاچه دارند، معاهدات مربوط به دریای خزر از گذشته تا امروز را مرور كرده ،به علل ناكارآمدی معاهدات سابق پرداخته و در پایان، موضع كشورهای ساحلی، در مورد رژیم حقوقی این دریا بررسی شده است.

1ـ خصوصیّات جغرافیایی، اقتصادی و تاریخی دریاچة خزر

خزر بزرگترین دریاچه دنیاست[1]؛ آبراه طبیعی به دریاهای آزاد و یا اقیانوسها ندارد و فقط از طریق كانالهای ایجاد شده بر رودخانه ولگا، به دریای سیاه متصل می شود.دریاچه خزر به لحاظ موقعیت جغرافیایی و رویدادهای تاریخی، اسامی مختلفی داشته است. قدیمی ترین نام آن، «هیركانا» بوده كه بعداً به اسامی دیگری چون «آبسكون»، «دریای طبرستان»، «دریای قزوین»، «دریای دیلم»، «دریای گرگان»، «دریای ساری» و «دریای مازندران» تغییر نام داده است. اروپاییان به دلیل همجواری قوم «كاسپی» با این دریاچه، آن را «دریای كاسپین»[2] نامیده اند. اكنون رایج ترین نام این دریاچه، «دریای خزر» است كه به علّت سكونت قوم «خزر» در كنار آن، بدین نام خوانده می شود.[3]

دریاچة خزر ابعادی به طول 1205 تا 1280 كیلومتر و عرض 202 تا 554 كیلومتر دارد. وسعت آن نیز از 371000 تا 463244 كیلومتر مربع متغیر بوده است[4]. مجموع سواحل خزر حدود 6379 كیلومتر است كه 640 كیلومتر آن، به ایران تعلق دارد. عمق این دریاچه به طور متوسط 180 متر است، ولی در عمیق ترین نقاط به 980 متر نیز می رسد. سطح آب دریای خزر، 28 متر پایین تر از سطح آبهای آزاد است. همچنین به دلایلی چون تبخیر زیاد، یك جریان چرخشی بر خلاف جهت عقربه های ساعت در این دریاچه وجود دارد. این دریاچه دارای جزایر بسیاری است كه همه به صورت فلات شنی بوده و محل مناسبی برای زندگی مرغان دریایی محسوب می شوند. شبه جزیره میانكاله در نزدیكی بندر تركمن و جزیره غازیان در بندر انزلی از آن جمله اند. در شرق خزر خلیجی به نام خلیج قره بغاز قرار دارد كه هیچ رودی به آن نمی ریزد و به همین دلیل میزان تبخیر آن بسیار بالا بوده تا حدی كه سطح آن حدود 4 متر از سطح دریاچه خزر پایین تر است؛ لذا همیشه آب به سوی آن جریان دارد. چندی پیش روسها به بهانه تنظیم سطح آب دریای خزر، دهانه این خلیج را مسدودكردند كه باعث پیشروی آب به اراضی كشورهای ساحلی تا حدود 32000 كیلومتر مربع و بالا آمدن آب دریاچه به اندازه 2 متر شده ،همچنین این امر باعث ویران شدن بنادر، تأسیسات صنعتی، اراضی كشاورزی وزمینهای ساحلی در اطراف دریای خزر شده است . در سواحل ایران نیز پیشروی آب حدود 20 متر گزارش شده است.

به دلیل استفاده صنعتی و كشاورزی از آب رودخانه های جاری به دریای خزر، میزان غلظت نمك در این دریاچه بالا رفته تا حدی كه باعث نابودی برخی از گونه های آبزیان شده است[5].

در شمال دریای خزر در نزدیك سواحل قزاقستان، ذخایر نفتی با ظرفیت تقریبی 36 میلیارد بشكه وجود دارد. این در حالی است كه در همان محل حدود 600000 خوك آبی، 500000 پرنده بومی و 300000 پرنده مهاجر زندگی می كنند؛ آنجا محل تخم گذاری ماهیان خاویاری نیز هست. در جنوب دریای خزر نیز ذخایر عظیم نفتی وجود دارد، ولی متأسفانه به دلیل رعایت نكردن موازین زیست محیطی و افزایش میزان آلودگی حاصل از فاضلابهای صنعتی، حیات جانوری آن با خطر جدی روبروست.

2ـ رژیم حقوقی دریاچه خزر

1ـ2ـ رژیم حقوقی دریاها و دریاچه ها از دیدگاه حقوق بین الملل

تمیز دادن دریاها و دریاچه ها از هم، از دو منظر قابل بررسی است؛ زمین شناسان برای تفكیك میان دریا و دریاچه به معیارهایی چون میزان نمك موجود در آب، عمق، ظرفیت حیاتی جانداران، طریقه تشكیل و بالأخره وجود فلات قاره متوسل می شوند[6]. اما این تفكیك در حقوق بین الملل از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیست بلكه معیارهای دیگری وجود دارد. از جمله این معیارها كنوانسیون حقوق دریاها[7] است كه تمام دریاها و اقیانوسها را در بر می گیرد. حقوقی كه این كنوانسیون برای كشورهای مجاور دریاها به رسمیت می شناسد، عبارت است از حقوق مربوط به دریای سرزمینی[8]، منطقه نظارت، منطقه انحصاری اقتصادی[9] و بستر دریا كه به دو منطقه فلات قاره[10] و منطقه بین المللی اعماق تقسیم می شود. ماورای این مناطق، دریای آزاد به شمار می رود.

مطابق مفاد ماده 86 كنوانسیون 1982 حقوق دریاها، دریاها و دریاچه هایی كه محاط میان دو یا چند كشور باشند از جمله آبهای داخلی محسوب می شوند منوط به اینكه به دریای آزاد راهی نداشته باشند. این حكم تبعاتی دارد كه به آنها اشاره می شود:

 

1ـ در دریاهای بسته، آزادی دریانوردی وجود ندارد و قاعده عبور بی ضرر كشتی ها مصداق پیدا نمی كند. البته این قاعده استثناهایی هم دارد كه عبارت است از مواردی كه عهدنامه ها، راهكارهای دیگری را پیش بینی كرده و یا آزادی دریانوردی كشتی های دول ثالث در آن دریا، عرف محسوب شود. همچنین است اگر دولتهای ساحلی در قبال عبور بی ضرر كشتی های دول ثالث، سكوت اختیار كرده باشند. آزادی عبور كشتی های جنگی در زمان صلح نیز اگر به صورت اعطای یك امتیاز باشد، از موارد استثنا به شمار می رود.

2ـ رژیم حقوقی حاكم بر این دریاها و تعیین مرزهای آن تابع معاهدات دولتهای ساحلی است. در صورت اعمال حق تصرف توسط یكی از دولتها و عدم اعتراض دیگری به آن، برای آن دولت حق اعمال حاكمیت به وجود می آید. گروهی بر این عقیده اند كه به فرض نبودن معاهده ای در این زمینه فرض بر تساوی حقوق دول ساحلی دریاست.

3ـ حق انحصاری ماهیگیری و استفاده از منابع دیگر مثل نفت، فقط برای دول ساحلی وجود دارد و كشورهای غیرساحلی حق چنین بهره برداریها را ندارند.

4ـ حاكمیت انحصاری بر آن آبها نیز مختص به دولتهای ساحلی است، زیرا این آبها، آبهای آزاد نیستند و فقط دولتهای ساحلی حق اعمال حاكمیت را دارا هستند. این حاكمیت انحصاری شامل صلاحیت قانونگذاری و امور كیفری نیز هست. لازم به ذكر است كه در حقوق «كامن لا» صلاحیت قضایی و كیفری تنها وقتی در مورد كشتی های خصوصی قابل اعمال است كه جرم انجام شده، نظم عمومی و آرامش ساحلی را به هم بزند. در حالی كه در حقوق فرانسه، هر جا منافع دولت محلی ایجاب كند یا مسأله ربطی به خدمات پلیسی داشته باشد و یا جرمی توسط خدمه كشتی علیه بیگانگان، حتی در عرشه كشتی، رخ داده باشد، این صلاحیت توسط دولت ساحلی قابل اعمال است.[11]

اینها مواردی بودند كه دولت ساحلی نسبت به آنها حق انحصاری داشته و دیگران هیچ حقی نسبت به آنها ندارند. اما در مورد اینكه چه نوع دریاهایی مشمول كنوانسیون 1982 حقوق دریاها می شوند نیز بحث مفصلی وجود دارد.

ماده 122 كنوانسیون 1982 حقوق دریاها مقرر می دارد كه یك خلیج یا یك آبگیر و یا دریایی كه سواحل آن متعلّق به چند كشور باشد و به اقیانوس یا دریای دیگری حتی توسط یك مجرای باریك راه داشته باشد یا شامل تمامی یا بخش عمده ای از دریاهای سرزمینی و مناطق انحصاری اقتصادی دو یا چند كشور ساحلی گردد، دریای بسته و یا نیمه بسته خوانده می شود. همچنین ماده 123 همان كنوانسیون مقرر می دارد كه كشورهایی كه در حاشیه دریاهای بسته یا نیمه بسته قرار دارند با همدیگر در اعمال حقوق و در انجام وظایفشان، تحت مقررات كنوانسیون همكاری نمایند. بنابراین، اگر یك حوضه آبی مطابق مقررات كنوانسیون حقوق دریاها دریای بسته یا نیمه بسته خوانده شود، فقط توسط همین كنوانسیون قابل تحدید حدود و تقسیم است و اگر ویژگیهای آن مطابق موارد مندرج در ماده 122 نباشد، از شمول كنوانسیون خارج است. آنچه كه از خلاصه مذاكرات و همچنین روح حاكم بر كنوانسیون برداشت می شود، این است كه مواد 122 و 123 جهت محدود كردن كاربرد كنوانسیون به دریاهای معین، اضافه نشده، بلكه شناسایی اشكال مختلف دریا را مدنظر داشته است.

از آنجا كه كنوانسیون حقوق دریاها در مورد دریاچه ها كاربردی ندارد، چاره ای جز رجوع به رویه كشورها و اصول كلی حقوق بین الملل نیست. مطابق رویه بسیاری از كشورها و مطابق اصول كلی حقوق بین الملل، دریاچه ای كه با بیش از یك كشور هم مرز باشد، باید توسط موافقتنامه ای حاصل از توافق طرفین تقسیم شود. این تقسیم، گاه به صورت امتداد مرزهای خاكی صورت می گیرد و گاه با ترسیم خط میانه دریاچه. مواردی هم بوده است كه دریاچه ها به صورت مشاع باقی گذارده شده است.امّا رویه غالب كشورها این است كه دریاچه ها در امتداد مرز خشكی تقسیم شود. دریاچه های ویكتوریا، چاد و آلبرت از جمله آبهایی هستند كه با امتداد مرز خشكی كشورهای ساحلی تقسیم شده اند. در حالی كه دریاچه تانگانیكا با ترسیم خط میانه تقسیم شده است. تنها دریاچه ای كه به روش كاندومینیوم یا مالكیت مشترك اداره می شود، دریاچه ای است به نام «تی تی كاكا» كه در حاشیه كشورهای بولیوی و پرو قرار دارد.[12]

2ـ2ـ وضعیت دریاچه خزر با توجّه به كنوانسیون حقوق دریاها و تعیین رژیم حقوقی آن

اولین چیزی كه در تحلیل وضعیت دریاچه خزر نقش دارد، فهمیدن این مطلب است كه آیا «خزر» دریای بسته یا نیمه بسته به حساب می آید یا اینكه دریاچه است. نتیجه بحث آن است كه اگر «خزر» دریای بسته یا نیمه بسته محسوب شود، در تحدید حدود، تابع مقررات كنوانسیون حقوق دریاها خواهد بود و اگر دریاچه باشد، كنوانسیون حقوق دریاها در مورد آن جاری نیست و روش دیگری برای تعیین رژیم حقوقی آن باید اتخاذ شود. اینكه خزر مطابق تقسیمات زمین شناسی در چه گروهی از آبها قرار گیرد، تأثیری در بحث ما نخواهد داشت[13] و باید سعی در مقایسه وضعیت دریاچه خزر با مقررات كنوانسیون 1982 حقوق دریاها شود، زیرا تحلیل علمی آن ربطی به آنچه عملاً توسط دولتها جهت ایجاد نوعی توافق و اراده مشترك برای ساماندهی حقوق مربوط به دریاچه خزر اتخاد شده، نخواهد داشت. همانطور كه گفته شد، مطابق ماده 122 كنوانسیون حقوق دریاها، اگر دریایی میان چند كشور محاط باشد، در صورتی مشمول ضوابط كنوانسیون حقوق دریاها خواهد شد كه دارای یك آبراه طبیعی، حتّی یك رودخانه، به دریای آزاد یا اقیانوس باشد. یكی از موارد اختلاف در مورد دریاچه خزر همین آبراه است. هر چند كه در واقع چنین آبراهی وجود دارد، ولی گروهی معتقدند اتصال دریاچه خزر از طریق كانالهای رودخانه ولگا به آبهای آزاد، مجرایی طبیعی به شمار نمی رود، بلكه ساخته دست روسهاست. همچنین گفتیم كه بررسی اسناد تلخیص شده سومین اجلاس كنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها، نشان می دهد كه مواد 122 و 123 به عنوان كوششی در محدود نمودن كاربرد كنوانسیون به دریاهای معین نبوده، بلكه، به منظور شناسایی اشكال مشخص دریاها بوده است. پس می توان نتیجه گرفت كه خزر دریای بسته یا نیمه بسته نیست، بلكه دریاچه است، بنابراین، كنوانسیون حقوق دریاها در مورد آن قابل اعمال نخواهد بود. نكته دیگر این كه كشورهای ساحلی در اجلاس آلماتی صریحاً اعلام كردند كه خزر دریا نیست بلكه دریاچه است.

بر اساس اصول كلی حقوق بین الملل، رویه كشورها و نوشته های حقوقدانان برجسته، دریاچه هایی كه با بیش از یك كشور هم مرز هستند، می بایست توسط توافقنامه ای میان كشورهای ساحلی تقسیم شوند. پس برای تقسیم خزر نیز باید به توافقنامه های كشورهای ساحلی مراجعه كنیم. قبل از مطالعه و بررسی عهدنامه های مربوط به دریای خزر، لازم است به این نكته اشاره شود كه رژیم حقوقی دریای خزر باید شامل این موارد باشد: مرزهای آبی، حقوق مربوط به كشتی رانی، محیط زیست، شیوه حضور كشتی های جنگی و دیگر فعالیتهای نظامی، نحوه تقسیم منابع سطح و بستر دریا و.… تدوین یك رژیم حقوقی جامع، خواهد توانست اختلافات مربوط به حضور دول ساحلی و بیگانه در این دریا را حل نموده و مشكلات ناشی از استفاده سودجویانه از این دریا را رفع نماید.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی , رژیم حقوقی , دریای خزر , موضع كشورهای ساحلی , رژیم حقوقی دریای خزر , رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

 

Google

About 432,000 results (0.50 seconds) 

Search Results

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی

www.hawzah.net/fa/article/view/88861

Translate this page

در این مقاله از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأکید بر جنبة حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته شده است. در ابتدا رژیم حقوقی دریاها و دریاچه ها از دیدگاه ...

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی - مهمترین اخبار ایران و جهان

vista.ir/.../رژیم-حقوقی-دریای-خزر-و-موضع-کشورهای-...

Translate this page

در این مقاله از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأکید بر جنبهٔ حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته شده است. در ابتدا رژیم حقوقی دریاها و دریاچه ها از دیدگاه ...

رژيم حقوقي درياي خزر و موضع كشورهاي ساحلي(3) - راسخون

rasekhoon.net/.../رژيم%20حقوقي%20درياي%20خزر%...

Translate this page

3ـ موضع كشورهاي ساحلي درياچة خزر پيرامون رژيم حقوقي آن. 1ـ3ـ جمهوري اسلامي ايران. آنچه كه اكنون براي ايران غنيمت شمرده مي شود فسخ معاهده گلستان و تركمانچاي، ...

رژیم حقوقی دریای خزر - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../رژیم_حقو...

Translate this pagePersian Wikipedia

Jump to ۷ جلوگیری از حضور دولت‌های غیر ساحلی در دریای خزر‎ - این موضوع بنظر نمی رسد که بخشی از کنوانسیون آتی دریای خزر را تشکیل بدهد ... یکی استاد تاریخ روسیه در آمریکا می گوید: "اگر این دو کشور تصمیم بگیرند که بدون ...

رژیم حقوقی دریای خزر، چالش‌ها و چشم‌اندازها - دیپلماسی ایرانی

www.irdiplomacy.ir/.../رژیم+حقوقی+دریای+خزر،+چال...

Translate this page

دیپلماسی ایرانی: لاینحل ماندن رژیم حقوقی دریای خزر (1) ازجمله خروجی های فروپاشی ... نظامی کماکان موضوع تعیین رژیم حقوقی جامع درباره کشورهای ساحلی دریای خزر ...

مرکزتحقیقات استراتژیک- گزارش راهبردی - رژیم حقوقی دریای خزر - ir.csr.

www.csr.ir/departments.aspx?abtid=06...49...

Translate this page

موضوع : حقوق بین‌الملل. چکیده با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و تشکیل کشورهای جدید در منطقة ساحلی دریای خزر، تعریف رژیم حقوقی این دریا از بحث‌انگیزترین ...

رژيم حقوقي درياي خزر چيست؟ - باشگاه خبرنگاران جوان

www.yjc.ir/fa/news/.../رژيم-حقوقي-درياي-خزر-چيست

Translate this page

موضوع اصلی مذاکرات پنج جانبه مربوط به رژیم حقوقی و همچنین رایزنی‌های ایران با ... همچنین ایران اعتقاد دارد که دریای خزر صرفا متعلق به کشورهای ساحلی آن است و به ...

سهم ایران از دریای خزر چقدر است؟ + تصاویر و فیلم - مشرق

www.mashreghnews.ir/.../سهم-ایران-از-دریای-خزر-چقد...

Translate this page

Apr 23, 2014 - آیا ابتکار عمل تعیین رژیم حقوقی دریای خزر از دست ایران خارج شده و در ... با داشتن موضع حقوقی متفاوت، در میان کشورهای ساحلی به کلی تنها مانده و ...

رژيم حقوقي درياي خزر

www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...

Translate this page

كلمات كليدي : رژيم حقوقي درياي خزر، حقوق بين الملل، درياي خزر، جمهوري اسلامي ايران، ... [5] همچنین مادهی 74 همین کنوانسیون در مورد فلات قاره، توافق کشورهای ساحلی را دارای .... جمهوری اسلامی ایران بر موضوع تصمیمگیری و حل و فصل مسایل دریای خزر بر ...

تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در گرو موضع روسیه - فرارو

fararu.com/.../تعیین-رژیم-حقوقی-دریای-خزر-در-گرو...

Translate this page

Sep 29, 2014 - جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که با توجه به حقوق بین المللی، رویه جهانی، ویژگی های خاص دریای خزر و مشاهده عزم دیگر کشورهای ساحلی برای ...

یران روسیه را نسبت به توازن در تعیین سرنوشت خزر ترغیب کند ...

eslahatnews.com/.../ایران-روسیه-را-نسبت-به-توازن-د...

Translate this page

نشست اخیر وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خرز در آستانه، امیدها را هم برای حل و ... نظامی کماکان موضوع تعیین رژیم حقوقی جامع درباره کشورهای ساحلی دریای خزر ...

تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در گرو موضع روسیه - خبرآنلاین

www.khabaronline.ir/detail/378018/weblog/soleimani

Translate this page

Sep 29, 2014 - تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در گرو موضع روسیه ... وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی خزر در این نشست متن بیانیه سیاسی اجلاس سران را نهایی خواهند ...

[PDF]ﺩﺭﻳﺎﻱ ﺧﺰﺭ ﻲ ﺮ ﺗﺤﻮﻻﺕ ﺭﮊﻳﻢ ﺣﻘﻮﻗ ﻴ ﺑﻪ ﺳ ﻲ ﺮﺍﻧ ﻳ ﻧﮕﺎﻩ ﺍ - دانشگاه تهران

https://jcep.ut.ac.ir/article_27225_636f4d2c7a0d53dc...

Translate this page

by لو - ‎2008

ﺧﺰر، ﺗﻮﺟﻪ ﺧﺎص ﺑﻪ ﻣ. ﺋﺴﺎ. ﻞ و ﺗﺤﻮﻻت. آن ﺑﻪ ﻋﻨﻮان. ﻣﻮﺿﻮﻋ. ﻲ. ﻣﻬﻢ و ﺑﺎ اوﻟﻮﻳﺖ در دﺳﺘﻮر ﻛﺎر ﺗﺼﻤﻴﻢ .... ﺧﺰر. و ﻧﻤﺎﻳﺎن ﺷﺪن اﺧﺘﻼف ﻧﻈﺮ ﺑﻴﻦ ﻛﺸﻮرﻫﺎ. ي. ﺳﺎﺣﻠ. ﻲ. در ﺧﺼﻮص رژﻳﻢ ﺣﻘﻮﻗ. ﻲ. ﺣﺎﻛﻢ ﺑﺮ. آن.

موضوع : بررسی تطبیقی رژیم حقوقی بزگترین دریاچه های ... - خلیج فارس

parssea.org/?p=2106

Translate this page

موضوع : بررسی تطبیقی رژیم حقوقی بزگترین دریاچه های جهان و دریای خزر /کسپین/نام ... بزرگترین دریاچه های جهان عبارتند از 1- دریاچه مازندران که کشورهای ساحلی آن ...

پایان نامه رشته حقوق با موضوع رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ...

wikipost.ir/?p=8906

Translate this page

Jul 21, 2016 - در این پست می توانید متن کامل پایان نامه رشته حقوق با موضوع رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی را با فرمت ورد word دانلود نمائید:.

قصه ناتمام رژیم حقوقی دریای خزر - بازتاب 24 - پایگاه خبری بازتاب 24

baztabnews24.ir/search/?q...رژیم+حقوقی+دریای+خزر

Translate this page

هفت موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر بین الملل > دیپلماسی - واحد مرکزی خبر ... رژیم حقوقی حاکم بر دریای خزر باید متضمن منافع تمامی کشورهای ساحلی باشد.

هفت موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر - مجله خبر 24

www.khabar24.tk/search/?...موضوع...رژیم+حقوقی+در...

Translate this page

به گزارش مشرق، چهل و پنجمین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر با حضور معاونین وزرای خارجه کشورهای ساحلی این دریا در محل ساختمان ...

عوامل موثر در عدم تعيين خطوط مرزي دريايي کشورهاي ساحلي درياي خزر

fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=144575

Translate this page

by اطاعت جواد

در اين مقاله کوشش مي شود با رويکرد توصيفي – تحليلي، موضع گيري هاي کشورهاي ساحلي درياي خزر در مورد رژيم حقوقي اين دريا پس از فروپاشي شوروي بررسي شود و ...

هفت موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر باقی مانده است

www.iribnews.ir/.../هفت-موضوع-درباره-رژیم-حقوقی-د...

Translate this page

Jul 13, 2016 - در حاشیه اجلاس نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر؛. هفت موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر باقی مانده است. معاون آسیا اقیانوسیه وزیر خارجه ...

معرفی کتاب "جستارهایی پیرامون مسایل دریای خزر" - صدای ایران

sedayiran.com/.../معرفی-کتاب-جستارهایی-پیرامون-م...

Translate this page

Jul 27, 2016 - بهره دوم دربرگیرندۀ مجموعه‌ای از مقاله¬ها در مورد رژیم حقوقی دریای خزر است. در هر یک از این نوشتارها، بررسی موشکافانه موضع یکی از کشورهای ساحلی ...

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی | کمپ ایران

campiran.ir/محصول-7602-رژیم-حقوقی-دریای-خزر-و-م...

Translate this page

مقاله با عنوان رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی در فرمت ورد در ۲۷ صفحه و شامل مطالب زیر می ... ۳ـ موضع كشورهاي ساحلي درياچة خزر پيرامون رژيم حقوقي آن

ابعاد حقوقی رژیم دریای خزر - سایت خبری تحلیلی تابناك|اخبار ایران و ...

www.tabnak.ir › صفحه نخست › سياسي

Translate this page

Apr 23, 2014 - این اختلاف نظرها و تغییر مواضع و دیدگاه‌های کشورهای مختلف ساحلی در ... موضع آنها در ارتباط با رژیم حقوقی دریای خزر چه تفاوتی با موضع ایران دارد؟

حقوق بین الملل عمومی علامه طباطبایی - تحدید حدود دریای خزر از منظر حقوق ...

www.yaserziaee.blogfa.com/post-248.aspx

Translate this page

... جامع در خصوص رژیم حقوقی دریای خزر به تصویب سران پنج کشور ساحلی این دریاچه برسد. مهمترین موضوع مربوط به دریای خزر در حال حاضر تحدید حدود دریای خزر است.

Fars News Agency : 7 موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر باقی مانده است

www.farsnews.com/printable.php?...

Translate this pageFars News Agency

Jul 13, 2016 - رحیم‌پور در حاشیه اجلاس نمایندگان پنج کشور ساحلی دریای خزر: 7 موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر باقی مانده است معاون آسیا اقیانوسیه وزیر خارجه ...

کدام کشور در حوزه دریای خزر نیست ؟ قزاقستان

www.fastcamp.ir/news/37622

Translate this page

هفتمین اجلاس مشترک مدیران بنادر کشورهای ساحلی حوزه دریای خزر افزود: میزان … دریای خزر به‌وسیله .... رژيم حقوقي درياي خزر و موضع كشورهاي ساحلي – حقوقی وامور …

ایران روسیه را نسبت به توازن در تعیین سرنوشت خزر ترغیب کند - ایلنا

www.ilna.ir/.../392937-ا...

Translate this pageIranian Labour News Agency

Jul 23, 2016 - نشست اخیر وزرای امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خرز در آستانه، امیدها را هم برای ... موضوع تعیین رژیم حقوقی جامع درباره کشورهای ساحلی دریای خزر ...

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی - ایران دانشجو

irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/17046

Translate this page

4 days ago - در این مقاله از دو دیدگاه حقوقی و تاریخی (با تأكید بر جنبة حقوقی) به بررسی رژیم حقوقی دریای خزر پرداخته شده است. در ابتدا رژیم حقوقی دریاها و ...

فریادگر - سهم ایران از دریای خزر چه میزان است؟

www.faryadgar.com/vdcgxt9w.ak97z4prra.html

Translate this page

... خزر، تعریف جدیدی از رژیم حقوقی دریای خزر همواره مورد چالش کشورهای ساحلی بوده ... از چند سال پیش که موضوع دریای خزر مطرح شده، این امر مهم بوده ‌که کشورهای حاشیه ...

[PDF]رژیم حقوقی دریای خزر و چهارمین نشست سران کشورهای حاشیه آن

ekteshaf.nioc.ir/.../mousavi-A-10-138-1327-2b9bf79....

Translate this page

تعیین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در. نشس ت فعلی، به مهمترین موضوع که همان. تعیین رژیم حقوقی ... نشست سران کشورهای ساحلی خزر با هدف. تعیین رژیم ...

وزیر خارجه قزاقستان: خیلی به اتمام رژیم حقوقی خزر نزدیک هستیم

donya-e-eqtesad.com/.../1077460

Translate this pageDonya‑e‑Eqtesad

Jul 13, 2016 - وزیر خارجه قزاقستان در پایان اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر در استانه گفت ... خارجه ساحلی دریای خزر در جمع خبرنگاران تاکید کرد که رژیم حقوقی دریای ... اعتماد و احترام متقابل همکاری می کنند و هیچکس به این موضوع شک ندارد.

یک گام برای حل معضل 22 سال تعیین رژیم حقوقی دریای خزر - شفاف

www.shafaf.ir/.../یک-گام-برای-حل-معضل-22-سال-تعی...

Translate this page

از زمان فروپاشی شوروی در آذر ماه 1370 موضوع تعیین تکلیف برای رژیم حقوقی جامع در باره کشورهای ساحلی دریای خزر در سطح مقام های دولتی پنج کشور ایران ، روسیه ...

خبرگزاری تسنیم - روسیه: کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در مراحل ...

www.tasnimnews.com/.../روسیه-کنوانسیون-رژیم-حق...

Translate this page

Jul 12, 2016 - تدوین رژیم حقوقی جدید دریای خزر یکی از مهم ترین مسائل پنج کشور حاشیه این دریا پس ... دومین نشست سران کشورهای ساحلی خزر نیز مهرماه 1386 در تهران برگزار شد که در آن همکاری ... تغییر موضع اردوغان در پرونده سوریه مجانی نیست.

رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی - فایل فوریفایل فوری

filefori.ir/رژیم-حقوقی-دریای-خزر-و-موضع-کشورهای-...

Translate this page

مقاله با عنوان رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی در فرمت ورد در ۲۷ صفحه و شامل مطالب زیر می باشد: رژيم حقوقي درياي خزر و موضع كشورهاي ساحلي۱ـ ...

بررسی رژيم حقوقي درياي خزر و موضع كشورهاي ساحلي از ديدگاه حقوقي و ...

docz.ir/بررسی-رژيم-حقوقي-درياي-خزر-و-موضع-كشو...

Translate this page

بهترین سایت خرید فایل آماده 2ـ رژيم حقوقي درياچه خزر ۱ـ۲ـ رژيم حقوقي درياها و درياچه ها از ديدگاه حقوق بين الملل تميز دادن درياها و درياچه ها از هم، از دو منظر قابل بررسي ...

ایراس - "گره كور در رژيم حقوقي درياي‌ خزر" - صفحه نخست

irasnews.ir/vdcgqw9x.ak97w4prra.html

Translate this page

مدت‌هاست‌ در مورد رژيم‌ حقوقي‌ درياي‌ خزر بحث‌هايي‌ صورت‌ گرفته‌ و اظهارنظرهايي‌ مي‌شود. ... رژیم حقوقی دریای خزر نيز با حضور مقامات ۵ کشور ساحلی این دریا در روزهاي دوم و ... از موضع آذربایجان و قزاقستان حمایت کردند و حتی از تقسیم بستر پيروي کردند.

[PDF]الملل: درياي خزر و حقوق بين

www.cilamag.ir/article_18075_b9ea55c4cd8932038e9b0bd32052e662.pdf

درياي خزر و رژيم كندومينيوم در حقوق بين. الملل: ... بررسي عملكرد كشورهاي سـاحلي دريـاي خـزر بـا پيـروي ..... ﻣﻮﺿﻊ ﻓﺪراﺳﯿﻮن روﺳﯿﻪ درﺧﺼﻮص رژﯾم ﺣﻘـﻮﻗي درﯾـﺎي ﺧـﺰر، ﺑـﻪ. ﺗﺎرﯾﺦ.

ظریف: رژیم حقوقی دریای خزر باید پاسخگوی نیازهای کشورهای ساحلی باشد

www.entekhab.ir/.../ظریف-رژیم-حقوقی-دریا...

Translate this pageEntekhab

ظریف: رژیم حقوقی دریای خزر باید پاسخگوی نیازهای کشورهای ساحلی باشد ... محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: رژیم حقوقی دریای خزر به شیوه ای .... مسلح با فتح‌الله گولن خبردار شده بودند / رسانه های ترکیه موضع ایران را بازتاب ندادند.

سایت خبری تحلیلی دیدبان روسیه - جستارهایی پیرامون مسائل دریای خزر

www.russiaviewer.com/.../جستارهایی-پیرامون-مسائل-...

Translate this page

بهره دوم دربرگیرندۀ مجموعه‌ای از مقاله‌ها در مورد رژیم حقوقی دریای خزر است. در هر یک از این نوشتارها، بررسی موشکافانه موضع یکی از کشورهای ساحلی در مورد رژیم حقوقی ...

تاخیر پنج‌ماهه و اکنون عجله برای تعیین رژیم حقوقی خزر - رادیو فردا

www.radiofarda.com/...sea_countries_regi...

Translate this pageRadio Farda

اجلاس دوروزه معاونین وزارت خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر روز ۶ اردیبهشت‌ماه برای مذاکره پیرامون معاهده تعیین رژیم حقوقی دریای خزر در باکو آغاز شد. ... امروز» گفته بود که موضع ترکمنستان به آذربایجان، روسیه و قزاقستان نزدیک شده است و در صورتی ...

culture - رژيم حقوقي درياي خزر

cultur.blogfa.com/post-413.aspx

Translate this page

يكي از پيچيده‌ترين مسائل اقتصادي سياسي كنوني منطقه وجهان، موضوع درياي خزر و ... اولين مسأله هم در باب تعيين رژيم حقوقي درياي خزر مشخص كردن اين نكته است كه ... اقتصادي دو يا چند كشور ساحلي گردد، درياي بسته و يا نيمه بسته خوانده مي‌شود.

رژیم حقوقی دریای خزر در معاهدات 1921 و 1940 ایران و شوروی

www.nedalat.ir/post-326.aspx

Translate this page

دکتر بهمن آقایی، «رژیم حقوقی دریای مازندران»، مجموعة مقالات حقوق بین الملل دریاها و ... دریای خزر که در ساحل چندین کشور قرار دارد، ممکن است موضوع مناسباتی شود که ...

هفت موضوع درباره رژیم حقوقی دریای خزر - خبر 24

www.khabar-24.com/search/?...موضوع...رژیم+حقوقی...

Translate this page

به گزارش مشرق، چهل و پنجمین اجلاس گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر با حضور معاونین وزرای خارجه کشورهای ساحلی این دریا در محل ساختمان ...

ارتباطات و مسائل بین المللی - تقسیم خزر در حاشیه

melal.mihanblog.com/post/2

Translate this page

چرا كه تعیین رژیم حقوقی خزر در حال حاضر با منافع ملی تمامی كشورهای ساحلی ... نیز موضع گیری های اخیر برخی از كشورهای ساحلی مشخص می شود ظاهراً تقسیم دریای خزر ...

تعاملات و تقابلات ايران و روسيه در مورد رژيم حقوقي جديد درياي خزر - ایراس

www.iras.ir/vdchvvni.23nkidftt2.html

Translate this page

كشورهاي ساحلي در وهله اول به دنبال منافع ملي خود در تدوين رژيم حقوقي درياي خزر ... مساله مشخص كردن ذخاير زيرزميني در خزر در شرايط جديد، كليد شكل‌گيري موضع ايران ...

راه‌کارهای تعیین تکلیف مسئله رژیم حقوقی دریای خزر/رژیم حقوقی نباید ...

www.icana.ir/Fa/News/303562

Translate this page

Jul 15, 2016 - شفیعی با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی خزر تشریح ... در شرایط کنونی مسئله رژیم حقوقی دریای خزر به عنوان یک موضوع مهم و ...

بازخوانی پرونده حقوقی دریای خزر - انجمن علمی رشته حقوق

h-saeinpnu.blogfa.com/post-320.aspx

Translate this page

درباره رژیم حقوقی دریای خزر بسیار گفته اند و نوشته اند، لذا این نوشتار تنها در پی ... لکن این دو کنوانسیون موضوع دریاهای محصور در خشكی را، بررسی نكرده است. ... و مشترك دانستن این دریا مابین كشورهای ساحلی منافع اقتصادی ایران در دریای خزر را ...

قفقاز - معرفی اثر جدید دکتر الهه کولایی: «جستارهایی پیرامون دریای خزر»

www.ccsi.ir/vglbgzb8.rhbf5rquu8ipr.l.html

Translate this page

بهره دوم دربرگیرندۀ مجموعه‌ای از مقاله‌ها در مورد رژیم حقوقی دریای خزر است. در هر یک از این نوشتارها، بررسی موشکافانه موضع یکی از کشورهای ساحلی در مورد رژیم حقوقی ...

521 پروژه آماده بررسی و مطالعه رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ...

https://selz.ir/.../17453916-521-پروژه-آماده-بررسی-و-م...

Translate this page

521 پروژه آماده بررسی و مطالعه رژیم حقوقی دریای خزر و موضع کشورهای ساحلی 35 صفحه فایل ورد word محدوده قیمت از 2750 تومان از فروشگاه بهترین سایت خرید پروژه, ...

روسیه: مذاکرات کشورهای ساحلی خزر در مسکو مثبت بود - Sputnik فارسی

ir.sputniknews.com/russia/20160612/1585663.html

Translate this page

Jun 12, 2016 - ... نشست آتی گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در ... نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در مسکو ...

روزنامه ایران_ چهارمین نشست سران حوزه خزر

iran-newspaper.com/Newspaper/BlockPrint/31823

Translate this pageIran

Sep 29, 2014 - سه نشست پیشین سران کشورهای ساحلی دریای خزر در ترکمنستان، تهران و ... اکنون محل اختلاف 5 کشور ساحلی واقع شده تا تعیین نهایی رژیم حقوقی جدید ... 2000 به بعد به سمت مواضع آذربایجان و قزاقستان که از مخالفان سهم 20 درصدی ...

Searches related to رژیم حقوقی دریای خزر و موضع كشورهای ساحلی

 

تقسیم دریای خزر

 

سهم ایران از دریای خزر در زمان شاه

 

رژیم حقوقی دریای خزر+pdf

 

تقسیم دریای خزر احمدی نژاد

 

مقاله رژیم حقوقی دریای خزر

 

طول دریای خزر

 

سهم ایران از دریای خزر چقدر است؟

 

رژیم حقوقی خلیج فارس

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 273
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 850
  • باردید دیروز : 1,456
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 4,064
  • بازدید ماه : 4,064
  • بازدید سال : 105,547
  • بازدید کلی : 1,407,272