loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 156 شنبه 23 مرداد 1395 نظرات (0)

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 68

در جوامع روابط اجتماعی گوناگونی وجود دارد و حقوق ، به مفهوم مجموعه ای از قواعد ، بر تمامی این روابط حکومت می نماید اما هر نوع رابطه مستلزم مقرارت ویژه ای است

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری

 

مقدمه

در جوامع روابط اجتماعی گوناگونی وجود دارد و حقوق ، به مفهوم مجموعه ای از قواعد ، بر تمامی این روابط حکومت می نماید. اما هر نوع رابطه مستلزم مقرارت ویژه ای است. حقوق عمومی نیز ناظر به نوعی از روابط اجتماعی است که بین اشخاصی که قدرت را در دست دارند و اشخاصی که اطاعت می نمایند برقرار می گردد. بنابراین حقوق عمومی، به تمامی روابط سیاسی، اداری  ومالی که بین دولت و شهروندان وجود دارد حکومت می کند. بنابراین حقوق عمومی بر روابطی حکومت می نماید که طرفین آن خصوصیتی نابرابر دارند و این خود ماهیت حقوق عمومی را مشخص می نماید. در حقیقت یک طرف این رابطه قوای سیاسی یا اداری کشور قرار دارند که ماموریت مربوط به نفع عمومی را عهده دار بوده واز قدرت سیاسی برخوردارند و از طرف دیگر، اشخاص خصوصی که از منافع خصوصی خود دفاع می نمایند. این عدم توازن آشکار به طور غیر قابل اجتنابی بر تنظیم حقوقی این روابط موثر است. قواعد حقوقی عمومی جدا از قواعدی که در حقوق خصوصی معتبر باشند( قواعد عام) و ناظر به روابط بین اشخاص خصوصی است به عنوان قواعد خاص شمرده می شوند. مفهوم حقوق عمومی، بدین ترتیب خصوصیت خود را در وجود قواعدی می یابد که با قواعد عام در تعارض یا با آن متفاوت است.

در هر حال باید تضمینی وجود داشته باشد که دولت فراتر از قانون یا قواعد مربوط حقوقی عمل ننماید و اشخاص خصوصی بتوانند از طریق مراجع صالح، عند الاقتضا ضمانت اجراهای لازم را اعمال نمایند. در این خصوص، علی الاصول دو طریق یعنی طریق اداری و طریق قضاوتی، قابل بررسی است:

طریق اداری در این خلاصه می شود که اشخاص خصوصی برای جبران ( اشتباهات) ارتکابی موسسه یا مسئول مربوط ، به مسئول مافوق او که معمولاً آگاه تر نیز می باشد مراجعه نمایند.

طریق قضاوتی، مراجعه به قاضی در جهت اعلام غیر قانونی بودن تصمیم مورد شکایت است. این قاضی اقدام به بررسی قانونی یا غیر قانونی بودن تصمیم مورد شکایت می نماید و تصمیم او که قضاوتی است، دارای اعتبار امر قضاوت شده خواهد بود. بنابراین، در این طریق (حکومت شونده) ناچار است به مراجع صالح قضاوتی مراجعه نمایند.

برای رسیدگی به دعاوی علیه نهادهای کشور و دولت، امروزه در اغلب کشورها یکی از دو روش انگلیسی و فرانسوی پذیرفته شده است. در روش انگلیسی، دعاوی مردم با نهادهای اداری یا اداره با اداره بر اساس همان مقررات و آیین ها و بنابراین در همان مراجعی رسیدگی می شود که برای سایر دعاوی پیش بینی شده و در نتیجه مرجع مستقلی تاسیس نگردیده است. این روش در انگلستان و کشورهایی که نظام رسیدگی به دعاوی مزبور مراجعی پیش بینی شده اکه از مراجع قضایی متمایز بوده و بر اساس آیین ها و مقررات خاصی به امور داخل در صلاحیت خود رسیدگی می نمایند.

در ایران ، از آغاز پیروزی انقلاب مشروطه برای اداره کشور، قوانین غرب به ویژه قوانینی فرانسوی و کشورهای فرانسه زبان، سرمشق بوده و بنابراین در خصوص دعاوی مردم با نهادهای کشوری و دولت همین طرز تفکر وجود داشته است.

در حقیقت بسیاری از مشروطه خواهان از آغاز پیروزی انقلاب مشروطه که از روش های استبدادی سازمان های اداری پیش از انقلاب خاطره های بد داشتند می کوشیدند تا با وضع قوانین و نیرومند ساختن قوه ی قضاییه از خودکامگی قدرت حاکم (اداره) و قدرت بی حد و مرزش جلوگیری کنند. نمونه ی انقلابیون مشروطه، نظام اداری و قضایی فرانسه و نهاد ( شورای دولتی)(conseild 'etat) بود.

البته سیری در تاریخ ایران وجود مرجع یا مقاماتی را اثبات می نماید که از جمله به طور مشخص وظایف آنها گرفتن شکایاتی بود که مردم علیه مقامات عالیه همچون والیان و بیگلربیگیان و امرای عظام و مقربان سلطنت مطرح می نمودند. در حقیقت صدر عامه در عهد صفویه، این شکایات را دریافت نموده و آنها را به عرض شاه رسانده و کسب تکلیف می نمود. سیاست مدار خادم، صالح و نامی ایران ، امیر کبیر نیز در تشکیل ( دیوان خانه ی عدالت) که از جمله ی وظایف او دادخواهی مردم علیه دولت بود همت گماشت.

در عهد ناصر الدین شاه، پس از قتل امیر کبیر نیز اگرچه دعاوی مردم علیه یکدیگر، علی الاصول در محضر حکام شرع مورد رسیدگی قرار می گرفت اما مردم شکایات خود علیه عمال حکومت را در صندوقی که (صندوق عدالت) نام داشت و در مراکز ایالات مستقر می گردید می انداختند.

بنابراین مردم هر زمان که علیه عمال حکومت تظلمی داشتند دعاوی شان را به صندوق عدالت سپرده و منتظر حکم مربوط می شدند.

 

گفتار 1

مروری بر سیر تشکیل دیوان عدالت اداری

نخستین تاسیسی که به نظر ما در ایران شباهت به مرجعی اداری داشت در« قانون تشکیلات وزارت مالیه ی کل مملکت ایران» مصوب 21 رجب 1333 به وجود آمد و موسوم به «اداره ی محاکمات مالیه» بود. «احکام» این تاسیس بیشتر به گزارش شبیه بود که به وزیر مالیه ی وقت تسلیم و در صورت امضای وی قطعی و اجرا می گردید. سپس در « قانون راجع به دعاوی بین اشخاص و دولت» مصوب 12 آبان ماه 1309 مرجعی به نام محاکمات مالیه ( دیوان دادرسی دارایی) پیش بینی گردید. به موجب ماده 1 نظام نامه ی « اصول تشکیلات دیوان محاکمات مالیه» مصوب فروردین ماه 1310 ، دیوان مزبور در مرکز تشکیل (ماده 1) و مرکب از دو شعبه ی بدوی و یک شعبه ی تجدید نظر و مدعی عمومی و دفتر بود. هر یک از شعب از رئیس و  دو عضو اصلی و یک عضو علی البدل تشکیل می گردد. محکمه ی مالیه مرکب از یک نفر رئیس و دو عضو و یک عضو علی البدل بوده (ماده 16 قانون مزبور) و رئیس آن بر اساس ماده 4 قانون مزبور به پیشنهاد وزیر مالیه و تصویب هیئت وزرا و با فرمان شاه منصوب می گردید. وظیفه ی محکمه ی مالیه رسیدگی به تظلماتی بود که افراد مردم از تجاوزات ادارات و مامورین مالیه می نمودند.( ماده 30 قانون مزبور)

محکمه ی مزبوره پس از رسیدگی به شکایات راپرت خود را به وزیر مالیه می دهد و راپورت های مزبوره پس از امضای وزیر مالیه قطعی شده به موقع اجرا گذاشته می شود.

تشکیل مرجع اداری ، به مفهوم دقیق کلمه، با الهام از حقوق فرانسه و به تقلید از شورای دولتی کشور مزبور، بالاخره در « قانون راجع به شورای دولتی» در سال 1339 شمسی به تصویب مجلسین شورای ملی وقت و سنا رسید. اما این قانون هیچ گاه به مرحله ی اجرا در نیامد  تا اینکه در اصل 173 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دستور تشکیل مرجعی تحت عنوان دیوان عدالت اداری صادر و بر این اساس قانون « دیوان عدالت اداری» در بهمن ماه 1360 تصویب گردید.

173 دیوان عدالت اداری را می توان تنها مرجع عمومی اداری و در عین حال عالی ترین مرجع اداری ایران دانست. دیوان عدالت اداری ، با این نام برای نخستین بار در اصل 173 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی گردید. به موجب این اصل « به منظور رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مامورین یا واحد ها یا آیین نامه های دولتی و احقاق حقوقی آنها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه ی قضاییه تاسیس می گردد.

حدود اختیارات و نحوه ی عمل این دیوان را قانون، تعیین می کند.

 

 

گفتار 2

تشکیل دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت ادار در تهران مستقر و در حال حاضر، دارای بیست و پنج شعبه می باشد. هر شعبه از یک رئیس یا عضو علی البدل تشکیل می شود. رئیس یا عضو علی البدل هر شعبه ی دیوان، در هر مورد که نیاز به مشاور داشته باشند، از رئیس دیوان درخواست مشاور می نمایند. و رئیس دیوان مکلف است یک مشاور به شعبه معرفی کند. در این صورت رای رئیس شعبه پس از کسب نظر کتبی مشاور انشا می شود.

رئیس شعبه ی اول سمت ریاست کل دیوان را دارا بوده و می تواند به تعداد لازم معاون و مشاور داشته باشد. رئیس کل دیوان می تواند بعضی از اختیارات خود را به معاونین واگذار نماید.

روسا، اعضای علی البدل و مشاوران دیوان عدالت اداری باید ایرانی، عادل، مومن، متقی، عملاً نسبت به موازین اسلامی متعهد، به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار، به حسن اخلاق و امانت معروف بوده و توانایی انجام کار قضایی را داشته و اعتیاد به مواد مخدر نداشته و به مجازات های اداری یا انتظامی از درجه ی چهار به بالا محکوم نشده باشند( ماده 3ق.د.ع.ا.)  . قضات دیوان از بین قضات دادگستری، قضات شرع و سایر کسانی که صلاحیت قضایی داشته باشند، از طرف ریاست قوه ی قضاییه، برای مدت دو سال منصوب می شوند و انتخاب دوباره ی آنها بلامانع است( ماده 2 و تبصره 2 ماده 3 ق.د.ع.ا.).

در کنار هر یک از شعب دیوان ، دفتری وجود دارد که دارای یک مدیر و به تعداد کافی ثبات و بایگان است. چون به طوری که خواهد آمد احکام دیوان باید توسط محکوم علیه اجرا شود و ابلاغ احکام و سایر اوراق دیوان نیز به وسیله ی مامورین ابلاغ دادگستری به عمل می آید، دفتر دیوان قانوناً مامورین اجرا و ابلاغ ندارد.

 

قیمت فایل فقط 8,500 تومان

خرید

برچسب ها : تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری , تاریخچه , تاسیس , دیوان عدالت اداری , تاریخچه تاسیس , تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق

 

Google

About 385,000 results (0.44 seconds) 

Search Results

معرفی دیوان عدالت اداری

www.divan-edalat.ir/show.php?page=about

Translate this page

1- تاريخچه و گذشته سازماني و اداري ديوان عدالت اداري ... سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران منظور از تأسيس ديوان عدالت اداري رسيدگي به شكايات، تظلمات ‌و اعتراضات ...

آشنایی با تاریخچه دیوان عدالت اداری در ایران - همشهری

www.hamshahrionline.ir/details/171710

Translate this page

May 23, 2012 - همشهری آنلاین: دیوان عدالت اداری بر اساس اصل یک صد و هفتاد و سوم قانون ... ایران منظور از تأسیس دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات، تظلمات ‌و ...

دیوان عدالت اداری ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/.../دیوان_عدا...

Translate this pagePersian Wikipedia

Jump to ۱ تاریخچه - تاریخچه[ویرایش] ... اساسی جمهوری اسلامی ایران به منظور رسیدگی به دعاوی و شکایات اداری یک دادگاه عالی به نام دیوان عدالت اداری تأسیس نمود ...

‎۱ تاریخچه · ‎۲ تشکیلات دیوان تا سال ۱۳۹۲ شمسی · ‎۳ وظایف و حدود اختیارات دیوان ...

نگاهی به وظایف و اختیارات دیوان عدالت اداری - دیدبان

didban.ir/.../نگاهی-به-وظایف-و-اختیارات-دیوان-عدالت-ا...

Translate this page

Nov 12, 2014 - حال دیدبان به دنبال آن است که دیوان عدالت اداری را که وظیفه مقابله با فساد اداری و رسیدگی به شکایات، ... تاریخچه ی دیوان عدالت اداری ... دولتی و احقاق حقوق آنها، دیوانی به نام دیوان عدالت اداری زیر نظر رئیس قوه قضائیه تأسیس می گردد.

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - دانلود پایان نامه و مقالات ترجمه شده

arzani.fileina.com/product-30412-تاريخچه-تاسيس-دي... - Translate this page

دیوان عدالت اداری دانلود مقاله حقوق با عنوان تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی کارشناسی حقوق سیستم همکاری در فروش فایل ...

تاریخچه و تشکیلات دیوان عدالت اداری | مطابق اصل 173 قانون

www.ghatreh.com/.../تاریخچه-تشکیلات-دیوان-عدالت-...

Translate this page

Jan 22, 2015 - تاریخچه و تشکیلات دیوان عدالت اداری ... های دولتی و احقاق حقوق آنها نهادی تحت عنوان «دیوان عدالت اداری» زیر نظر رییس قوه قضاییه تأسیس شده است .

دیوان عدالت اداری

www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...

Translate this page

... قوه قضائیه تأسیس ‌میگردد كه حدود اختیارات و نحوه فعالیت این دیوان را قانون تعیین می‌كند. ... دیوان عدالت اداری از مراجع اختصاصی دادگستری است كه قانون آن در تاریخ 4/11/1360 ... ج) هیأت عمومی دیوان عدالت اداری: این هیأت متشكل از رؤسای شعب دیوان و رؤسا و مستشاران ... فرهنگ نامه تاريخ زندگاني پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله و سلم)

معرفی دیوان عدالت اداری - وب سایت وکیل

www.websitevakil.ir/component/content/.../240.html

Translate this page

Jul 19, 2013 - 1- تاريخچه و گذشته سازماني و اداري ديوان عدالت اداري ... و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران منظور از تأسيس ديوان عدالت اداري رسيدگي به شكايات، ...

قانون دیوان عدالت اداری - دفتر هماهنگی هیات - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

takhalofat.ssaa.ir/Default.aspx?tabid=2617

Translate this page

ماده2ـ ديوان عدالت اداري که در اين قانون « ديوان» ناميده مي‌شود، در تهران مستقر .... طرف شکايت موظف است ظرف يک ماه از تاريخ ابلاغ، نسبت به ارسال پاسخ اقدام کند.

[PDF]قانون جديد ديوان عدالت اداري

www.kum...

Translate this pageKermanshah University of Medical Sciences

ﻛﻨﻨﺪه، دﻳﻮان ﻋﺪاﻟﺖ اداري زﻳﺮﻧﻈﺮ رﺋﯿﺲ ﻗﻮه ﻗﻀﺎﺋﯿﻪ ﺗﺸﻜﯿ. ﻞ. ﻣﻲ. ﺷﻮد . ﻣﺎده. ـ٢. دﻳﻮان ﻋﺪاﻟﺖ اداري ﻛﻪ در اﻳﻦ ﻗﺎﻧﻮن. » دﻳﻮان. » ﻧﺎﻣﯿﺪه ﻣﻲ. ﺷﻮد، در ﺗﮫﺮان ﻣﺴﺘﻘﺮ ﻣﻲ. ﺑﺎﺷﺪ .... ﺷﻜﺎﻳﺖ ﻣﻮﻇﻒ اﺳﺖ ﻇﺮف ﻳﻚ ﻣﺎه از ﺗﺎرﻳﺦ.

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - علوم تربیتی، مدیریت، روانشناسی و ...

dl.searcharticle.ir/product/33564

Translate this page

May 18, 2016 - دسته: حقوق فرمت فایل: doc حجم فایل: 58 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 72 تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری مقدمه در جوامع روابط اجتماعی گوناگونی ...

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - مرکز خرید و فروشگاه اینترنتی ali ...

lali-wwex.adnashop.ir/page-47772.html

Translate this page

پایان نامه رشته حقوق با موضوع تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری | مرجع ... 4 جولای 2015 ... در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود .

دیوان عدالت اداری اختلاف شهرداری مشهد و شورای عالی شهرسازی را خاتمه داد ...

www.mashhadpayam.ir/.../دیوان-عدالت-اداری-اختلاف-ش...

Translate this page

Jun 29, 2016 - شعبه 43 دیوان عدالت اداری به دو شکایت شهردار مشهد از شورای عالی ... (۱) ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایران، جایگاه مشاور طرح انجام ...

تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت-اداری - دانلود پروژه دانشجویی

proje.marketfile.ir/tag-تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت-ادا...

Translate this page

بلوک کد اختصاصی. محصولاتی که دارای عبارت 'تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت-اداری' هستند. تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری · تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری.

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - بررسی و خرید آنلاین با فروشگاه ...

rzistapz.saharstore.ir/page-32895.html

Translate this page

پایان نامه رشته حقوق با موضوع تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری | مرجع ... 4 جولای 2015 ... در این پست می توانید متن کامل این پایان نامه را با فرمت ورد word دانلود ...

مقاله - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - رویال فایل - دانلود مقاله

royal-file.ir › فروشگاه فایل

Translate this page

Aug 5, 2016 - اختصاصی از رویال فایل مقاله – تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری > > > > > > > دانـلـود بـا لـیـنـک مـسـتـقـیـم < < < < < < < و پر سرعت . مقاله ...

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - دانلود مقاله و پروژه - فایل ناب

maghale2020.filenab.com/product-60805-تاريخچه-تا...

Translate this page

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری. مقدمه. در جوامع روابط اجتماعی گوناگونی وجود دارد و حقوق ، به مفهوم مجموعه ای از قواعد ، بر تمامی این روابط حکومت می نماید. اما هر نوع ...

قانون ديوان عدالت اداري - Ghavanin.com : Iran Law Database Leading ...

www.ghavanin.ir/detail.asp?id=1016

Translate this page

حدود اختيارات و نحوه عمل اين ديوان را قانون تعيين ميكند) ديوان عدالت اداري كه از .... و تا تاريخ تشكيل ديوان منتهي به صدور حكم نگرديده بديوان عدالت اداري احاله خواهد شد .

دانلود پایان نامه در مورد تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری – یاهو مارکت

yahoo-market.ir › کتاب ، جزوه

Translate this page

Jul 14, 2016 - این محصول” دانلود پایان نامه در مورد تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری “را از yahoo-market دانلود نمایید. دانلود پایان نامه در مورد تاریخچه تاسیس دیوان ...

ديوان عدالت اداري وفلسفه تاسيس آن - معاونت حقوقی و امور مجلس

www.hvm.ir/detailnews.asp?id=4533

Translate this page

ديوان عدالت اداري وفلسفه تاسيس آن. تاريخ روايتي تلخ و عبرت آور از سلطه فرمانروايان ستمگر واسارتها ورنجها و پريشاني هاي ملل محروم جهان طي قرون متمادي است.

مقاله – تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری – ایران فایل

iranfille.ir › علوم انسانی

Translate this page

Aug 5, 2016 - این محصول با ارزش “ مقاله – تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری “را از ایران فایل دانلود نمایید. مقاله – تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری. لینک دانلود ...

رأي شماره517 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع واگذاري درصدي از اراضي

law.tehran.ir/Default.aspx?tabid...

Translate this page

تاريخ دادنامه: 24/7/1391 شماره دادنامه: 517 کلاسه پرونده: 89/343 ... مورخ 10/10/1386 کميته فني کميسيون ماده 5 قانون تأسيس شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران در شهر اراک ... در پاسخ به اخطاري که اداره کل هيأت عمومي در اجراي ماده 38 قانون ديوان عدالت اداري ...

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی/ديوان عدالت اداري در يك نگاه (محمد ...

www.agri-jahad.ir/.../ShowPage.aspx?...

Translate this page

قانون ديوان عدالت اداري در تاريخ ۴/۱۱/1360 از تصويب مجلس شوراي اسلامي گذشت . ... شده است كه به منظور رسيدگي به شكايات مردم ديوان عدالت اداري تاسيس ميشود .

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - جدیدترین سایت

jadidtarinsite.com/تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت-اداری/

Translate this page

Jul 31, 2016 - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری. مقدمه. در جوامع روابط اجتماعی گوناگونی وجود دارد و حقوق ، به مفهوم مجموعه ای از قواعد ، بر تمامی این روابط حکومت می ...

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری سه شنبه 19 مرداد 1395

proje202020.rozblog.com/.../تاریخچه-تاسیس-دیوان-ع...

Translate this page

4 days ago - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 33 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 68 در جوامع ...

موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان » تاریخچه

sanatenaft.org/history/

Translate this page

این امر با اعتراضات کارگزاران تیم صنعت نفت مواجه گردید و با قضاوت نادرست فدراسیون وقت فوتبال و پافشاری تیم صنعت نفت، در نهایت کار به دیوان عدالت اداری ...

پایان نامه رشته حقوق با موضوع تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - بلوگل

www.bloogle.ir/.../پایان+نامه+رشته+حقوق+با+موضوع...

Translate this page

اختصاصی از حامی فایل دانلود پايان نامه رشته حقوق با موضوع تحولات قانون کار و چگونگی تصویب آن(کار تحقیقی) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت . دانلود با ...

تاریخچه و گذشته سازمانی و اداری دیوان عدالت اداری-دادنگار

dadnegar.com/تاریخچه-و-گذشته-سازمانی-و-اداری-دیوا...

Translate this page

May 29, 2016 - بعدها قانون دیوان عدالت اداری چندین بار از سوی مجلس شورای اسلامی مورد ... از تاسیس دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات، تظلمات ‌و اعتراضات مردم ...

ابطال شیوه نامه نحوه تشکیل و فعالیت اتحادیه بافندگان فرش دستباف از ...

azaretfa.ir/اخبار/tabid/67/vw/1/itemid/19/

Translate this page

تاريخ تصويب: 5/6/1393 شماره ثبت روزنامه رسمي : 20244 رأي شماره ۹۳۸ هيأت عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع ابطال شيوه‌نامه نحوه تشکيل و فعاليت اتحاديه بافندگان ...

رأی شماره 962 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، موضوع صلاحیت مرجع رسیدگی ...

www.heidarilawfirm.com/.../رأی-شماره-962-هیأت-عمومی...

Translate this page

عدل نيوز: رأي شماره 962 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري، موضوع صلاحيت مرجع .... و اصلاحيه آن در تاريخ 31/2/1368 صدور پروانه و تأسيس هر نوع محل اشتغال مستلزم ...

[PDF]دیوان عدالت اداری

https://www.msrt.ir/.../دیوان%20عدالت%20اداری%20__...

Translate this page

May 24, 2015 - ﺷﺎﮐﯽ: ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺩﺍﺩﺳﺘﺎﻥ ﺩﻳﻮﺍﻥ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺕ ﻛﺸﻮﺭ. ﺑﺴﻢ ﷲ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺮﺣﻴﻢ. ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺩﺍﺩﻧﺎﻣﻪ: 27/4/1390. ﮐﻼﺳﻪ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ: 88/464. ﺷﻤﺎﺭﻩ ﺩﺍﺩﻧﺎﻣﻪ: 195. ﻣﺮﺟﻊ ﺭﺳﻴﺪﮔﯽ: ﻫﻴﺄﺕ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﺍﺩﺍﺭﯼ.

نقد و بررسي لايحه ديوان عدالت اداري

www.hoghooghdanan.com/.../1480-1389-05-11-05-2...

Translate this page

در هر حال در اجراي اصل مذكور، قانون ديوان عدالت اداري در تاريخ ۴/۱۱/۱۳۶۰ به .... در روش فرانسوي، قانونگذار به تاسيس نهادي نسبتاً مستقل ازدستگاه قضايي در مفهوم اخص ...

عنوان ندارد - حقوقی - - blogfa.com

www.kiyan1388.blogfa.com/post-2.aspx

Translate this page

تاریخچه و فلسفه تاسیس دیوان عدالت اداری ایران و شورای دولتی فرانسه. گفتار اول:سیر تحولات دیوان عدالت اداری ایران. مبحث اول :تعريفي از ديوان عدالت اداري.

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - دانلود فایل

download.fileforooshi.ir/تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت...

Translate this page

Jul 31, 2016 - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری در ۶۱صفحه در قالب فایل ورد قابل ویرایش. قیمت فایل فقط ۴,۹۰۰ تومان. خرید. تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری.

نيم نگاهي به قوانين دادرسي اداري در ايران و سير تحولات آن | معرفت حقوقی

hoghoughi.nashriyat.ir/node/18

Translate this page

Apr 5, 2012 - كليدواژه‌ها: عدالت اداري، دادرسي اداري، ديوان عدالت اداري، مراجع اداري. .... شوراي مزبور تا تاريخ 7 ارديبهشت 1339 كه «قانون شوراي دولتي» به ... هدف از تأسيس ديوان عدالت اداري رسيدگي به اختلافات دولت و مردم به منظور احقاق حقوق مردم است.

اصلی/مدارك لازم جهت تشكیل پرونده در دیوان عدالت اداری

imj.ir/Portal/.../ShowPage.aspx?...ID...

Translate this page

۱ -تهیه فرم دادخواست مخصوص دیوان عدالت اداری از دفاتر پست (نمونه دادخواست+دانلود) ۲- تكمیل فرم دادخواست شامل نام و نام خانوادگی شاكی- نام پدر- شغل- نشانی (به طور ...

دیوان عدالت اداری » بانک مقالات حقوقی , نشر عدالت ، 890مقاله حقوق ...

nashreedalat.ir/tags/دیوان+عدالت+اداری/

Translate this page

یکی از بدعت های مبارک جمهوری اسلامی در نظام حقوقی کشورمان ، دیوان عدالت اداری بود. پيش از انقلاب اسلامي، در سال ۱۳۳٩، قانون تاسیس شورای دولتی به تصویب رسيد ...

مقاله – تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری – مرجع مطالب ناب

3t7.ir › علوم انسانی

Translate this page

Aug 4, 2016 - لینک دانلود ” MIMI file ” پایین همین صفحه تعداد صفحات : ” 52 ” فرمت فایل : ” word ” فهرست مطالب : مقدمه گفتار 1 مروری بر سیر تشکیل دیوان ...

سايت اطلاع رساني شوراي نگهبان/آشنايي با شوراي نگهبان - شورای نگهبان

www.shora-gc.ir/.../ShowPage.aspx?...

Translate this page

اصل 94 مقرر داشته است كه شوراي نگهبان بايد حداكثر ظرف مدت ده روز از تاريخ وصول، .... در اصل 170، ابطال مقررات مغاير با شرع، به ديوان عدالت اداري سپرده شده است، لكن ...... از بدو تأسيس مجمع تشخيص مصلحت تاكنون، در ميان اعضاي مجمع، همواره تعدادي از ...

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری-دانلود پروژه و تحقیق

www.arzanfile.com/تاریخچه-تاسیس-دیوان-عدالت-اداری/

Translate this page

تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری دیوان عدالت اداری دانلود مقاله حقوق با عنوان تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی ک.

‌رأي ديوان عدالت اداري در مورد اقدامات كميسيون ماده پنج شهرداري 532

www.dastour.ir/Print/?lid=176845

Translate this page

‌موضوع شكايت وخواسته: اعلام تعارض آراء صادره از شعب 2 و 12 و 16 ديوان عدالت اداري . ... موضوع شكايت خانم فاطمه رفيعي به طرفيت كميسيون ماده پنج قانون تأسيس شوراي‌عالي شهرسازي و معماري ... ‌هيأت عمومي ديوان عدالت اداري در تاريخ فوق به رياست آيت ا.

کتابشناسی آثار مرتبط با شورای نگهبان/ از آیین دادرسی دیوان عدالت ...

www.ibna.ir/.../کتابشناسی-آثار-مرتبط-شورای-نگه...

Translate this page

Jul 17, 2015 - امروز سی و پنجمین سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است. ... و به اين ترتيب، نخستین دوره شورای نگهبان از اين تاريخ تشكيل شده و آغاز به كار كرد. ... جايگاه و صلاحيت‌هاي ديوان عدالت اداري در نظام حقوقي جمهوري اسلامي ايران با نگاهي به ...

آراء دیوان عدالت اداری - شهرداری سین

www.seen-sh.ir/index.php/.../190-2014-09-18-07-05-...

Translate this page

اين راي به استناد ماده 20قانون ديوان عدالت اداري در موارد مشابه براي كليه شعب ديوان و ساير مراجع مربوط لازم الاتباع است. ... شرح مصوبه مورخ 11/11/1367 كميسيون ماده 5 قانون تأسيس شوراي عالي شهرسازي و .... تاريخ: 28/5/1386 شماره دادنامه 374،375،376

رأي شماره 250 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري درخصوص صلاحيت ديوان عدالت ...

iccima.ir/.../7883-رأي-شماره-250-هيأت-عمومي-ديوان-عدال...

Translate this page

تاريخ: 24/3/1388 شماره دادنامه:250 کلاسه پرونده: 88/214 مرجع رسيدگي: هيأت عمومي ديوان عدالت اداري. شاکي: آقاي سيدمجيد بوشهري. موضوع شكايت و خواسته: اعلام ...

خاطرات فرهنگيان ني ريز فارس(الهه بامداد )*

hbadvi.farsedu.ir/Portal/Show.aspx?Page=10329

Translate this page

ماده 2- ديوان عدالت اداري كه در اين قانون « ديوان» ناميده مي‌شود، در تهران مستقر مي‌باشد. .... طرف شكايت موظف است ظرف يك ماه از تاريخ ابلاغ، نسبت به ارسال پاسخ اقدام كند.

انـــجمن عــــــلمی حـــــقـوق - صلاحیت دیوان عدالت اداری

besoyeedalat.blogfa.com/post/25

Translate this page

تاريخ : سه شنبه بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۲ | 10:0 | نویسنده : مرصادجلیلیان ... موارد صلاحیت دیوان عدالت اداری در ماده 13قانون دیوان ذکر گردیده است که عبارتند از: ... و احقاق حقوق آنها،دیوانی به نام "دیوان عدالت اداری" زیر نظر قوه قضائیه تاسیس میگردد.

حوزه رياست/رأي شماره 31 الي 41ـ1379.2.4 هيأت عمومي ديوان عدالت اداري ...

riyasat.ivo.ir/.../showpage.aspx?...id...

Translate this page

تأسيس داروخانه‌ها در شهرها، منحصرا" به دكتر دامپزشك يا داروساز و در بخشها ... عمومي ديوان عدالت اداري در تاريخ فوق به رياست‌حجهْْ الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي و با ...

تازه هاي حقوقق :: راي شماره‌هاي ۲۸۰ـ ۲۸۱ هيات عمومي ديوان عدالت اداري با ...

www.vekalat.org/tazehlist.php?cat=1&newsnum...

Translate this page

راي شماره‌هاي ۲۸۰ـ ۲۸۱ هيات عمومي ديوان عدالت اداري با موضوع ابطال بندهايي از .... ديوان عدالت اداري در تاريخ فوق با حضور روسا، مستشاران و دادرسان علي البدل شعب ديوان ... انتظامي وكلاي دادگستري و نيز به دريافت‌كنندگان مجوز تاسيس موسسه حقوقي از قوه ...

تحقیق حقوقی بررسي تطبيقي ديوان عدالت اداري در نظام حقوقي ايران و ...

www.tahghigh.net/namayeshe_tahghigh/734200.php

Translate this page

فهرست مطالب مقدمه: تاریخچه و فلسفه تاسیس دیوان عدالت اداری ایران و شورای دولتی فرانسه گفتار اول:سیر تحولات دیوان عدالت اداری ایران مبحث اول :تعريفي از ديوان ...

مقاله - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری - دانلود تحقیق،پروژه،مقاله

sellfile.avablog.ir/file/699

Translate this page

6 days ago - مقاله - تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری. انگلیسی,مقاله نویسی چیست,مقاله نویسی در مطبوعات,مقاله علمی ترویجی,مقاله علمی پژوهشی چیست,مقاله ...

Searches related to تاریخچه تاسیس دیوان عدالت اداری

 

پایگاه اطلاع رسانی دیوان عدالت اداری

 

آدرس جدید دیوان عدالت اداری

 

دیوان عدالت اداری تجدید نظر

 

رئیس جدید دیوان عدالت اداری

 

اسامی قضات دیوان عدالت اداری

 

آدرس دیوان عدالت اداری

 

قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1392

 

رای دیوان عدالت اداری

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

10

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 360
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 3,381
  • بازدید سال : 84,512
  • بازدید کلی : 1,386,237