loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 108 شنبه 16 مرداد 1395 نظرات (0)

تحقیق در مورد شهر سلطانیه

تحقیق در مورد شهر سلطانیه دسته: جغرافیا
بازدید: 22 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 48

شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است این منطقه از شمال به بخش طارم علیا، از غرب به بخش حومه از شهرستان زنجان، از جنوب به شهرستان خدابنده و از شرق به شهرستان ابهر محدود بوده

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

تحقیق در مورد شهر سلطانیه

 

مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه
شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است. این منطقه از شمال به بخش طارم علیا، از غرب به بخش حومه از شهرستان زنجان، از جنوب به شهرستان خدابنده و از شرق به شهرستان ابهر محدود بوده و 940 کیلومتر مربع وسعت دارد. این بخش دارای 33 روستا و 25770 نفر جمعیت است. مهمترین وجه مشخصه سلطانیه پس از مسائل مربوط به ارزشهای تاریخی وجود چمن معروف سلطانیه است. این چمن قسمتی از فلات زنجان- ابهر را در برگرفته و از فاصله گرفتن دو رشته ارتفاعات موازی که در جهت شرقی- غربی ممتداند، تشکیل گردیده و دارای 35 کیلومتر مربع وسعت است.

پیشینه تاریخی سلطانیه:
با مطالعات باستان شناسی روشن شده که در داخل چمن سلطانیه شش محوطه باستانی بدین ترتیب وجود دارد. تپه تاریخی یوسف آباد، تپه تاریخی قلعه، محوطه شهر سلطانیه، تپه تاریخی نور، تپه تاریخی چمن. بررسی در عناصر و یافته های اتلال مزبور گویای این واقعیت است که منطقه مزبور از اواخر هزاره دوم قبل از میلاد تا حمله مغول مورد استفاده اقوام مختلف بوده است. بنابراین قول حمدالله مستوفی که سلطانیه را قبل از حمله مغول غیر مسکون دانسته با تردید مواجه می گردد. به استناد متون تاریخی این منطقه قبل از استقرار مغول شهر ویاژ یا شهر ویاز نامیده شده است. ولی آنچه که مسلم و روشن است، پس از حمله مغول و استقرار طایفه ای از آنها در این محل آن را قنقور النگ نام گذاری کرده اند.

این منطقه (قنقور النگ) به علل گوناگون در دوره های مختلف ایلخانی مورد توجه و محل یا ییلاق بوده است. سلطانیه ابتداء در دوران ارغون خان (683-690) به پایتختی انتخاب گردید. سیاستمداران ارغون در انتخاب این محل به پایتختی از نظر سیاسی و سوق الجیشی راه صوابی پیموده اند، زیرا قنقور النگ نسبت به م تصرفات غربی امپراعتوری ایلخانی مرکزیت داشت. و از طرف دیگر، با عنایت به اینکه پس از استقرار جانشینان هلاکو، به ویژه اواخر دوران ارغون خان و دوره های غازان خان و اولجایتو که به زور شمشیربندان مغول حکومت نسبتاٌ واحدی در منطقه بسیار وسیع از رود سند تا فلسطین با ترکیبی از اقوام مختلف و متمدن آن روزی تشکیل یافته بود، خود موجب پیشرفت سریع ارتباطات بازرگانی را فراهم نمود، تقویت و اصلاح جاده های بازرگانی، ایجاد تاسیسات مربوط به راهدارخانه ها، ایجاد انتظام در مناطق و مسیرهای تجاری، تدوین یاساهای چنگیزی به دزدان و قطاع الطریق از عوامل و انگیزه های این جریان اقتصادی است و سیاستی که توانسته حمل و نقل کالاهای مشرق زمین را به اروپا، که از طریق روسیه و دریاچه اورال انجام می پذیرفت از راه امپراطوری ایلخانی عبور دهند در این صورت بود که ایجاد مرکز اقتصادی بسیار قوی و واجد شرایط در منطقه ای از نظر سیاسی پاسخگوی این نیاز باشد، امری لازم و ضروری به نظر می رسد. این منطقه با توجه به ویژگی هایی که بیان گردید محلی بجز قنقور النگ که همانا سلطانیه است نمی تواند باشد. علی ای حال شهر سلطانیه در دوره بنیان گذاران آن پس از تبریز دومین شهر مهم در امپراطوری ایلخانان بوده و از نظر تجارت خارجی نخستین آن به حساب می آمده است. و کلیه مال التجاره به جهت ایجاد تمرکز و اخذ مالیت های مورد لزوم و کنترل آمد و شد، در این شهر تخلیه و بارگیری می شده است. رونق اقتصادی به حدی بوده که گلاویخو سفیر پادشاه اسپانیا در دربار میرانشاه (806-809 هجری قمری) در بازدید از سلطانیه بحث مفصلی را در مورد رونق تجاری مطرح نموده است. این شهر از دوبخش کهندژ و شارستان تشکیل یافته و آن در بخش پر 200 هکتار بوده است.

عناصر تشکیل دهنده این شهر عظیم اسلامی به علل گوناگون جغرافیایی سیاسی از میان رفته تنها با مدارک باستانشناسی می توان به بازشناسی آن توفیق یافت. به استناد متون تاریخی این شهر به کاروانسراهای زیبا و اقامتگاه های عمومی مجهز بوده تا سرویس مناسب را از نظر پذیرایی و اقامت عرضه نماید.

سبب ایجاد گنبد سلطانیه
اولجایتو پس از طرح سلطانیه تصمیم گرفت که به تقلید از آرامگاه برادرش غازان خان ، آرامگاه رفیع و باشکوهی برای خود بسازد به همین جهت برای بر پائی این آرامگاه ، هنرمندان از هر سو به سلطانیه آمدند تا یکی از شاهکارهای عظیم دوره مغول را به عرصه ظهور برسانند .

بنای گنبد سلطانیه در سال 702 هجری قمری ( روایتی ) بر اساس طرح آرامگاه غازان خان که آن نیز از بنای آرامگاه سلطان سنجر در ( مرو ) الهام گرفته ، ساخته شده بود با این تفاوت که پلان آرامگاه سلطان سنجر مربع و پلان گنبد سلطانیه هشت ضلعی است اگر چه تا حد زیادی معماری آرامگاه سلطان سنجر در بنای سلطانیه تاثیر گذاشته بود لیکن چیزهای ابتکاری در بنای اخیر بحدی است که آنرا بصورت یکی از شاهکارهای هنر و معماری ایران درآورده است که بعدها نمونه و الگوئی بای احداث تعداد زیادی از ابنیه این دوره شد همچنین معماری گنبد سلطانیه را شخصی به نام سید علی شاه انجام داده است . 

نا به قولی، بر اثر تشویق و ترغیب علما و روحانیون بزرگ شیعه که در آن زمان در دستگاه حکومتی صاحب منزلتی بودند، اولجایتو مذهب تشیع را به عنوان مذهب رسمی پذیرفت و بعد از مدتی تصمیم که آرامگاه خود را به ائمه اطهار اختصاص دهد. بدین منظور قصد انتقال اجساد مطهر آنان (حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) ) را به سلطانیه داشت تا بر رونق تجاری و اهمیت مذهبی پایتخت جدید التایس خود بیفزاید لذا دستور داد تا تزئینات داخلی بنا که تا آن روز انجام نگرفته بود طوری بپردازند که در آن شعائر مذهب تشیع یخوبی مورد استفاده قرار گیرد بهمین جهت بود که کلمه «علی» به طور مکرر با کاشی در متن اجر نوشته شده است.

انتقال اجساد مطهر ائمه بخاطر مخالفت شدید علمای شیعه یا بقولی خواب سلطان مکه حضرت علی بن ابی طالب را ناراضی دیده بود و آن حضرت از این عمل ناراضی بود انجام نگرفت و منصرف شد.

بنابراین سلطان ایلخان مصمم شد که دوباره این بنا را به آرامگاهی برای خود اختصاص دهد. به نظر می رسد که در همین ایام از مذهب تشبع برگشت و مذهب اهل سنت را اختیار کرد. شاید به همین منظور بود که دستور داد تمام تزئینات معرق کاری که کلمه «علی» 0ع) بر آن نقش بسته بود، و تمام تزئینات آجری کاشیکاری و گره سازی را با پوشش از گچ اندودند و روی آن پوشش را با کتیبه و اشکال مختلف هندسی طرحهای گل و بوته دار با رنگ آبی بر زمینه سفید گچبری کردند که این عمل احتمالا در سال 713 رخ داده اولجایتو در سال 716 هـ . یعنی تقریبا چهار سال بعد از اتمام بنا در سن 36 سالگی در گذشت و جسد وی در تابوتی از زرناب در آرامگاه ابدیش دفن شد.

معماری
گنبد سلطانیه در دوره بر پایی مرتفعترین بنای جهان بوده و هم اکنون نیز یکی از عظیم ترنی بناهای تاریخی جهان به شمار می رود. این بنا قسمتی از مجموعه عظیمی است که به ابواب البر مشهور بوده و شامل دارالشفا ، بیت القانون، بیت الحکمه ، دار الباده و ... این بنا در قوم هم کف با فضاهای جانبی آرامگاه دارای پلام مربع مستطیل بوده و ادامه مجموعه در طبقات هشت ضلعی متمایل به منتظم است.

این گنبد از سه فضای گنبد خانه تربت خانه ، سردابه تشکیل شده و از نظر حجمی و ترکیب فضا آئین تدفین مغول که در دو مرحله انجام می گرفت مطابقت داده و آن را با معماری ترکیبی از مراسم تدفین مغول تبیین نمود با توجه به این طرز تفکر خانه محل عزاداری به جسد سردابه محل نگهداری و تدفین جسد و تربت خانه فضای مسقف بالای سردابه می باشد ورودی اصلی آرامگاه اولجایتو در ایوان های شمال شرقی و شمال غربی تعبیه شده و کاربرد ایوانهای شمالی شرقی و غربی پنجره می باشند پلان گنبد خانه متمایل به هشت ضلعی منتظم و طول هر یک از اضلاع از 06/10 تا 16/10 متر متغیر است .

قطر گنبد خانه 40/24 متر می باشد در این فضا 8 جرز سنگین با عرض 32/6 تا 25/7 متر با سطح مقطع 50 متر مربع قرار گرفته و مهمترین وجه مشخصه تحول معماری از دوران سلجوقی به دوران ایلخانی را نمایش می دهد. در حد فاصل این جرزها ایوانها و بنائی در دو طبقه اجرا گریدده و ارتفاع طبقه همکف از رقوم 7/9 متر و ارتفاع طبقه اول از رقوم هم کف 70/ 19 متر قابل اندازه گیری می باشدو کف این فضا با استفاده از سنگ رخام سفید مفروشی یوده است.

قوس ایوانها در این فضا پنج و هفت تند است. در منتهی الیه این قوسها کتیبه هایی با متن احادیث نبوی در آن نوشته شده و پس مقرنس کاری زیبایی که وظیفه ترمپه ها بر آن محول شده پلان هشت ضلعی را به پلان دایره تبدیل نموده و زمینه اجرا گنبد را فراهم آورده است.

دومین فضای مورد بحث آرامگاه اولجایتو فضای موسوم به تربت خانه می باشد این فضا به شکل مستطیل با طول ضلع 60/17 متر و عرض 8/7 متر و با ارتفاع 16 متر، محراب مجموعه را در جرز جنوبی در خود جای داده است پوشش سقف تربت خانه از سه واحد طاق و تویزه ساخته شده قطر طاق وسطی که بزرگتر است 9 متر و طاقهای طرفین 3 متر قابل اندازه گیری می باشد در ارتفاع 0/3 متری از کف در گرداگرد آن

کتیبه ای در دو قلم ریز به خط کوفی مشجر و قلم درشت به خط ثلث نوشته شده و اطراف کلمات را تزئینات اسلیمی پرنموده اتس. بین تربت خانه و محوطه زیر گنبد پنجره بزرگی از مس طلا قرار داشت که به مرور زمان از بین رفته و یا به غارت برده شده است.

سردابه سومین فضایی است که با ترکیب فضاهای مذکور افاده معنی می نماید این فضا محل قبر اصلی می باشد ورودی سردابه در ایوان جنوبی تربت خانه قرار دارد و با تعبیر 9 پله به پهنای 250 سانتیمتر می رسد در وسط این فضا محل قبر و در طرفین آن دو فضای کوچک جهت استقرار نگهبانان جلوگیری از ورود ارواح خبیثه تعبیه شده بررسی ترکیب فضایی این سردابه و ارتباط آن با کل مجموعه و قابل مقایسه نبودن ان با سایر بناهای آرامگاهی می توان چنین استنتاج نمود که این آرامگاه بر اساس بینش مغول بویژه ائین شمنیت ساخته شده باشد. گنبد آرامگاه اولجایتو بزرگترین نوع خود در بناهای تاریخی ایران با راتفاع 50/48 متر و قطر دهانه 40/24 متر و با ضخامت 160 سانتیمتر با روش دو پوششی ساخته شده و فضای خالی بین دو پوسته 60 سانتیمتر می باشد.

قیمت فایل فقط 5,000 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق در مورد شهر سلطانیه , شهر سلطانیه , پیشینه تاریخی سلطانیه , معماری سلطانیه , اهمیت تشخیص زمان در گنبد سلطانیه , پلکانها , ایوانها , سبب ایجاد گنبد سلطانیه , سابقه تاریخی احداث گنبد به استناد کتیبه ها , تحقیق در مورد شهر سلطانیه , پروژه , پژوهش , مقاله , تحقیق , پایان نامه , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود تحقیق , دانلود پایان نامه

 

Google

About 348,000 results (0.49 seconds) 

Search Results

سلطانیه - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

https://fa.wikipedia.org/wiki/سلطانیه

Translate this pagePersian Wikipedia

شهر سُلطانیه یکی از شهرهای استان زنجان است که در ۴۳ کیلومتری شهر زنجان واقع است. گنبد سلطانیه و مقبرهٔ اولجایتو در این شهر قرار دارند. از دیگر آثار تاریخی این ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - صفحه اصلی - فایل ناب

bartarin.filenab.com/product-52777-256.aspx

Translate this page

تحقیق در مورد شهر سلطانیه. مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار گرفته است. این منطقه از شمال به بخش طارم ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه

blurineart.aslblog.ir/post/1989

Translate this page

Jun 3, 2016 - امیدوارم بهره کافی را از تحقیق در مورد شهر سلطانیه ببرید تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc like. امتياز : 0 | نظر ...

تحقیق در مورد گنبد سلطانیه - بانک مقالات فارسی

papersky.ir/download/.../تحقیق-در-مورد-گنبد-سلطان...

Translate this page

دانلود بانک مقالات فارسی مقاله پایان نامه پروژه پرسشنامه کارآموزی و... تحقیق در مورد گنبد سلطانیه - تحقیق مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه خلاصه ای از ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - فراز کوهسار - روز فا

farazekohsar.ruzfa.ir/post/2571

Translate this page

Jun 6, 2016 - به صفحه دانلود فایل(تحقیق در مورد شهر سلطانیه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق در مورد شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - صفحه. اصلی

downloadfile.test.com/product-217020.aspx

Translate this page

تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق زنجان قرار ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - صفحه اصلی

blueavang.nedablog.ir/post/1058

Translate this page

Jun 6, 2016 - به صفحه دانلود فایل(تحقیق در مورد شهر سلطانیه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق در مورد شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - کیا راسان

kiarouder.ruzblog.com/post1267.php

Translate this page

دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق در مورد شهر سلطانیه_خوش امدید.امیدوارم بهره کافی را از تحقیق در مورد شهر سلطانیه ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه — سی دانلود

ccdownload.ir/.../تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه/

Translate this page

Jul 10, 2016 - تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. نظرات بسته شده. آبی صورتی سبز بنفش قرمز. شما می توانید در خبرنامه عضو ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - نور مهتاب - سیستم وبلاگدهی

lightmoone.madblog.ir/post/375

Translate this page

Jun 17, 2016 - با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق در مورد شهر سلطانیه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - باد صبا

nafassaba.ramzblog.ir/post/908

Translate this page

Jun 6, 2016 - به صفحه دانلود فایل(تحقیق در مورد شهر سلطانیه)خوش آمدید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.شما پس از پرداخت هزینه ای ناچیز فایل{تحقیق در مورد شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - صفحه اول

rahjovector.ramzblog.ir/post/1785

Translate this page

Jul 2, 2016 - تحقیق در مورد شهر سلطانیه - - رهجو وکتور. ... تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc .: Weblog Themes By Blog Skin ...

تحقیق در مورد مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه - فایل دانش

filedanesh.ir/تحقیق-در-مورد-مقدمه-ای-بر-اوضاع-جغراف...

Translate this page

1 day ago - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه۱۸ فهرست مطالب مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه | سید محمود خراشادی زاده

khorashadi.ir/محصول-1689-تحقیق-در-مورد-شهر-سلطا...

Translate this page

Jul 5, 2016 - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*. فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت). تعداد صفحه52. فهرست مطالب. سبب ایجاد گنبد سلطانیه. ایوانها.

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - فراسو دانلود

farasoodl.blogroom.ir/post/101

Translate this page

با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق در مورد شهر سلطانیه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تحقیق در مورد شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه — دانلود مقاله و کارآموزی

internship20.ir/?p=11215

Translate this page

اینک شما با جستجوی ((تحقیق در مورد شهر سلطانیه)) وارد صفحه فروش فایل دانلودی -تحقیق در مورد شهر سلطانیه- شده اید. توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - دانلود مقاله و پروژه - رز بلاگ - متفاوت ترين ...

maghalenab.rozblog.com/.../تحقیق-در-مورد-شهر-سلط...

Translate this page

تحقیق در مورد شهر سلطانیه دسته: جغرافیا بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 33 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 48 شهر سلطانیه در 47 کیلومتری سمت شرق…

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - لیندا - boldfa.

lindastar.boldfa.com/post/1610

Translate this page

با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق در مورد شهر سلطانیه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تحقیق در مورد شهر ...

کاملترین فایل تحقیق در مورد شهر سلطانیه - تیکا پلاس

tikaplus.pishroblog.ir/Post/146

Translate this page

Jul 18, 2016 - توضیحات کامل و اطلاع از ریز مطالب این فایل با کلیک روی دکمه ی ادامه ی مطلب تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ...

گنبد سلطانیه بزرگترین گنبد تاریخی ایران ! - بیتوته

www.beytoote.com/.../historically1-largest-dome-iran....

Translate this page

گنبد سلطانیه یا مقبره اولجایتو معروفترین بنای شهر سلطانیه و حتی کل استان ... گنبد سلطانیه گذشته از جنبه آرامگاهی؛ بعنوان ساعت آفتابی نیز مورد استفاده قرار ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - فایل فوریفایل فوری

filefori.ir/تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه-3/

Translate this page

لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه۵۱ فهرست مطالب سبب ایجاد گنبد سلطانیه معماری پلکانها ایوانها ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - صفحه اصلی

blureshine.8n8.ir/post/2776

Translate this page

با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق در مورد شهر سلطانیه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل تحقیق در مورد شهر ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - تحقیقات و پروژه های دانشجویی ( آماده دانلود)

marvdashtbadminton.parsiblog.com/.../تحقيق+در+مو...

Translate this page

شما برای دانلود تحقیق در مورد شهر سلطانیه به این ضفحه هدایت شده اید . برای دانلود مشاهده توضیحات کامل و فهرست مطالب تحقیق در مورد شهر سلطانیه به ادامه مطلب رجوع ...

دانلود نرم افزار و مقاله - تحقیق در مورد شهر سلطانیه - دانلود نرم افزار و مقاله

leiladl.webilion.ir/2016/.../تحقیق-در-مورد-شهر-سلطان...

Translate this page

Jun 1, 2016 - تحقیق در مورد شهر سلطانیه. امیدواریم از خرید خود بهره کافی را برده و به موفقیت نزدیکتر شوید هموطن گرامی سلام.به صفحه ی دانلود _تحقیق در مورد ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه از نظر جغرافیای تاریخی - فایلکو

fileco.blogsky.com/.../تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه-ا...

Translate this page

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*. فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت). تعداد صفحه34. فهرست مطالب. سلطانیه در دوره صفوی: گنبد عظیم سلطانیه: سلطانیه ...

گنبد سلطانیه، زنجان - کویر ها و بیابان های ایران

www.irandeserts.com/.../گنبد_سلطانیه،_زنجان.htm

Translate this page

گنبد سلطانیه در عهد ایلخانی به دستور سلطان محمد خدابنده، هشتمین پادشاه دوره ی ایلخانی ... گردیده زیرا در صورت بودن یک منار به علت وجود گنبد صدا به تمام شهر نمی رسید . ... به نظر می رسد در تزئین کاشی ها فقط رنگ آبی مورد نظر بوده ولی به علت عدم ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - قیمت 5,000 تومان - Selz.ir

https://selz.ir/.../11362106-تحقیق-در-مورد-شهر-سلطان...

Translate this page

تحقیق در مورد شهر سلطانیه محدوده قیمت از 5000 تومان از فروشگاه جم فایل فروشگاه ساز فایل و مرکز خرید و فروش فایل های قابل دانلود.

پيشينه تحقيقات درباره بناي سلطانيه tebyan zanjan,tebyan,zanjan ...

www.tebyan-zanjan.ir › مقالات › بخش زنجان شناسی

Translate this page

درباره شهر و گنبد سلطانيه اخبار و اطلاعات پراكنده در كتب تاريخي و سياحت نامه‌هاي متقدمين آمده است. اشارات مورخين و سياحان دور نمايي از ويژگيهاي شهر و گنبد را ارائه ...

شهر نهان در دل «سلطانيه» رخ می‌نماید/ جایی برای شنیدن صدای تاریخ ...

www.mehrnews.com/.../شهر-نهان-د...

Translate this pageMehr News Agency

Aug 17, 2015 - خبرگزاری مهر-گروه استانها: شهر سلطانیه به‌عنوان پایتخت بزرگترین امپراطوری ... و باستان‌شناسان غربی نیز اهمیت فوق‌العاده آن‌را مورد تاکید قرار داده‌اند. ... دو سال آینده نتایج تحقیقات مشخص شده ارگ تاریخی سلطانیه و محدوده شهر قدیم ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - فایل مفید

filemofid.ir/تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه-2/

Translate this page

Jul 18, 2016 - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه52 فهرست مطالب سبب ایجاد گنبد سلطانیه ایوانها ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - نوید دانلود

naviddl.cloudsite.ir/.../تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه/

Translate this page

May 4, 2016 - ... دانلودی|| تحقیق در مورد شهر سلطانیه || روی دکمه ادامه مطلب کلیک فرمایید. تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc ...

گنبد سلطانیه

www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=52312

Translate this page

Oct 26, 2007 - بنای تاریخی گنبد سلطانیه در نزدیکی زنجان واقع شده ، دشتی که گنبد در آن قرار دارد حدود 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد . ... زیرا در صورت بودن یک منار به علت وجود گنبد صدا به تمام شهر نمی رسید . ... به نظر می رسد در تزئین کاشی ها فقط رنگ آبی مورد نظر بوده ولی به علت عدم ... تحقیق و گردآوری: محسن شجاعی فر.

دانلود تحقیق و مقاله و پروژه دانشجویی در مورد شهر سلطانیه

paperdoc.ir/جستجوی-مقالات/q/شهر-سلطانیه

Translate this page

شما عبارت شهر سلطانیه را در سایت جستجو کرده اید. براساس درخواست جستجوی شما برای دانلود تحقیق درباره شهر سلطانیه و مقاله در مورد شهر سلطانیه و یا پروژه ...

PDF مقاله گنبد سلطانيه - نیازمرکزی | NiazeMarkazi

www.niazemarkazi.com/papers/10009005.html

Translate this page

نگاه اوليه به هر يک از تصاوير ، حضور سه بناي اصلي در شهر سلطانيه را روشن مي کند . .... و جا دارد با استفاده از امکانات لازم تحقيق وسيع تري در اين مورد صورت پذيرد .

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - نسیم صبا

nasimsaba.hamrahblog.com/post/400

Translate this page

May 22, 2016 - ... تحقیق در مورد شهر سلطانیه درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc برچسب ها :

وبلاگ سلطانیه

soltanieh.mihanblog.com/

Translate this page

وبلاگ سلطانیه - ... این سایت در سال 1971 میلادی مورد کاوش واقع شد که در کاوش ها ، پایه های یک ساختمان ... مرتبط با: شهر سلطانیه , ... کارشناسی تحقیقات سلطانیه.

دانلود مستقیم فایل دسته بندی علوم انسانی - تحقیق در مورد شهر سلطانیه ...

vipfiles.ir/تحقیق-در-مورد-شهر-سلطانیه/

Translate this page

May 23, 2016 - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه۵۱ فهرست مطالب سبب ایجاد گنبد سلطانیه معماری ...

تحقیق در مورد بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه | موبوفایل

mobofile.ir/?p=24310

Translate this page

Jul 2, 2016 - تحقیق در مورد بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*. فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت). تعداد صفحه52.

خرید و دانلود تحقیق در مورد شهر سلطانیه : سیمرغ وب

simorghwebd.mizbanblog.com/post/3254

Translate this page

نام محصول دانلودی: تحقیق در مورد شهر سلطانیه درجه کیفی و رضایت از دانلود:عالی تحقیق در مورد شهر سلطانیه در 48 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. + نوشته شده در ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - آقای فایل

filemr.ir › فروشگاه فایل

Translate this page

تحقیق در مورد شهر سلطانیه. لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه۵۱ فهرست مطالب پلکانها ایوانها سابقه ...

تحقیق در مورد شهر سلطانیه - موج دانش

signaldanesh.twoblog.ir/post/2325

Translate this page

May 23, 2016 - با سلام،محصول دانلودی +{{تحقیق در مورد شهر سلطانیه}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد.با کلیک روی دکمه ادامه مطلب به صفحه توضیحات کامل ...

تحقیق در مورد مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه – ویکی پست

wikipost.ir/?p=36285

Translate this page

Jul 27, 2016 - لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب*. فرمت فايل:Word (قابل ويرايش و آماده پرينت). تعداد صفحه18. فهرست مطالب. مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر ...

مقاله گنبد سلطانیه - فروشگاه آنلاین olumkh94 - آدنا شاپ

folumkh94a.adnashop.ir/page-43350.html

Translate this page

دانلود بانک مقالات فارسی مقاله پایان نامه پروژه پرسشنامه کارآموزی و... تحقیق در مورد گنبد سلطانیه - تحقیق مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه خلاصه ای از .

پیشینیه تحقیقات در باره بنای سلطانیه - گردشگاه تاریخی سلطانیه

soltaniyeh.persianblog.ir/post/3/

Translate this page

Aug 3, 2011 - منبع تبیان زنجان. درباره شهر و گنبد سلطانیه اخبار و اطلاعات پراکنده در کتب تاریخی و سیاحت نامه‌های متقدمین آمده است. اشارات مورخین و سیاحان دور ...

مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه

lni-ni-koocholux.saharstore.ir/page-60483.html

Translate this page

تحقیق در مورد مقدمه ای بر اوضاع جغرافیایی شهر سلطانیه - فایل فوری. 1 جولای 2016 ... لينک پرداخت و دانلود *پايين مطلب * فرمت فايل :Word ( قابل ويرايش و آماده ...

گنبد سلطانیه زنجان - مقاله درباره ی هر موضوعی

maghale-aval.persianblog.ir/post/24/

Translate this page

May 12, 2010 - بنای تاریخی گنبد سلطانیه در نزدیکی زنجان واقع شده ، دشتی که گنبد ... زیرا در صورت بودن یک منار به علت وجود گنبد صدا به تمام شهر نمی رسید .

گنبد سلطانیه؛ بزرگترین گنبد خشتی جهان - کجارو

www.kojaro.com/.../sultaniyeh-dome-biggest-brick-do...

Translate this page

Dec 14, 2015 - گنبد سلطانیه، در شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد و یکی ازشاهکارهای ... و باستان‌شناسان غربی نیز اهمیت فوق‌العاده آن را مورد تاکید قرار داده‌اند.

آشنایی با گنبد سلطانیه - زنجان - همشهری

www.hamshahrionline.ir/details/93466

Translate this page

Oct 23, 2009 - همشهری آنلاین - محمد ملاحسینی: گنبد سلطانیه، در شهر سلطانیه در استان زنجان ... و باستان‌شناسان غربی نیز اهمیت فوق‌العاده آن را مورد تأکید قرار داده‌اند.

تحقیق درمورد گنبد سلطانیه - DOCZ.ir

docz.ir/تحقیق-درمورد-گنبد-سلطانیه/

Translate this page

گنبد مزبور در پنج فرسخی سمت شرقی شهر زنجان در داخل باروی شهر قدیم سلطانیه قرار گرفته و بنایی است هشت ضلعی که طول هر ضلع آن ۸۰ گز است. … دریافت فایل.

مقاله درباره گنبد سلطانیه - گروه معماری پارساکد - مرجع دانلود معماری

www.parsacad.com/مقاله-معماری-بررسی-و-شناخت-گن...

Translate this page

Feb 5, 2015 - مقاله درباره گنبد سلطانیه,مقاله معماری,تاریخچه گنبد سلطانیه,مقاله ... شهر سلطانیه در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر زنجان و در ۵۴ کیلومتری ابهر قرار ...

Searches related to تحقیق در مورد شهر سلطانیه >

 

گنبد سلطانیه زنجان

 

تاریخچه گنبد سلطانیه

 

گنبد سلطانیه کجاست

 

پلان گنبد سلطانیه

 

معماری گنبد سلطانیه

 

داخل گنبد سلطانیه

 

گنبد سلطانیه به چه علتی ساخته شد

 

مقاله گنبد سلطانیه

1

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

Next

Unknown - Use precise location

 - Learn more   

Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 126
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 178
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 1,270
  • بازدید سال : 82,401
  • بازدید کلی : 1,384,126