loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 83 چهارشنبه 12 آبان 1395 نظرات (0)

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS دسته: مکانیک
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 9 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 7

بدون شك پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار كاناله ضد بلوكه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS

 

بدون شك پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار كاناله ضد بلوكه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز كار ترمزهای ABS نیز به بیان ساده بدین صورت است كه یك دستگاه الكترونیكی در هنگام ترمز گیری با كنترل فشار ( قطع و وصل كردن فشار ) هیدرولیك در جذری از ثانیه ارتباط لنت را با دیسك و یا كاسه برقرار و قطع میكند و تكرار سریع و مداوم این عمل باعث از میان رفتن حالت بلوكه كردن یا قفل كردن ترمزها میشود .

اهمیت اینگونه ترمزها نیز بیشتر در سطوح خیس و لغزنده و یا ترمز گیری در سرعتهای بالا بیشتر نمایان میشود و در اینگونه موارد نیز راننده از كنترل كامل بر روی وسایل نقلیه خود برخوردار است و شاید تنها نكته منفی در مورد ترمزهای ABS صدای نسبتاً شدید آنها در هنگام ترمز گیری بر روی سطوح بسیار لغزنده باشد . این صدای لرزان كه به درون كابین نفوذ میكند و دقیقاًدر زیر پدال ترمز حس و شنیده می شود رانندگانی را كه تجربه ترمز گیری در این شرایط را ندارند به این اشتباه میاندازد كه احتمالاً قسمتی از سیستم ترمز أنها در حال خرد شدن است وبه همین دلیل این رانندگان به اشتباه از فشار پای خود بر روی پدال ترمز می كاهند , در صورتی كه رانندگان با تجربه تر می دانند كه شنیدن و حس كردن این لرزش دلیل بر سلامت سیستم ترمز ABS اتومبیل است و در این شرایط باید بر فشار پا بر روی پدال ترمز افزود . 

به تازگی استفاده از سیستم های كمكی و تقویت كننده الكترونیكی و مكانیكی نیز برای هر چه بهتر كردن فعالیت ترمزها بر روی انواع اتومبیل های جدید بصورت استاندارد وجود دارد . این سیستم ها با وارد آوردن اندك فشاری به پدال ترمز فعال شده و بهترین نتیجه را در اختیار راننده قرار می دهند.

سیستم الکترونیکی ترمز ABS

در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن) 

اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود) 

در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد

اصطکاک جنبشی 

اصطکاک لغزشی 

زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه مدت زمان بیشتری برای ایستادن ماشین نیاز است . این اولین موضوع . موضوع بعد این است که اگر اتومبیلی به ترمز ABS مجهز باشد در هنگام ترمز کردن نیروی گشتاوری که باعث منحرف شدن ماشین می شود به وجود نمی آید فکرش را بکنید که برای یک تریلی 18 چرخ چقدر می تواند ضروری باشد .( مثل کامیون Volvo vh12 )

سیستم الکترونیکی : 

یک سنسور هال افکت ( سنسور های حساس به مغناطیس ) روی هر چرخ قرار دارد دقیقا مثل چیزی که درون موس های قدیمی وجود داشت یک صفحه ی پره پره که یک سنسور مادون قرمز در کنار آن قرار دارد و چرخیدن صفحه باعث می شود امواج (IR = مادون قرمز ) موجود در بین پره ها قطع و وصل شود و این قطع و صصل شدن وارد یک پردازنده شده و میزان و جهت چرخش مشخص می شود . فقط در سیستم های هال افکت جای امواج IR از مغتاطیس استفاده می شود و جای یک صفحه ی پره پره یک صفحه ی ای با زایده های توپی فلزی وجود دارد عبور این زایده های نوپی از کنار سنسور هال افکت باعث قطع شدن خطوط میدان های مغتاطیسی می شود و در نتیجه می توان میزان چرخش و جهت آن را برآورد کرد .

نوع فایل:word

سایز :9.04 KB 

تعداد صفحه :7

قیمت فایل فقط 3,000 تومان

خرید

برچسب ها : ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS , ترمزهای چندكاناله و ضدبلوكه ABS , ترمزهای چندكاناله , سیستم الکترونیکی , اصطکاک جنبشی , اصطکاک لغزشی , ترمز ABS , ترمز ضد قفل , مادون قرمز , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 102
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 327
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 852
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,005
  • بازدید ماه : 1,005
  • بازدید سال : 102,488
  • بازدید کلی : 1,404,213