loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 164 چهارشنبه 12 آبان 1395 نظرات (0)

خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون

خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون دسته: مکانیک
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 760 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18

استاندارد ” خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون ”‌كه توسط كمیسیونهای مربوطه تهیه و تدوین شده و در بیست و چهارمین جلسه كمیته ملی استاندارد خودرو ونیروی محركه مورخ25881 تصویب شد

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون

 

آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی كشور است كه عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد.

تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط كمیسیون های فنی مركب از كارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراكز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی واقتصادی آگاه ومرتبط با موضوع صورت میگیرد. سعی بر این است كه استانداردهای ملی، در جهت مطلوبیت ها و مصالح ملی وبا توجه به شرایط تولیدی، فنی و فن آوری حاصل از مشاركت آگاهانه و منصفانه صاحبان حق و نفع شامل: تولیدكنندگان ،مصرف كنندگان، بازرگانان، مراكز علمی و تخصصی و نهادها و سازمانهای دولتی باشد.پیش نویس استانداردهای ملی جهت نظرخواهی برای مراجع ذینفع واعضای كمیسیون های فنی مربـوط ارسال میشود و پس از دریـافت نظـرات وپیشنهادهـا در كـمیته ملـی مرتبـط بـا آن رشته طرح ودر صورت تصویب به عنوان استاندارد ملی (رسمی) چاپ و منتشر می شود.

پیش نویس استانداردهایی كه توسط مؤسسات و سازمانهای علاقمند و ذیصلاح و با رعایت ضوابط تعیین شده تهیه می شود نیز پس از طرح و بـررسی در كمیته ملی مربوط و در صورت تصویب، به عنوان استاندارد ملی چاپ ومنتشرمی گردد. بدین ترتیب استانداردهایی ملی تلقی می شود كه بر اساس مفاد مندرج در استاندارد ملی شماره ((5)) تدوین و در كمیته ملی مربوط كه توسط مؤسسه تشكیل میگردد به تصویب رسیده باشد.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از اعضای اصلی سازمان بین المللی استاندارد میباشد كه در تدوین استانداردهای ملی ضمن تـوجه به شرایط كلی ونیازمندیهای خاص كشور، از آخرین پیشرفتهای علمی، فنی و صنعتی جهان و استانداردهـای بین المـللی استفـاده می نماید.

مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران می تواند با رعایت موازین پیش بینی شده در قانون به منظور حمایت از مصرف كنندگان، حفظ سلامت و ایمنی فردی وعمومی، حصول اطمینان از كیفیت محصولات و ملاحظات زیست محیطی و اقتصادی، اجرای بعضی از استانداردها را با تصویب شورای عالی استاندارد اجباری نماید. مؤسسه می تواند به منظور حفظ بازارهای بین المللی برای محصولات كشور، اجرای استاندارد كالاهای صادراتی و درجه بندی آنرا اجباری نماید.

همچـنین بمنظـور اطـمینان بخـشیدن به استفاده كنندگـان از خـدمات سازمانها و مؤسسات فعال در زمینه مشاوره، آموزش، بازرسی، ممیزی و گواهی كنندكان سیستم های مدیریت كیفیت ومدیریت زیست محیطی، آزمایشگاهها و كالیبره كنندگان وسایل سنجش، مؤسسه استاندارد اینگونه سازمانها و مؤسسات را بر اساس ضوابط نظام تأیید صلاحیت ایران مورد ارزیابی قرار داده و در صورت احراز شرایط لازم، گواهینامه تأیید صلاحیت به آنها اعطا نموده و بر عملكرد آنها نظارت می نماید. ترویج سیستم بین المللی یكاها ، كالیبراسیون وسایل سنجش تعیین عیار فلزات گرانبها و انجام تحقیقات كاربردی برای ارتقای سطح استانداردهای ملی از دیگر وظایف این مؤسسه می باشد.

 

پیشگفتار 

استاندارد ” خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون ”‌كه توسط كمیسیونهای مربوطه تهیه و تدوین شده و در بیست و چهارمین جلسه كمیته ملی استاندارد خودرو ونیروی محركه مورخ25/8/81  تصویب شد، اینك به استناد بند 1 ماده3 قانون اصلاح قوانین و مقررات مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران محسوب بهمن ماه 1371 به عنوان استاندارد ملی ایران منتشر می شود.

برای حفظ همگامی و هماهنگی با تحولات و پیشرفتهای ملی و جهانی در زمینه صنایع ، علوم و خدمات ، استاندارد های ملی ایران در مواقع لزوم تجدید نظر خواهد شد و هر گونه پیشنهادی كه برای اصلاح و تكمیل این استانداردها ارائه شود ، در هنگام تجدید نظر در كمیسیون فنی مربوط مورد توجه قرار خواهد گرفت. بنابراین برای مراجعه به استاندارد های ایران باید همواره از آخرین تجدید نظر آنها استفاده كرد.

در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است كه ضمن توجه به شرایط موجود نیازهای جامعه ، در حد امكان بین این استاندارد و استاندارد ملی كشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

منابع و مآخذی كه برای تهیه این استاندارد به كار رفته به شرح زیر است : 

1- Jis D 4103 – 1989 : Disc Wheels for Automobiles

 

كمیسیون استاندارد خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون

 

1- هدف و دامنه كاربرد 

هدف از تدوین این استاندارد ارائه روش آزمون رینگهای فولادی و آلیاژی سبك می باشد. این استاندارد شامل دوچرخه ، موتور سیكلت، خودرو های صنعتی، راهسازی و كشاورزی نمی شود.

 

یادآوری 1- رینگهای آلیاژی به رینگهایی اطلاق می گرددكه كاسه و طوقه و یا طوقه آن از آلیاژ سبك ساخته شده باشد.

 

2- مراجع الزامی 

مدارك الزامی زیر حاوی مقرراتی است كه در متن این استاندارد به آنها ارجاع داده شده است . بدین ترتیب آن مقررات جزیی از این استانداردمحسوب می شود . در مورد مراجع دارای تاریخ چاپ ویاتجدید نظر اصلاحیه ها و تجدید نظرهای بعدی این مدارك مورد نظر نیست . معهذابهتر است كاربران ذینفع این استاندارد امكان كاربرد آخرین اصلاحیه ها و تجدید نظرهای مدارك الزامی زیر مورد بررسی قرار دهند. در مورد مراجع بدون تاریخ چاپ و یاتجدید نظر آخرین چاپ و یا تجدید نظر آن مدارك الزامی ارجاع داده شده است .

1- استاندارد ملی ایران 6329 : سال 1381 ”  خودرو – طرح طوقه – ویژگی ها ”

2- استاندارد ملی ایران 6333 : سال 1381 ”خودرو – رینگهای چرخ – ویژگی های ابعادی و روش بستن ”

 

3-  JIS D 4202   1989.  Dimensions  of   Tires  for  Automobiles  

 

3- اصطلاحات و تعاریف 

در این استاندارد واژه ها و یا اصطلاحات با تعاریف زیر بیان می گردد .

3-1    فاصله آفست 

عبارت است از فاصله بین خط مركزی طوقه و محل اتصال كاسه 

نوع فایل:word

سایز :760 KB 

تعداد صفحه :18

قیمت فایل فقط 3,900 تومان

خرید

برچسب ها : خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك – روش آزمون , خودرو – رینگهای فولادی و آلیاژی سبك , خودرو – رینگهای فولادی , تحقیقات صنعتی , آلیاژی سبك , فاصله آفست , , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 97
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 300
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 714
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 867
  • بازدید ماه : 867
  • بازدید سال : 102,350
  • بازدید کلی : 1,404,075