loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 119 چهارشنبه 14 مهر 1395 نظرات (0)

طراحی بنا

طراحی بنا دسته: معماری
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 15 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 20

اولین مسئله ای كه در طراحی بنا مد نظر قرار میگیردعبارت از شكل سایت و ابعاد زمین طراحی است بدین معنی كه میزان طبقات ، ابعاد حجمی كه میخواست در زمین طراحی قرار گیرد میبایست با ابعاد زمین تناسب داشته باشد

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

طراحی بنا 

 

اولین مسئله ای كه در طراحی بنا مد نظر قرار میگیردعبارت از شكل سایت و ابعاد زمین طراحی است . بدین معنی كه میزان طبقات ، ابعاد حجمی كه میخواست در زمین طراحی قرار گیرد میبایست با ابعاد زمین تناسب داشته باشد . در این زمینه كانسپت های متفاوتی و باشرایط حجمی گوناگون طراحی شود . هدف در طراحی همه این كانسپت ها ایحاد معیارهایی برای انتخاب نوع ساختمان از لحاظ تعداد طبقات و یا مساحت تقریبی هر یك از طبقات بود . برای توضیح بیشتر باید گفت : با توجه به عرض كم سایت هر ساختمان احتمالی اگر میخواست بصورت گسترده و با طبقات كم روی كم روی سایت قرار گیرد موجبات افزایش عمق بنا را پدیدی می آورد . این افزایش عمق موجب عدم دسترس به نو مطلوب در بنا میشد .

بدیهی است كه این نور مطلوب تنها ناز جبهه های شمالی و و جنوبی میتوانست  دریافت شود . مثلا ً هنگامیكه كانسپت هایی با طبقات كم ارائه میگردید نتیجه نهائی عبارت بود از یك عمق بیش از 16 متری ( كه 8 متر آن از حنوب و 8 متر آن از شمال نو طبیعی دریاف میكند ) ، كه در نتیجه اتكای ساختمان را به نور مصنوعی و درنتیجه افزایش مصرف انرژی و سوخت تزیاد میكرد. البته یك راه حل دراین زمینه ساخت دو بنای موازی وبود كه این مسئله هم مشكلاتی را از قبیل اتلاف زمین مورد نیاز جهت پاركینگ و اتكا به پاركینگ های طبقاتی  اینجاد مینمود در چنین شرایطی كانسپتهای مذبور حذف گردید و با توجه به فشردگی عملكردها و ترتیب دادن به آنها در ارتفاع شكل گرفت .

ایده یك ساختمان بلند میتوانست مسائلی از قبیل دسترسی به نور مناسب را حل نموده مو جب كاهش مصرف انرژی ساختمان شود . همچنین با جلو گیری از تجزیه بنا به دو بنای موازی شرایط استفاده بهینه از مصالح و جلو گیری از هدر رفتن آنها و نیز مصرف كمتر انرژی فراهم مشد ( طبیعی است كه با تجزیه ساختمان به دو ساختمان مستقل  مصرف و تلفات مصالح افزایش میافت . همچنین این استقلال موجبات مصرف بیشتر و تلفات انرژی را نیی فراهم میكرد ) . سود عمده دیگری كه در اینگونه طراحی مد نظر بود ایجاد آزادی عمل در سایت بود.

بدین معنی كه با كاهش سطح كف طبقات ، مقدار كمتری از سطح سایت اشغال شده و آزادی عمل بیشتری ازجهت اجرای فضاهای پاركینگ ، ایجاد آفمی تئاتر و ...... در سایت بوجود می آمدی . بنا بر این یكی از اهداف طراحی در این بخش ایجاد حجمی فشرده از لحاظ عملكردی بود كه در همین زمینه نیز كانسپت های دیگری ارائه گردید .

اما كانسپت نهائی علاوه بر رعایت شرایطی كه ذكر شد ویژگیهای جدیدی را نیز ارائه نمود . یكی از این ویژگیها ایجاد قوس در طول نما بود . این  قوس میتوانست شرایطی را فراهم آورد كه  در طبقات پائین تر و سطح هم كف آزادی عمل بیشتر در فضاهای جمعی اطراف بنا بوجود آید .

بدین معنی كه با كاهش سطح مورد اشغال بنا در سایت ، این سطح میتوانست به عمكردهای دیگری كه فواید جمعی آنها بیشتر است اختصاص یابد .

این فوائد شامل ایجاد فضای سبز و چمن كاری و یا بطور كلی ایجاد یك پهنه وسیعتر در سطح هم كف برای مراجعین به ساختمان باشد . اهمیت این مسئله بخصوص با توجه به همجواری بنا با یك پارك بیشتر درك میشود .

توسعه فیزیكی و شكل گیری نقشه طبقات :

آرایش ارائه شده در پلان بر اساس الگوی برنامه فیزیكی است كه شرح آن در شكل ( ....) آمده است .

در این برنامه سعی شده تا با انتخاب فضاهای مختلف از فضاهای جمعی تا خصوصی ترین فضاها ، به حداكثر جزئیات ، نیازها و فرد عمكردها در یك محیط كار ی توجه شود . 

بنا بر این هدف ایجاد فضائی بوده است كه پس از بهره برداری دچار كمبود عملكردی نگردد.

همچنین این برنامه بر اساس الگوی ارتباطات سازمانی در یك دفتر بیمه شكل گرفته است .

 

نوع فایل: word

سایز:15.6 KB  

تعداد صفحه:20 

قیمت فایل فقط 4,000 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی بنا , طراحی بنا , طراحی , بنا , كانسپت , فضای سبز , چمن كاری , نقشه طبقات , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 177
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 88
  • آی پی دیروز : 414
  • بازدید امروز : 106
  • باردید دیروز : 1,456
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 3,320
  • بازدید ماه : 3,320
  • بازدید سال : 104,803
  • بازدید کلی : 1,406,528