loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 109 شنبه 23 بهمن 1395 نظرات (0)

تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات

تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشاتدسته: مکانیک
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 1136 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات شامل 36 صفحه است و راجع به 4 موضوع جاذب زلزله در ساختمان ،معرفی چرخدنده ها ،پاندول وگاورنر می باشد و برای دانشجویان رشته مکانیک کاربرد دارد در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

خرید

تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات

فصل اول:

كلیات در مورد عملكرد میراگرها :

طراحی ساختمانها در برابر زلزله های بزرگ بر این اساس است كه سازه بتواند با شكل

پذیری خود انرژی زلزله را جذب و مستهلك نماید . شكل پذیری در مهندسی سازه تغییر

شكل غیر الاستیك مواد در ناحیه مورد انتظار باشد گرچه در سازه های شكل پذیر تغییر

شكل های بزرگ غیر الاستیك ایجاد می گردد كه ممكن است پس از زلزله از نقطه نظر

هزینه و ایمنی سازه مورد استفاده قرار نگیرد . در سالهای اخیر به توسعه وسائل موثر در

استهلاك انرژی لرزهای القاء شده در سازه اهمیت بیشتری داده شده است كه پاسخ سازه را

در نهایت الاستیك نگه دارد .

افزودن وسائل انرژی به سازه یا جداسازی لرزه ای سازه معمولا از راههای كنترل سازه

شناخته می شود . در دو دهه اخیر پیشرفتهای قابل ملاحضه ای در كنترل سازه صورت

گرفته است . بر اساس طبیعت استهلاك انرژی زلزله این سیستم های كنترل به دو دسته

تقسیم بندی می شوند كه عبارتنداز : كنترل فعال و كنترل غیر فعال .

مقدار انرژی سازه به چندین عامل بستگی دارد كه برخی از آنها با مشخصات حركت زمین

مانند دامنه محتوای فركانسهای و... یادگیر یا خصوصیات سازه مثل پریود طبیعی و میرائی

وخواص مقاومت و... مرتبط می باشد .

فصل دوم:

سیستم‌های متداول فولادی

   مقاوم در برابر زلزله

 

مقدمه

فولاد با خواص شكل‌پذیری زیاد و نسبت بالای مقاومت به وزن به عنوان یكی از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر زلزله شناخته شده است. فولاد بدلیل شكل‌پذیری مناسب از توانایی جذب انرژی خوبی در محدوده غیر ارتجایی (پلاستیك) برخوردار است و با توجه به مقاومت نسبتاً زیاد در برابر بارهای ضعیف و متوسط بصورت ارتجاعی عمل می‌نماید.

علیرغم اینكه فولاد به عنوان یك ماده شكل‌پذیر شناخته شده است ولی بدلیل ترك‌های ترد و ناپایداری‌های موضعی همیشه رفتار نرم و شكل‌پذیری مورد انتظار را ندارد. پدیده‌هایی مانند كمانش موضعی اجزا ورق با نسبت زیاد پهنا به ضخامت، كمانش خمشی ستونها و اثر در مهاربندیهای با طول زیاد، كمانش جانبی- پیچشی‌ تیرها و تیر ستون‌ها و قاب‌هایی كه تحت بارهای قائم زیاد قرار دارند، از جمله ناپایداری‌هایی است كه بدلیل خصوصیات ذكر شده در فولاد ممكن است رخ دهد و باعث ایجاد ناپایداری در سازه گردد كه بایستی به نحو مقتضی پیش‌بینی و از ایجاد آن‌ها جلوگیری شود.

 

معرفی چرخدنده ها با محورهای موازی:

1) چرخ دنده ی ساده :

چرخدنده های ساده در انتقال حرکت در محورهای موازی بسیار معمول و متداول هستند . این چرخ دنده ها نیروی شعاعی به یاتاقان وارد می کنند و دندانه های آن مستقیم و با محور چرخدنده موازی هستند و می توانند داخلی و یا خارجی باشند . در شکل هر دو نوع چرخدنده ی ساده ی داخلی و خارجی نشان داده شده است . یک نوع چرخدنده ی ساده ی خارجی که دارای شعاع بینهایت است نیز در شکل نشان داده شده است که به آن چرخ دنده ی شانه ای گفته می شود .

2 -چرخدنده ی مارپیچی :

 

دندانه ها در چرخدنده ی مارپیچی در صحفه ی عرضی و در امتداد محور و زاویه ی مشخص که همان زاویه ی مارپیچ است دوران می کنند. این دندانه ها می توانند به صورت راست گرد و چپ گرد باشند . چرخدنده های مارپیچی می توانند به صورت داخلی و یا خارجی با هم جفت شوند ولی نوع داخلی آن معمول نیست .

پاندول

 

گالیلئو گالیله در سال 1564 در ایتالیا به دنیا آمد. پدرش شغل کوچکی در شهر پیزا داشت. این شهر در شمال ایتالیا نزدیک دریا واقع است. وی دو برابروچهار خواهر داشت ؛ اما همهء آنها بعد از وی تولد یافتند و گالیله بزرگترین فرزند خانواده بود. در 1572 پدرش او را به مدرسه فرستاد و گفت : "هشت ساله شده ای و پسر باهوشی هستی . در مدرسه خوب درس بخوان و وقتت را تلف مکن . اگر سخت کار کنی ، معلمت کمکت خواهد کرد. شاید هم روزی دکتر شوی " محققاً گالیله باهوشترین شاگرد کلاسش بود ؛ بنابر این معملمش به او علاقه داشت. کارهای علمی اش هم خوب بود. کشیدن و نقاشی کردن تصاویر را دوست می داشت و از نواختن موسیقی خوشش می آمد. عصرها اغلب درخانه می ماند و اسباب بازیهایش را خودش می ساخت . آنها اسباب بازیهای مخصوصی بودند ؛ زیرا ماشینهایی کوچک بودند که کار می کردند.

 

ماشین مورد علاقه اش می توانست اشیای سنگین را از زمین بلند کند. شبها بیرون اتاق می نشست و به آسمان می نگریست . ذهن جوانش پر از اندیشه های عجیب و غریب بود. دوستانش به وی می خندیدند و می گفتند : " باز هم گالیله خواب می بیند ." و البته به خطا بودند . اندیشه هایش دیر رس بودند ؛ اما خواب و خیال نبودند. گالیله سعی در توضیح دادن چیزها برای خود داشت. آیا دنیای خودمان شبیه ماه است؟ آیا ستاره ها به ما نزدیکتر از خورشیدند ؟ آموزگارش نمی توانست به پرسشهایی از این دست پاسخ دهد. پدرش می گفت : " هنگامی که سیزده ساله شدی ، به مدرسهء بهتری می فرستمت . مدرسهء مشهوری در والومبروسا ، نزدیک فلورانس وجود دارد. معلمان آن جا بسیار باهوشند و می توانند به پرسشهای تو جواب دهند. کمکت می کنند جایی در دانشگاه نیز به دست آوری ؛ چه اگر بخواهی دکتر شوی ، باید به دانشگاه بروی ." خانواده گالیله پیزا را ترک کردند و خانه تازه ای در فلورانس ساختند . گالیله مدرسهء جدیدش را خیلی دوست نداشت ؛ اما عاشق فلورانس بود و آن را شهری شگفت انگیز در نظر می آورد . رودخانه ء آرنو از وسط شهر می گذشت .

گاورنر:


گاورنر دستگاهی است که میزان سوخت ورودی به موتور را برای دستیابی به بهترین دور ممکن, تنظیم می کند.
 انواع سیستم های سوخت§ رسانی کاترپیلار به ترتیب قدمت ساخت کدامند؟
1. سیستم سوخت رسانی(Mechanically Unit Injection): در این سیستم پاشش سوخت به طور کامل توسط اجزای مکانیکی انجام می گیرد.
2. سیستم سوخت رسانی EUI (Electronically controlled Unit Injection): در این سیستم پمپ انژکتور و نازل با هم ترکیب شد و به صورت یک مجموعه واحد به نام "یونیت انژکتور" تبدیل گردید. در سیستم EUI کنترل پاشش سوخت توسط کامپیوتر مرکزی موتور ECM (Electronic Control Module) صورت می گیرد اما عملگر پاشش همچنان مکانیکی بافی مانده است.
3. سیستم سوخت رسانی :HEUI (Hydraulically actuated /Electronically controlled Unit Injection)
در این سیستم کنترل پاشش سوخت توسط ECM صورت می گیرد و عملگر هیدرولیکی جایگزین عملگر مکانیکی پاشش  شده است.

 محل قرارگیری گاورنر در کجای سیستم سوخت رسانی§ است؟
در سیستم MUI ,گاورنر و پمپ انژکتور به هم متصل هستند و یک مجموعه یکپارچه را تشکیل می دهند به این معنا که انتهای میل بادامک پمپ انژکتور با گاورنرکوپل می شود, اما درسیستم EUI _ که فاقد پمپ انژکتور مجزاست _ گاورنر به صورت مستقل در مدار سوخت قرار می گیرد.

 

عنوان : تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات

فرمت : word

حجم : 1.1 مگابایت

تعداد صفحات : 36

قیمت فایل فقط 5,800 تومان

خرید

برچسب ها : تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات , تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات , دانلود تحقیق درس آزمایشگاه ارتعاشات , دانلود , دانلود تحقیق مکانیک , دانلود تحقیق آزمایشگاه مکانیک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 122
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 229
  • باردید دیروز : 160
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,266
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 97,683
  • بازدید کلی : 1,399,408