loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 125 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

طراحی بلبرینگ چرخ تریلر

طراحی بلبرینگ چرخ تریلر دسته: مکانیک
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 10 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 11

یكی از وسایل پركاربرد در حمل و نقل چه در كاربردهای صنعتی یا كشاورزی تریلر می باشد تریلرها كشاورزی انواع مختلفی دارند

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

طراحی بلبرینگ چرخ تریلر

 

مقدمه:

یكی از وسایل پركاربرد در حمل و نقل چه در كاربردهای صنعتی یا كشاورزی تریلر می باشد. تریلرها كشاورزی انواع مختلفی دارند چه از نظر اندازه قسمت بارگیر و چه از نظر ترتیب قرار گرفتن چرخها، تریلرها معمولاً یا در قسمت عقب خود دارای دو چرخ یا 4 چرخ می باشند یا اینكه هم در جلو و هم در عقب دو چرخ دارند.

تریلرها خود دارای نیروی محركه نیستند و با استفاده از قطعه ای كه مالبند نامیده می شود به كشنده خود كه یا اتومبیل سواری ست یا تراكتور، وصل می شوند. مالبند از یك طرف به وسیله كشنده و از طرف دیگر به زیر شاسی متصل هستند. اتصال در زیر شاسی به گونه ای است كه مالبند نسبت به شاسی می تواند حول یك محور عمودی بچرخد. بدین ترتیب به چرخیدن وسیله كشنده حول یك پیچ، تریلر می چرخد.

معمولاً در تریلرها در زیر قسمت بار دارای یك جك هیدرولیكی هستند كه می توانند مانند كمپرسی قسمت بار را به ظرفی خم كننده و بار را تخلیه نمایند.

در تریلر كه دوچرخ ان در جلو است اكسل چرخهای جلو به مالبند متصل است و با آن می تواند بچرخد. اكسل چرخ های عقب نیز از طریق فنر به شاسی متصل هستند. فنر در تریلر معمولاً از نوع برگی می باشند كه با استفاده از یك كرپی به شانت متصل هستند.

در دو انتهای هر شانت یك جفت بلبرینگ قرار دارد كه تمام نیروی وارد بر شانت را تحمل می كند و به چرخها منتقل می سازد هدف از این پروژه طراحی و انتخاب نوع این بلبرینگ ها است.

فرضیات:

همیشه در حل مسائل برای ساده كردن مسئله باید فرضیاتی را در نظر گرفت تا مسئله بر پایه آنها حل شد. در این مسئله چه در قسمت بدست آوردن وزن قطعات و چه در حل نیروها فرضیاتی را در نظر گرفته شده است. قسمتی از آنها در اینجا آورده می شود و قسكتی از آنها در اینجا آورده می شود و قسمتی دیگر در لابلای محاسبات آورده شده است.

در صورت مسئله وزن بار 5 تن گفته شده كه برای بدست آوردن حجم آن چگالی محصولات را f=1 در نظر می گیریم. برای ؟؟ بار فرض می كنیم كه از ورق 5mmساخته شده است. برای شاسی ها از ناودانی 140 استفاده می كنیم كه هم استحكام خوبی دارد و هم در اندازه های تریلر ها می باشد. لازم به توضیح است تریلر صورت مسئله دارای دو شاسی است كه یكی به محفظه بار متصل و دیگری از طریق فنرها به ؟؟ چرخها متصل است . برای شانتها نیز از ck 45 استفاده می كنیم ؟؟ این فولاد 370mp می باشد.

برای محاسبه قطر شانت بایستی تعاد بارگذاری برروی شانت را بدست آورد. توجه كنید كه شانت ثابت است و هر زمان كه تریلر ؟؟ می شود شانت بارگذاری می شود.

با در نظر گرفتن 30 سال عمر برای این تریلر تعداد سیكل های بارگذاری این شانت به صورت روبرو بدست می آید: 

تعداد سیكل های بار گذاری = 30 *200 * 1 = 6000 cyclo = 30 *200 * 1 = 6000 cyclo

با این تعداد بار گذاری نباید نگران خستگی بود پس شانت را به صورت استاتیكی حل خواهیم كرد.

همیشه این تریلر در یك حال نیست گاهی بدون بار و یا با بار است. گاهی در جاده مستقیم حركت می كند و گاهی در سرپیچ با سرعت حداكثر ممكن دور می زند. برای این موارد بایستی تعداد دورهای بلبرینگ را در عمر مفید آن بدست آورد.

طراحی شانت:

در طراحی شانت همان طور كه توضیح داده شد بایستی بحرانی ترین حالت را در نظر گرفت و تحلیل استاتیكی كرد. در این حالت ما قطر شانت را در انتهای آن بدست آورده ، در یك ضریب 1.2 ضرب می كنیم تا قطر بزرگ وسط شانت را بدست آوریم.

نوع فایل:word

سایز : 10.8 KB

تعداد صفحه : 11

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی بلبرینگ چرخ تریلر , طراحی بلبرینگ چرخ تریلر , طراحی بلبرینگ , چرخ تریلر , كاربردهای صنعتی , تراكتور , شانت , فرضیات , تحلیل استاتیكی , چگالی , بلبرینگ , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 137
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 137
  • بازدید ماه : 3,158
  • بازدید سال : 84,289
  • بازدید کلی : 1,386,014