loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 170 سه شنبه 11 آبان 1395 نظرات (0)

سنسور در موتورهای انژکتوری

سنسور در موتورهای انژکتوری دسته: مکانیک
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 11 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 11

این سنسور در مسیر دستگاه هوای هواكش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دمای هوا و مقدار هوای ورودی را به موتور را به واحد كنترل الكترونیكی ارسال میدارد واحد كنترل این اطلاعات را به جهت تنظیم مقدار پاشش سوخت در مانیفولد ورودی به كار میبرد

قیمت فایل فقط 3,300 تومان

خرید

سنسور در موتورهای انژکتوری

 

سنسورها

آیا تا کنون درباره سنسورهای موجود در خودروهای انژکتوری چیزی شنیده اید. آیا می دانید سنسور دما چیست؟ آیا می دانید وظیفه استپ موتور چیست؟

1- سنسور دمای هوا (ATS( 

این سنسور در مسیر دستگاه هوای هواكش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دمای هوا و مقدار هوای ورودی را به موتور را به واحد كنترل الكترونیكی ارسال میدارد . 

واحد كنترل این اطلاعات را به جهت تنظیم مقدار پاشش سوخت در مانیفولد ورودی به كار میبرد . این سنسور در واقع یك سنسور حرارتی میباشد كه نوعی مقاومت است كه آن با دمای هوای ورودی تغییر میكند بر اساس ولتاژ خروجی ، كامپیوتر موتور دمای هوای ورودی را تعین كرده و مطابق با آن میزان سوخت تزریقی را تنظیم میكند . 

2- سنسور دمای آب (CTS ( 

این سنسور بر روی سر سیلندر و بر روی منیفولد هوا قرار گرفته است . این سنسور اطلاعات مربوط به درجه حرارت آب خنك كننده را توسط یك مقاومت حساس در برابر حرارت به واحد كنترل موتور بر اساس ولتاژ خروجی سنسور مربوطه ، گرم شدن موتور را تشخیص داده و در نتیجه مخلوط مناسبی از هوا و بنزین را در هنگامی كه موتور سرد است فراهم میكند . 

3- سنسور فشار هوای منیفولد ( MAP( 

ای سنسور توسط یك شیلنگ میزان خلأداخل منیفولد را حس كرده و اختلاف ولتاژ را به واحد ECU ارسال میدارد این سنسور بر روی بدنه خودرو در كنار ECU و شیر برقی EGR و كنیستر قرار دارد . ECU توسط این اطلاعات نیازمندیهای سوخت دستگاه را تعین كرده و به انژكتورها دستور پاشش سوخت را ارسال میدارد این سنسور دارای ولتاژ 5 ولت میباشد فشار مطلق برابر است با فشار بارمتریك منهای خلایی كه توسط پیستونها ایجاد میشود . به طور مثال اگر فشار بارومتریك در سطح دریا برابرHg 30 و خلا مانیفولد برابر Hg20 در این صورت فشار مطلق برابر Hg 10 میباشد . تمامی سنسورهای MAP به این طریق عمل میكنند . 

4- سنسور اكسیژن 

این سنسور مقدار اكسیژن گازهای خروجی را كه در منیفولد دود میباشند اندازه گرفته و ولتاژی مناسب با اكسیژن موجود در سیستم كه نشانه رقیق یا غنی بودن مخلوط میباشد به واحد ECU ارسال میكند ولتاز كم نشانه زیاد بودن اكسیژن و ولتاژ زیاد نشانه مك بودن اكسیژن است .كنترل سوخت در این سیستم به روش حلقه بسته انجام میگیرد بنا بر این سنسور اكسیژنزمانی فعال می گردد كه دمای موتور به حد نرمال رسیده باشد . (300درجه سانتیگراد ( 

این سنسور به سنسور تك سیم ( Unheated ) معروف است و تمامی اطلاعات از این طریق به ECU منتقل میگردد و این واحد نیز تزریق سوخت را بر حسب نیاز تغییر می دهد . 

این سنسور در مسیر جریان گازهای خروجی نصب میشود . با دانستن مقدار اكسیژن در گازهای خروجی ECU مقدار مخلوط سوخت و هوا را محاسبه خواهد كرد واحد ECU از سیگنالهای ارسال شده از سنسور O2 استفاده میكند ( به عنوان یكی از پارامترهایی كه زمان پاشش را محاسبه میكند . 

روش استفاده از حلقه بسته به این جهت به كار می رود تا موتور را تا حد امكان در یك نسبت استوكیومتریك (سوخت / هوا 1 :7/14 ( نگه دارد .( در موقعیتهایی كه بار كمتری به موتور وارد میشود ( . 5- سنسور وضعیت دریچه گاز (TPS ( این سنسور از یك مقاومت متغیر دورانی تشكیل شده است و با گردش محور دریچه گاز مقدار مقاومت تغییر كرده و باعث تغییر در ولتاژ خروجی سنسور موقعیت دریچه گاز میگردد . این تغییر ولتاژ بهECU ارسال شده ، تا از میزان باز و بسته بوده دریچه گاز مطلع سازد . 

نوع فایل:word

سایز : 11.0 KB 

تعداد صفحه : 11

قیمت فایل فقط 3,300 تومان

خرید

برچسب ها : سنسور در موتورهای انژکتوری , سنسور در موتورهای انژکتوری , سنسور , موتورهای انژکتوری , سنسور دمای هوا , سنسور دمای آب , سنسور فشار هوای منیفولد , سنسور اكسیژن , سنسور تك سیم , خودروهای انژکتوری , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پروژه

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 92
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 375
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 1,145
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 1,298
  • بازدید ماه : 1,298
  • بازدید سال : 102,781
  • بازدید کلی : 1,404,506