loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 112 یکشنبه 02 آبان 1395 نظرات (0)

فواصل فازی در شبکه توزیع برق

فواصل فازی در شبکه توزیع برق دسته: برق
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 24 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

شبكه های توزیع در اكثر كشورهای در حال توسعه و جهان سوم با استفاده از هادی های لخت اجرا می شوند این در حالی است كه مصرف كنندگان انرژی الكتریكی در كشورهای پیشرفته بویژه در طی چند دهه اخیر شاهد روند رو به رشد استفاده از انواع خطوط هوائی عایق شده در شبكه های توزیع هوایی می باشند

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

فواصل فازی در شبکه توزیع برق

 

شبكه های توزیع در اكثر كشورهای در حال توسعه و جهان سوم با استفاده از هادی های لخت اجرا می شوند. این در حالی است كه مصرف كنندگان انرژی الكتریكی در كشورهای پیشرفته بویژه در طی چند دهه اخیر شاهد روند رو به رشد استفاده از انواع خطوط هوائی عایق شده در شبكه های توزیع هوایی می باشند.
رایج ترین انواع خطوط هوایی عایق شده در شبكه های توزیع هوایی عبارتند از :
1-هادی روكش دار Covered Conductor ( CC )
2-هادی با روكش ضخیم Covered Conductor Thick ( CCT )
3-كابل باندل هوایی ( كابل خودنگهدار Self-suppporting Cable ) در دو نوع با پوشش فلزی و با پوشش غیرفلزی
( یا به اختصارABC ) Metallic/Non-Metallic Screened Aerial Bundlled Cable ( M/NMSABC )
4-كابل هوایی فاصله دار Aerial Spacer Cable ( ASC )
از بین موارد فوق CC و CCT بسیار مشابه می باشند. هر دوی آنها دارای هادی های مجزا هستند كه با عایق پلی اتیلن كراس لینك Cross Linked Polyethlene ( XLPE ) پوشیده شده اند. تفاوت اساسی CCT با CC این است كه در نوع CCT ضخامت عایق ، متناسب با سطح ولتاژ و سایز هادی تغییر می كند و همچنین دارای روكش خارجی از جنس پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) High Density Polyethylene می باشد. نوع CC صرفاً در مقابل برخوردهای اتفاقی و كوتاه مدت دوفاز به هم یا فاز به زمین استقامت الكتریكی نشان می دهد در حالیكه CCT می تواند در مقابل تماس های طولانی مدت دوفاز به هم یا یك فاز به زمین استقامت عایقی مناسب داشته باشد.


كابل باندل هوایی از سه فاز مجزای عایق شده و یك هادی لخت از جنس آلومینیوم آلیاژی ( وگاهی یك هادی اضافی زمین ) تشكیل می شود. بر روی فازهای عایق شده با XLPE ، یك پوشش هادی جهت شكل دهی میدان الكتریكی كشیده شده است. و نهایتاً با یك نوار عایق و یك لایه HDPE ساختار اساسی كابل هوایی شكل می گیرد. در كابل های فوق ، یك لایه نیمه هادی رشته هادی های تابیده شده و عایق را در بر می گیرد. رشته های تابیده شده میانی از جنس فولاد یا آلومینیوم آلیاژی بوده و جهت افزایش مقاومت مكانیكی كابل هوایی می باشد. كابل های NMSABC ( با پوشش غیر فلزی ) از نظر ساختار مشابه كابل های MSABC ( با پوشش فلزی ) می باشند اما فاقد پوشش هادی شكل دهنده میدان هستند.
در خطوط با كابل هوایی فاصله دار از كابل های هوایی كه عموماً دو پوشش عایقی و روكشی دارند استفاده می شود. لایه داخلی از پلی اتیلن كراس لینك ( XLPE ) و لایه خارجی از پلی اتیلن مشكی یا خاكستری مقاوم در مقابل ترك خوردگی با چگالی زیاد و مقاوم در برابر سائیدگی تشكیل می شود. در ضمن لایه نازكی از نیمه هادی ، هادی های تابیده شده و عایق را در بر گرفته است. علاوه بر لایه های مذكور ، در ولتاژهای بالاتر از 15 كیلوولت از یك لایه محافظ دیگر جهت جلوگیری از ترك خوردگی لایه آخر نیز ممكن است استفاده شده باشد. كابل های مذكور توسط نگهدارنده های مخصوص كه عموماً از جنس پلی اتیلن می باشند دور از هم نگهداشته می شوند.


به منظور مقایسه انواع كابل ها و هادی های روكش دار فوق باید توجه داشت كه كابل های هوایی فاصله دار نیازمند استفاده از یراق آلات ، آموزش های جدید كادر فنی و صرف هزینه های بیشتر هستند. این موارد موجب می گردد استفاده از این خطوط در اولویتهای مقادیر جریان نامی و جریان عیب آنها كمتر از NMSABC می باشد. كابل های NMSABC نیز گرانتر از انواع CC و CCT بوده و در ضمن انجام عملیات خط گرم در مورد آنها بسیار دشوارتر می باشد. بدین ترتیب از بین انواع چهارگانه خطوط هوایی عایق دار توزیع ، صرفاً دو نوع CC و CCT مورد توجه بیشتر قرار گرفته است. البته خطوط CCT گرانتر از نوع CC می باشد و به جزء در مناطق پر دذرخت یا طوفان خیز ، استفاده از خطوط CC به جهت اقتصادی بودن توصیه می شود. به همین جهت اكثر خطوط هوایی عایق دار در كشورهای پیشرفته از نوع هادی های روكش دار CC می باشند.

قیمت فایل فقط 3,200 تومان

خرید

برچسب ها : فواصل فازی در شبکه توزیع برق , دانلود مقاله فواصل فازی در شبکه توزیع برق , دانلود و خرید مقاله فواصل فازی در شبکه توزیع برق , خرید مقاله فواصل فازی در شبکه توزیع برق , دانلود رایگان مقاله فواصل فازی در شبکه توزیع برق , خرید و دانلود مقاله فواصل فازی در شبکه توزیع برق , اهورا فایل , فروشگاه فایل اهورا , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 101
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 232
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 490
  • باردید دیروز : 153
  • گوگل امروز : 4
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 643
  • بازدید ماه : 643
  • بازدید سال : 102,126
  • بازدید کلی : 1,403,851