loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 92 چهارشنبه 14 مهر 1395 نظرات (0)

طراحی وسیله ای جهت استفاده مناسب از آب برای نظافت در حمام

طراحی وسیله ای جهت استفاده مناسب از آب برای نظافت در حمام دسته: معماری
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 20 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 40

بی مناسبت نیست در ابتدا به اثرات روانی دوش گرفتن و مخصوصاً دوش آب سرد اشاره كنیم و اولین كسانی كه پی به این موضوع بردند و یا كتابهای نوشته شده در این مورد، تأثیر مثبت آب سرد در كاهش فشارهای روانی امری كاملاً ثابت شده است

قیمت فایل فقط 5,300 تومان

خرید

طراحی وسیله ای جهت استفاده مناسب از آب برای نظافت در حمام

 

بی مناسبت نیست در ابتدا به اثرات روانی دوش گرفتن و مخصوصاً دوش آب سرد اشاره كنیم و اولین كسانی كه پی به این موضوع بردند و یا كتابهای نوشته شده در این مورد، تأثیر مثبت آب سرد در كاهش فشارهای روانی امری كاملاً ثابت شده است. پس در ادامة مطلب به تاریخچه‌ای از دانش شفابخشی آن می پردازیم:

بكاربردن آب برای مقاصد شفابخشی، بشكل مدرن و امروزی خود مرهون زحمات و كارهای علمی پزشكان معروف شهر شواید نیتس Schweidnits یعنی دكتر زیگموند هان Dr. Siegmund Hann و پسرش دكتر یوهان زیگموند هان Dr. Yahann Siegmimd Hahn می باشد.

آب یك وسیله معالجه بسیار قدیمی است و قدمتش تا عهد باستان نیز می رسد ولی پس از قرنها بكار بردن آب برای معالجه و پیشگیری از امراض مجدداً كشف شد.

معلوماتی كه بوسیله هر دو دكتر هان، دكتر زیگموند هان پدر، و پسرش دكتر یوهان زیگموند هان به جهان علم پزشكی عرضه شد، اولین راهنمائی های مفید و ارزنده ای بودند كه نقش تعیین كننده ای را در ابداع روش های شفابخشی با آب در پریس نیتس PrieB nits و سباستیان كنایپ ایفا كردند.

اما كنایپ نیز همچون پریس نیتس نمی توانست برای اثبات نیروی شفابخش آب سرد، پایه و اساس علمی بیابد. ولی بعداً پس از تجربیات علمی فراوان و دقیق تر بگوئیم بر اساس نتایج همین تجربیات عملی كه منجر به شفا دادن بیماران بسیاری گردید توانست پایه و اساس علمی مورد نظر خود را بیابد و نتایج چشمگیر همین تجربیات علمی در مبارزه یا كه مابین كنایپ و مخالفان روش استفاده از آب بوجود آمده بود سرانجام صحیح بودن نظریات كنایپ را تائید كرده و حق را بجانب كنایپ دادند.

بدگوئی از یك روش تازه و هم چنین مبالغه گوئی از آن همواره یافت می شود و كنایپ و روش معالجه با آب كه وی بكار گرفت نیز از این قاعده مستثنی نبودند. اما بمرور زمان دیگر نمی شد انكار كرد كه دانش معالجه با آب از نظر علم پزشكی با وجود آن همه دشمنی ها در ابتدای شروع كار، حال مستقیماً به موفقیت دست یافته است. به همین دلیل بزودی جای ثابتی را در معالجه بیماران بدست آورد كه امروزه نمی توان آنرا از جای خود تكان داد.

كار عملی معالجات ثابت كرده و باز هم مجدداً ثابت می كند كه روش معالجه با آب چه تاثیر ظریف ناآگاهانه ای را در سلسله اعصاب و در تمام ارگانهای بدن می تواند داشته باشد.

روش ظریف تری را كه كنایپ برای اولین بار بكار برد ریختن آب سرد بوسیله آب پاش برروی قسمتی از بدن بیمار است كه در كنار سایر روشهای وی از استفاده از آب گرم و بخصوص حوله داغ و یا حمام بخار و روش استفاده از بخار آب قرار داد.

عكس العمل بدن در مقابل آب در مركز روش معالجه با آب قرار دارد. همین عكس العمل ثابت می كند كه بكار بردن آب چه تأثیر تقویت كننده ای را برروی جریان گردش خون در بدن، تبادل مواد در سلولهای بدن، سیستم اعصاب و روحیه روانی شخص بجا می گذارد.

فرم های متنوع استفاده از آب با روش های نوین بر طبق معلومات امروزی را عملاً در تمام بیماریها ممكن است انجام داد.

آب بر حسب نوع كاربرد آن در بیماران تب دار می تواند حرارت را بالا برده و یا آن را پائین بیاورد. آب می تواند جریان خون را در قسمت بخصوصی از بدن بهتر به جریان انداخته و برای تحریك و یا آرامش سیستم اعصاب سهم باارزشی را دارا باشد. آب مشوق اعمال ارگانهای بدن است، قابلیت دفاع بدن را در مقابل بیماریها زیاد كرده و بدن را بسختی عادت داده و بحالت آماده باش نگه میدارد. تمام انواع بكاربردن آب یعنی چه آب سرد و چه آب گرم، هر دو تولید حرارت می كند و نیروی شفابخش آب در همین حرارت نهفته است.

جمله ای از یك پزشك فرانسوی می گوید اصول اساسی سیستم برقرار می ماند مانند همه چیزی كه برروی زمین سفت می روید.

به این دلیل روش كنایپ زنده مانده و نتایج آن همواره به یك نسبت با ارزش بوده و با موفقیت توام خواهد بود. نام كنایپ نیز بهمراه این روش او زنده خواهد ماند تا زمانی كه آب پاك و حیات بخش از چشمه های كره زمین جریان دارد.

چرا از كالا استفاده می شود؟ علت اصلی استفاده از این وسیله در حمام برای استفادة بهینه از مقدار آب مصرفی است، در حالت عادی و بدون استفاده از دوش آب بصورت متمركز از لوله خارج می شود و سطحی كه آب را لمس می كند به اندازة سطح مقطع سرشیر خیس می شود ولی در استفاده از دوش باعث گسترش سطح پائین آب به طور پراكنده است و نیز همانطور كه اشاره شد جهت بهره وری بیشتر در زمینة مصرف آب بكار می رود.

از این كالا كجا استفاده می شود؟ در حمامها در سراسر دنیا و محدود به مكانهای جغرافیایی و اقلیمی خاصی نمی باشد و البته این نوع خاص كه مد نظر ماست فقط در حمامها استفاده می شود و انواع دیگر مانند فشارشكن آب كه روی شیرهای ظرفشویی یا دستشویی نصب می شود كه باعث صرفه جویی در مصرف آب است همچنین نوع دیگر آن سرشیلنگ نصب می شود برای آبیاری گیاهان داخل حیاط و یا شستشوی سطوح بزرگی مثل ماشین.

نوع فایل: word

سایز:20.2 KB   

تعداد صفحه:40 

قیمت فایل فقط 5,300 تومان

خرید

برچسب ها : طراحی وسیله ای جهت استفاده مناسب از آب برای نظافت در حمام , طراحی وسیله ای جهت استفاده مناسب از آب برای نظافت در حمام , طراحی مناسب از آب برای نظافت در حمام , طراحی مناسب از آب , نظافت در حمام , نیروی شفابخش , وسیله معالجه , دوش آب , آبیاری گیاهان , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پایان نامه , دانلود پروژه

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 110
  • آی پی دیروز : 110
  • بازدید امروز : 153
  • باردید دیروز : 200
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 460
  • بازدید ماه : 1,245
  • بازدید سال : 82,376
  • بازدید کلی : 1,384,101