loading...
دانلود تحقیق و مقاله
محمد غفوری تبار بازدید : 256 سه شنبه 18 خرداد 1395 نظرات (0)
 

چگونه تشنگی روزه را در ماه رمضان تحمل کنیم؟

 

افراد روزه دار تحمل گرسنگی را بیشتر از تشنگی دارند. شاید شما هم هنگام روزه گرفتن بسیار تشنه شوید که برای رفع تشنگی راه های زیر پیشنهاد می شود.

از آنجا که آب در حدود ۷۰ درصد از بدن ما را تشکیل می دهد، اهمیت آن را نمی توان نادیده گرفت.
تقریباً هر عملی که در بدن انجام می شود با کمک آب صورت می گیرد: از حذف مواد زائد گرفته تا کمک به هضم غذا، نگه داری سالم پوست و حمل و نقل مواد غذایی در سراسر بدن.

اگر نتوانید مواد مغذی و مواد معدنی از دست رفته از طریق تعریق را جایگزین کنید، ادامه این روند سبب تضعیف بدن شما در پایان ماه مبارک رمضان خواهد شد. حتی از دست دادن مقدار کمی آب

بدن می تواند سبب خستگی، سرگیجه و سردرد و عدم تمرکز شود. تأمین این مواد شدنی نیست مگر با وعده های افطار و سحر سالم و اصولی.

چگونه تشنگی روزه را در ماه رمضان تحمل کنیم؟

چند پیشنهاد مفید:

با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم سال قرار دارد به روزه داران توصیه می شود برای پیشگیری از کاهش شدید آب بدن تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند. در طول روز از نور

خورشید فاصله بگیرید و حتی الامکان در مناطق سایه دار و خنک بایستید. در صورت امکان از پوشش کلاه استفاده کنید و فعالیت های بدنی را کاهش دهید.

با فاصله یک ساعت بعد از افطار سعی کنید ۸ لیوان آب و مایعات خنک را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و حتی الامکان از نوشیدنچای، قهوه و نوشابه ها، به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع تر آب بدن می شوند.
دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه های آب دار تأمین شود.

برخی مواد غذایی و شیرینی های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می دهند و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند. توصیه می شود برای پیش گیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود.
دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد، زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر به تدریج و از طریق مصرف آب و میوه های آب دار تأمین شود

 مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ پخته، تن ماهی، غذاهای کنسروی، قهوه، کاکائو، چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود.

مصرف انواع خورش و بویژه خورش سبزیجات مانند خورش کرفس و کدو در وعده سحر عامل موثری برای کاهش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری است.

از میوه هایی چون زردآلو و هلو ,هندوانه , گیلاس ,استفاده کنید، چرا که این میوه ها به طور چشمگیری در کاهش درد و ناراحتی ناشی از اسید معده کمک می کنند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.

جایگزین مواد مغذی از دست رفته از طریق نوشیدن آب میوه ها و مصرف سبزیجات و میوه های آبکی بسیار مفید است. میوه هایی چون مرکبات و توت فرنگی که می توانند علاوه بر آب مواد ضروری چون کلسیم و فیبر، آهن، پتاسیم و دیگر مواد معدنی، و همچنین ویتامین های c، b1 و b2 را تأمین کنند.
میوه های آب دار مانند هندوانه و خربزه نیز نقش مهمی در تأمین مایعات بدن دارند و توصیه می شود در فاصله افطار و سحر این میوه ها مصرف شوند.
و دیگر این که مصرف لیموترش نیز در پیش گیری از تشنگی و گرمازدگی موثر است.

خوردن چای مخصوصا چای پر رنگ، برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است. افراد دقت کنند که این باور که چای پس از سحری می تواند باعث رفع تشنگی شود درست نیست زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد.


Google
تقریباً ۲۳۰٬۰۰۰ نتیجه (۰٫۴۷ ثانیه)
اگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم - نمناک
namnak.com/31753-تشنگی-در-ماه-رمضان.html
چگونه تشنگی رادر ماه مبارک رمضان تحمل کنیم ... های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می دهند و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند. توصیه ...
چگونه تشنگی روزه را در ماه رمضان تحمل کنیم
nazbid.ir/post/?q=چگونه+تشنگی+روزه+را+در+ماه+رمضان+تحمل+کنیم
سلامت نیوز:معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگي است. ولی برای در امان بودن از تشنگي نیز راه حل‌هایی وجود دارد.به گزارش باشگاه خبرنگاران ...
چگونه تشنگی روزه را در ماه رمضان تحمل کنیم؟
new.fastcamp.ir/news/64436
۸ ساعت پیش - شاید شما هم هنگام روزه گرفتن بسیار تشنه شوید که برای رفع تشنگی راه های زیر پیشنهاد می شود. نحوه تحمل کردن تشنگی در ماه رمضان از آنجا که آب در ...
چگونه تشنگي رادر ماه رمضان تحمل کنيم
newplasco.rozblog.com/post/520
۶ ساعت پیش - چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم. چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ سلامت نیوز:معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ...
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم
shah-kelid.rozblog.com/.../چگونه-تشنگی-رادر-ماه-رمضان-تحمل-کنیم.ht...
۷ ساعت پیش - چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم. چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ سلامت نیوز:معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ...
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم - ویکیما
wikima.ir/news/88439
۶ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم سال قرار دارد به روزه داران ...
در ماه رمضان با این خوردنیها هرگز تشنه نمیشوید - مجله پزشکی ...
www.hidoctor.ir/4281_در-ماه-رمضان-با-این-خوردنیها-هرگز-تشنه.html/
۱۸ تیر ۱۳۹۲ ه‍.ش. - البته با توجه به اینکه امسال در ماه رمضان با گرسنگی و تشنگی بیشتری مواجه ... وی تأکید می‌کند: نباید آب و چایی را زیاد مصرف کنیم. ... وی تاکید می‌کند: روزه کله‌گنجشکی برای کودکان در واقع آشنایی کودکان با وظیفه معنوی روزه‌داری است. ... معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است.
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم - فارسی فان
far30-fun.ir/search/?q=چگونه+تشنگی+رادر+ماه+رمضان+تحمل+کنیم
... رادر ماه رمضان تحمل کنیم. چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ سلامت نیوز:معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگي است.
در ماه مبارک رمضان چگونه تغذیه ای باید داشته باشیم؟ - پارسی ...
fa.parsiteb.com › تندرستی و تغذیه
بطور کلی اگر بخواهیم روزه را بر خود آسان کنیم، افطار و شام را غذاهای مرطوب بخوریم: ... در زمینه تغذیه ماه رمضان ۲ نکته وجود دارد : یکی تحمّل گرسنگی و دیگری تشنگی.
6 راه مقابله با کاهش آب بدن در ماه مبارک رمضان - بیتوته
www.beytoote.com/health/prevention/combat-dehydration-ramadan.html
ماه مبارک رمضان تشنگی در ماه رمضان کاهش آب بدن مواد مغذی و مواد معدنی,پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان,نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر,میوه‌های آب‌دار, چای پس ... چطور از آلودگی هوای خانه جلوگیری کنیم؟ ... معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... گالری عکس نوزادان یک روزه ... چگونه کودکم را از پوشک بگیرم؟
تشنگی را در رمضان قابل تحمل تر کنیم | جستجو | وبلاگ 24 - 1
weblog24.link/list/تشنگی-را-در-رمضان-قابل-تحمل-تر-کنیم.html
هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی آن، بهره بردن از منافع جسمانی و روانی این ماه مبارک ... حالا چگونه در ماه رمضان تشنگي روزانه را برطرف کنيم؟
تغذیه در ماه مبارک رمضان
www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=65867
روزه داران مراقب کلیه هایشان باشند; در ماه مبارک رمضان از مصرف پروتئین های حیوانی ... تشنگی تابستان و ماه رمضان را قابل تحمل تر کنید; روزه‌داری برای برخی افراد .... ماه مبارک رمضان هستیم و این سؤال در پیش رو که در این ماه چگونه تغذیه کنیم که پس ...
چگونه تحمل بدن را در نیمه دوم ماه رمضان بالا ببریم؟
tasalamati.com/e/OY9wP/
چگونه تحمل بدن را در نیمه دوم ماه رمضان بالا ببریم؟ ... کربوهیدرات شود که کمبود هر کدام از آنها می‌تواند منجر به مشکلاتی در بدن شود از این رو مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی سهم زیادی در افزایش توان و انرژی روزه داران دارد. ... با تشنگی ماه رمضان چه کنیم؟
چگونه تشنگی ماه رمضان را رفع کنیم؟ - رسانه ی خبری وبلاگی
alamto.rasanetv.ir/page-860383.html
... ماه رمضان چه کنیم؟ مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو برای رفع یبوست در ماه رمضان کنیم ؟ ( مهارت ... تشنگی ماه رمضان ، روزه گرفتن,چگونه عطش خود را در ماه رمضان کم کنیم ... رفع آن علاوه بر ... چگونه .... در مــاه مبــارک رمضــان ... را تحمل کنیم .
احکام روزه (استفتائات روزه بر اساس فتوای مقام معظم رهبری)
www.hawzah.net/fa/Article/View/93109
ج: قضای روزه هایی که از ماه رمضان افطار کرده، بر او واجب است. .... به‌طوری که در بعضی از روزها هنگام عصر احساس ناراحتی می کنم، لذا متحیّر و مردّد هستم بین اینکه روزه نگیرم و یا ناراحتی ام را تحمل کرده و روزه را تا غروب ادامه دهم. ... و نیت من چگونه باید باشد؟ ..... ج: اگر روزه را تا حدی ادامه دهد که روزه بر اثر تشنگی و گرسنگی برای او حرجی شود ...
تشنگی تابستان و ماه رمضان را قابل تحمل تر کنید - خانه
poinila.com/post/70107/
آیا روزه گرفتن برای بیماران کلیوی زیان آور است,:در ماه رمضان هستیم و بسیاری از مردم ... معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... توصیه های اینکه در ماه رمضان سحر چه باید بخوریم، چگونه افطار را شروع کنیم، از چه باید ...
همه چیز درباره ماه مبارک رمضان - لینک به سایت اصلی الو دکتر
www.alodoctor.ir/tag/ماه-مبارک-رمضان
چگونه تحمل بدن را در نیمه دوم ماه رمضان بالا ببریم؟ ... در ماه مبارک رمضان چگونه دارو مصرف کنیم؟ ... چگونه بر تشنگی ماه رمضان غلبه کنیم؟ ... کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند،نوشیدنی های سنتی مانند شربت ...
چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ - ...
www.yjc.ir › علمی پزشکی › کلينيک
۲۲ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... چگونه با 17 ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ ... کنه ببخشید این نسخه برای پروار کردن گاو و گوسفنده جسارتا یا قراره روزه داری در معنای واقعی کنیم؟
جهان نيوز - چگونه بر تشنگی ماه رمضان فائق آییم؟
www.jahannews.com/fa/doc/news/.../چگونه-تشنگی-ماه-رمضان-فائق-آیی...
۱۸ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود. ... وقتی به یاد گناهان گذشته می افتم احساس ترس و ناامیدی می کنم، راهنمایی کنید.
جردن نیوز » چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم
jordannews.ir/چگونه-تشنگی-رادر-ماه-رمضان-تحمل-کنیم/
۷ ساعت پیش - چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم ... مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می دهند و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند.
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم | ایستگاه خرید
standbuy.ir/magazine/چگونه-تشنگی-رادر-ماه-رمضان-تحمل-کنیم/
۱۰ ساعت پیش - چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم ... با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم سال قرار دارد به روزه داران توصیه می شود برای پیشگیری از ...
در سحر و افطار ماه مبارک رمضان چگونه تغذیه ای باید داشته ...
www.tim.ir/post-652.html
پس در این ماه می توانیم مرتع چرای شیطان را خشک کنیم و از تحریک های ظلمانی شیطان در جان خود آزاد شویم. بهره ما از ماه رمضان بستگی به انتظار ما از روزه داری دارد. اگر همت ما بلند ... تحمل افراد بلغمی مزاج در مقابل تشنگی زیاد و در مقابل گرسنگی کم است.
چگونه با ۱۷ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟
www.fardanews.com/.../چگونه-با-۱۷ساعت-روزه-داری-در-فصل-گرما-تش...
۱۶ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ولی برای در امان بودن از ... چگونه با ۱۷ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ معمولا تحمل گرسنگی در ماه ... چگونه در ماه رمضان ورزش کنیم؟ راه‌های جلوگیری از کاهش ...
مجموعه احکامی از روزه (نظر مبارک 9 نفر از مراجع معظم تقلید) | هم ...
www.hamandishi-dini.ir/بخشي-از-احكام-روزه/
سپس متوجه گردد که وقت اذان صبح گذشته است؛ حکم روزه ی او چگونه است؟ .... سؤال ۲۲: اگر در ماه رمضان، غسل جنابت را فراموش کنیم و پس از چند روز یادمان بیاید، .... اگر گرفتن روزه برای او ضرر دارد، یا تحمل آن برایش زحمت و مشقت زیاد دارد، روزه بر او ..... خراب می شه انقدر بهش فکر می کنم که دیونه می شم نه تشنگی و نه گرسنگی انقدر اذیتم ...
چگونه بر تشنگی ماه رمضان فائق آییم؟ | News File
newsfile.ir/news/چگونه+بر+تشنگی+ماه+رمضان+فائق+آییم؟
معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... ماه رمضان ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی است و این آرمان مقدس در پرتو روزه دست یافتنی .... برترین ها - 3 ساعت پیش; چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم معمولا تحمل ...
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم | کیهان
keyhaan.ir/?tag=چگونه-تشنگی-رادر-ماه-رمضان-تحمل-کنیم
۳ روز پیش - Posts Tagged 'چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم' ..... احکام گرفتن” روزه “دراسلام چگونه است «روزه» در شرع مقدس اسلام آن است که انسان در تمام ...
چگونه ۱۶ ساعت آب نخوردن را تحمل کنیم؟ | سال 94 | ماه محرم 94 | ...
norouz94.ir/16554/چگونه-۱۶-ساعت-آب-نخوردن-را-تحمل-کنیم؟
شاید ۱۶ ساعت ننوشیدن آب و ضررهای آن برای بدن بهانه خوبی برای روزه نگرفتن برخی افراد ... 206 views; اردیبهشت ۱ام, ۱۳۹۴; تغذیه و رژیم رمضان 94 ... گرم تابستان تشنگی روزه‌داری را تحمل کنیم موجب می‌شود میان افطار تا سحر کارهایی انجام دهیم که گاه ...
چگونه فضیلت ماه رمضان را درک کنیم - شبکه اطلاع رسانی راه دانا
www.dana.ir/News/340005.html
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - شبکه اطلاع رسانی راه دانا-چگونه فضیلت ماه رمضان را درک کنیم : نخستین ... در واقع رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است، عطشی ناشی از آفتاب سوزان یا گرمای شدید .... که در روزه‌داری توفیقمان دهد و مراقب باشیم که تشنگی و گرما ما را از روزه ...
در ماه رمضان چگونه تشنه نشویم؟ - خبرها
khabarha.avablog.ir/post/20/در+ماه+رمضان+چگونه+تشنه+نشویم؟
۲ روز پیش - پس می‌بایست براساس نیاز بدن در ایام روزه‌داری آب را استفاده کنیم. ... وی تاکید می‌کند: روزه کله‌گنجشکی برای کودکان در واقع آشنایی کودکان با وظیفه معنوی ... معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است.
چگونه در ماه رمضان کم آبی بدن را جبران کنیم؟ | با فرا رسیدن - ...
www.ghatreh.com/news/.../چگونه-ماه-رمضان-آبی-بدن-جبران-کنیم
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - راه هایی برای بالا بردن تحمل بدن در ماه رمضان ... و افزود:شربت آبلیمو کم شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می کند.
موتور جستجوگر قطره | چگونه با ۱۷ ساعت روزه داری در گرما روزه ...
ghatreh.blogsovan.ir/چگونه-با-۱۷-ساعت-روزه-داری-در-گرما-روزه/
۱۸ ساعت پیش - ۱۴ دقیقه پیش – چگونه با ۱۷ ساعت روزه داری در فصل گرما تشنه نشویم؟ ... ۳۰ دقیقه پیش – معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است. ... ۵ دقیقه پیش – چگونه در گرما ماه رمضان احساس تشنگی نکنیم؟, روش جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان,آموزش روزه .... چگونه بر گرمای تابستان غلبه کنیم؟
مقابله با تشنگی در ماه رمضان/چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه ...
www.delgarm.com/.../105659-مقابله-با-تشنگی-در-ماه-رمضان-چگونه-در...
۷ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش. - مقابله با تشنگی در ماه رمضان-چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم-مقابله با گرسنگی در ماه رمضان-چاکر کنیم که در ماه رمضان کمتر تشنه ... در این ماه-چگونه در ماه رمضان تشنه نشویم-سلامت بدن در ماه رمضان-آداب روزه داری-آداب ماه رمضان- ... داشتن تغذیه ای سالم اعمال کنند تا تحمل تشنگی و گرسنگی برایشان آسان تر شود.
فال متولدین آذر - فال ماه تولد - فال روزانه آذر - آلامتو
www.alamto.com › فال › فال ماه تولد
فال متولدین آذر:فال ماه تولد برای متولدین آذر مردان متولد آذر متولدين اين ماه عموماً طبعي گرم و خشك دارند. آنان رنگي ... روزه گرفتن بر چه بیمارانی واجب نیست؟ ... چگونه تشنگی ماه رمضان را رفع کنیم؟ ... توصیه‌هایی برای بالا بردن تحمل بدن در ماه رمضان.
فال متولدین اسفند - فال ماه تولد - فال روزانه اسفند - آلامتو
www.alamto.com › فال › فال ماه تولد
فال متولدین اسفند:فال ماه تولد برای متولدین اسفند مردان متولد اسفند متولدين اين ماه اغلب افرادي شجاع و سخاوتمند، ... روزه گرفتن بر چه بیمارانی واجب نیست؟ ... چگونه تشنگی ماه رمضان را رفع کنیم؟ ... توصیه‌هایی برای بالا بردن تحمل بدن در ماه رمضان.
چگونه بر تشنگی ماه رمضان فائق آییم؟ | خبروان
khabarone.ir/news/2071642
۱۸ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است. ... چای پررنگ، آب یخ و گوشت زیاد در وعده سحر می‌تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود. ... چه کنیم در روزه‌های گرم و طولانی کمتر تشنه شویم؟
چگونه ۱۷ ساعت تشنگی را تحمل کنیم؟ - پارس نیوز
www.parsnews.com/بخش.../70887-چگونه-ساعت-تشنگی-را-تحمل-کنیم
۷ مرداد ۱۳۹۲ ه‍.ش. - به علت طولانی بودن ساعات روزه داری، شاید تشنگی شکایت خیلی از افراد ... جذب بدن ما کنند که در طول روزهای ماه رمضان که بلند است، زیاد تشنه نشویم.
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم
rizak.ir/news/131985
چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم ... و شیرینی های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می دهند و در نتیجه روزه دار احساس تشنگی می کند.
جالب است بدانید - چگونه تشنگی را در ماه رمضان برطرف کنیم؟
jalebastbedanid.mihanblog.com/post/122
۴ مرداد ۱۳۹۳ ه‍.ش. - چگونه تشنگی را در ماه رمضان برطرف کنیم؟ ... تابستان با گرمای طاقت فرسایش، می‌تواند با تشنگی ضمیمه شود و فصلی غیرقابل تحمل را ایجاد کند.
برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چه کنیم؟ - دبلیوخبر
wwwkhabar.ir/6675219
۳۰ دقیقه پیش - برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چه کنیم؟ ... مفید برای جلوگیری از تشنگی در هنگام روزه داری · چگونه از کاهش وزن در ماه رمضان جلوگیری کنیم ...
مقابله با تشنگی در ماه رمضان/چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه ...
mybanu.ir › اشعار › دلنوشته › مذهبی › اعمال در ماههای قمری
مقابله با تشنگی در ماه رمضان/چگونه در ماه رمضان کمتر تشنه شویم؟ ... را برای داشتن تغذیه ای سالم اعمال کنند تا تحمل تشنگی و گرسنگی برایشان آسان ... اگر هم به ناچار با نور آفتاب زیاد در تماس هستند در ماه رمضان و در حین روزه داری توصیه می کنیم که:
جزئیات اعزام به عتبات عالیات در ماه رمضان 95 - سرگرمی جدید
downloadfun7.ir/news/15126
۶ روز پیش - مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بسته 14 روزه به همراه سامرا به صورت هوایی یک میلیون و ... چگونه تشنگی رادر ماه رمضان تحمل کنیم ...
چیزهائی که روزه را باطل می کند - توضیح المسائل - پایگاه ...
www.sistani.org/persian/book/50/68/
مسأله ۱۵۶۰ اگر روزه‌دار به‌قدری تشنه شود که بترسد از تشنگی بمیرد، یا به او ... و اگر ماه رمضان باشد، باید بنا بر احتیاط لازم بیشتر از آن نیاشامد، و در بقیه روز از ... اگر ضعف او به‌قدری است که معمولاً نمیشود آن را تحمل کرد، خوردن روزه اشکال ندارد.
نکاتی مهم برای همه روزه داران؛ سحری و افطاری چی بخوریم؟ - ...
www.bartarinha.ir › سلامت › سلامت عمومی
۷ مرداد ۱۳۹۱ ه‍.ش. - بسیاری از افراد در ماه رمضان با اینکه روزه می‌گیرند باز هم اضافه وزن پیدا می‌کنند. ... تا بدین وسیله هم از برکات معنوی سحر استفاده کنیم و هم بتوانیم با آرامش سحری را میل کنیم. ... مهمانی خاصی که مسلمانان با تحمل گرسنگی، تشنگی و محدودیت‌ها از سفره نعمات مادی شامل .... چگونه اشتباهات خود را در رابطه مان جبران کنیم؟
چگونه ۱۶ ساعت آب نخوردن را تحمل کنیم؟ ننوشیدن آب
bestbahar.javanblog.ir/776473-چگونه+16+ساعت+آب+نخوردن+را+تحمل+ک...
رفع عطش,میوه,آب,افطاری,روزه در گرما,چگونه ۱۶ ساعت آب نخوردن را تحمل کنیم؟ ,چای,روزه,روزه داری ... و رژیم رمضان 94,آب نخوردن,تشنگی,عطش,سحری,تابستان,ماه رمضان.
توصیه هایی درباره روزه داری در تابستان - آفتاب
www.aftabir.com › مقالات › بهداشت و درمان › تغذیه و سلامتی
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ه‍.ش. - اما امسال به علت مصادف شدن ماه رمضان با تابستان حساسیت ها از هر زمان دیگری به ... شام و سحر استفاده و سعی کنیم مصرف مواد غذایی مثل انواع شیرینی، ترشی و قندهای ساده و ... به گفته دکتر جعفریان بدن انسان گرسنگی را بسیار بهتر از تشنگی تحمل می کند و اگر ... چگونه درآمد خود را در کسب و کارمان چند برابر کنیم؟
جوک طنز و خنده دار مخصوص ماه مبارک رمضان · پاتوق-90،آهنگ ...
patogh-90.ir/1395/03/جوک-طنز-و-خنده-دار-مخصوص-ماه-مبارک-رمضان/
۴ ساعت پیش - ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺭﻣﻀﺎﻥ ﺗﺸﻨﮕﯽ ﺭﻭﺯﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻃﺮﻑ ﮐﻨﯿﻢ ! . . ﺍﻭﻝ ﺳﻤﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﻦ . . . . . ﺑﻌﺪ ﻃﺮﻑ ... ﺍﻫﻬﻬﻬﻬﻪ ﯾﺎﺩﻡ ﻧﺒﻮﺩ ﺭﻭﺯﻩ ﺍﻡ ... چگونه تشنگی روزه را در ماه رمضان تحمل کنیم؟
چگونه بر تشنگی ماه رمضان فائق آییم؟ - جستجوگر اخبار تی ...
tnews.ir/news/8da464232886.html
۱۷ ساعت پیش - معمولا تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است. ... زیاد در وعده سحر می تواند موجب افزایش احساس تشنگی در طول مدت روزه داری شود. ... قالیباف: هیچ گاه کار سیاسی نکرده ام/تشکر می کنم، مترو به نزدیک خانه من هم آمده ...
چگونه فضیلت ماه رمضان را درک کنیم | پایگاه خبری تحلیلی ...
www.aznav.ir/news/11036
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - در واقع رمضان ماه تحمل شدائد و عطش است، عطشی ناشی از آفتاب سوزان یا گرمای ... هدایت، ماه خود، ماه رمضان را قرار داد، ماه روزه، ماه اسلام، ماه طهارت، ماه آزمایش، ماه قیام، .... که در روزه‌داری توفیقمان دهد و مراقب باشیم که تشنگی و گرما ما را از روزه ...
رسانه ايران - چگونه تشنگی را تحمل کنیم؟
rasanehiran.com/vdccs4qi.2bqpm8laa2.html
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ه‍.ش. - اگرچه روزه داری در تابستان و تحمل گرسنگی و تشنگی در این روزهای بلند، ... از اهداف به جا آوردن مناسک دینی در ماه مبارک رمضان بوده و پیروی کردن از ...
رفع تشنگی در ماه رمضان با نوشیدنی های سنتی | جستجو در ...
weblog24.xyz/.../رفع-تشنگی-در-ماه-رمضان-با-نوشیدنی-های-سنتی.htm...
چگونه در ماه رمضان تشنگي خود را برطرف کنیم ابتدا به سمت راست نگاه کنید… ... بهترین راه برای جلوگیری از تشنگي در طول روزه داری این است که هنگام سحر افطار از نوشيدني .... معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگي است.
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
صفحهٔ بعدی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 4728
  • کل نظرات : 22
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 89
  • بازدید امروز : 469
  • باردید دیروز : 375
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 469
  • بازدید ماه : 3,490
  • بازدید سال : 84,621
  • بازدید کلی : 1,386,346